melding Avast: "Internet connectie timeout"

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Ik heb onlangs Avast geïnstalleerd. Op zich werkt hij prima (denk ik), maar krijg steeds de melding "Internet connectie timeout is verstreken, wachten of doorgaan?" Het maakt niet uit waarvoor ik kies: de melding blijft terugkomen.
Ik weet niet wat hiermee bedoeld wordt en ik weet ook niet hoe ik dat kan herstellen en/of voorkomen. Weet iemand hier raad op? :o

Tot nog toe kon ik op het net niets vinden.
Er is een verbinding die niet gemaakt kan worden.
Je hebt voor de rest een normale verbinding dus het lijkt me dat Avast contact zoekt met de server om te updaten.
Heb je een firewall die nog geen toestemming heeft dat Avast de deur uit mag? Of per ongeluk geblokt?
Het lijkt me dat het in de hoek moet zitten.
Maar.........puur gokken.

Wacht even..........dit schermpje is toch niet van Outlook Express?

Laatst bewerkt:
Rechtsonder op de Taakbalk met de muis rechts klikken op blauwe Avast icoon.
In submenu klikken op Programma instellingen. Vervolgens naar Bijwerken (Basis).

Je krijgt dan dit menubeeld.

Regel daaronder geeft menu om aan te geven hoe met Internet wordt verbonden.

Heb je instructies opgevolgd. Ga nu kijken of het werkt.......
Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:
Wanneer het werkt laat ik je dat weten.

Ik heb gedaan wat je adviseerde en heb ingesteld dat ik permanent met internet
ben verbonden (ik heb adsl via Tiscali). Toch kreeg ik weer die timeoutmelding.
Heb ik iets niet goed gedaan of moet ik misschien iets met de proxy server instellingen doen? (wat dat ook mag zijn.......). Dat staat nu op autodetectie.

Heb geen verstand van proxy of wat er dan op lijkt maar zo staat 't bij mij (heb kabel): proxy uitzetten doe je in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Verbindingen en klik op Lan-instellingen. Bij mij staat alleen aangevinkt "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen."

Elisa zei:
Heb je een firewall die nog geen toestemming heeft dat Avast de deur uit mag? Of per ongeluk geblokt?
Heb jij bij (Windows?) Firewall een uitzondering opgegeven voor "ashAvast.exe" het uitvoerende bestand van Avast?

Ik zit met het zelfde verhaal. Er komt bij mij wel een icoontje rechts onder in de taakbalk met een soort blauw lampje en een enveloppe? In het geopende venster staat de text:

internet connectie timeout verstreken. Blijven wachten?
(TASKDIR.EXE-smtp.atl.cbeyond.com:25)

De text tussen haakjes is steeds verschillend. Ik heb mmn computer al gescant op virussen, maar avast heeft niets gevonden. Verder nog iemand enig id wat het kan zijn?

M.v.g.

RaymonB

Maar heeft dat smtp niet iets met de mail te maken?

Daar zat ik ook al aan te denken, maar mn outlook geeft geen problemen weer. Zou het kunnen zijn, dat er toch een virus actief is binnen mijn emailprogramma die mijn virusscanner niet kan zien?

RaymonB

Dat weet ik niet. Iets loopt er niet goed en het heeft te maken met smtp die op poort 25 er uit of in wil.

Ik ben wel wat verder kijk hier.
Wordt die site nou gebruikt door OE, komt het door Gmail/Hotmail enz.?

Kijk toch eens heel erg goed bij je firewall of er wat geblokt is.
Of houdt Avast toch iets tegen wat niet in of uit mag. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb er heeelemaal geen verstand van. Moet die firewall bij Avast in het programma zitten? En waar moet ik die dan zoeken, want verder heb ik; zover ik weet geen firewall op mn computer staan.

Geen firewall? Dat meen je niet!
Als je XP hebt zul je toch wel minimaal Windows Firewall hebben?
Een firewall zit altijd naast de klok. Kijk eens wat daar allemaal staat.

Uhhh, zoals ik eerder al aangaf heb ik er niet zo veel verstand van en ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord de er standaard een firewall in XP zit. Ik wilde al even kijken via zoeken, maar op een of andere reden krijg ik niet het complete venster zodat ik geen zoekregel in kan geven. Maar waar moet ik die firewal in kunnen stellen dan?

M.v.g.

RaymonB

Er zitten zoveel verborgen zaken in Avast :confused:

Probeer eens het volgende:

Rechtsklik op het Avast-icoon in de systeembalk
Klik op Beschermingsconsole
Ga naar Internet Post
Klik op Configureer
Ga naar tabblad Geavanceerd
Vink Timeout voor Internet Communicatie(s) uit
Klik 2x op OK

Suc6

Djenghis

Uhhh, zoals ik eerder al aangaf heb ik er niet zo veel verstand van en ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord de er standaard een firewall in XP zit.
Rechtsklik op je verbinding en kies voor instellingen van de Windows Firewall wijzigen. Merk je gauw genoeg of de Firewall loopt of niet. Verder kan ik het niet uitleggen. Bij mij loopt hij niet omdat ik een andere firewall (beter) heb.
De WF is meegekomen met Service Pack 2 dacht ik.

Het is te hopen dat die firewall minimaal loopt. Wel zul je dan moeten uitzoeken of er iets niet goed gaat met Avast.

Laatst bewerkt:
Sorry

Maar de firewall heeft hier niks mee te maken. Kijk naar mijn vorige reactie. Het probleem ligt volledig bij Avast. :thumb:

Groeten

Djenghis

Daar gaat het mij niet om. Iedereen moet een lopende firewall hebben.
Je kunt tegenwoordig niet meer zonder.

Elisa

Ik dacht dat de vraag over Avast ging, met dat internet connectie-probleem en niet over een firewall.

En nog iets dat firewall gedoe is zeer relatief hoor. vooral als je software bedoeld. Heb hier een rourter als firewall. Veels beter. :thumb:

Groeten

Djenghis

Daar gaat het helemaal niet om.
Raymon weet niet eens of hij een firewall heeft.
Je laat iemand niet zo maar zakken als je dat hoort.
Dat ding moet draaien. Veiligheid gaat voor.

En vertel me nou niets over routers ;) Ik heb er hier ook eentje maar Norton Firewall vangt mij nog te veel weg. Een combinatie is dus beter.
In het geval van Raymon............iets is beter dan niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan