Melding: "bestand reeds geopend" uitzetten/onderdrukken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
146
Is het mogelijk om de melding die je krijgt als je een bestand tweemaal probeert te openen te onderdrukken of uit te zetten?

Het gaat hier om mijn personal.xlsb. Mijn pakket opent bij iedere export een nieuwe excel-sessie ipv binnen 1 window. En dus krijg ik steeds die melding...

Had al bedacht een macro in mijn personal.xlsb te zetten auto_open en dan de screenupdating uit te zetten etc maar dat werkt ook niet. Iemand een idee?
 
Application.ScreenUpdating zorgt er voor dat je scherm niet knippert en je de bewerkingen niet ziet gebeuren...

Voor het onderdrukken van foutmeldingen gebruik je Application.DisplayAlerts = False
(let wel dat je aan het einde van je macro deze weer op True zet ;))
 
Dit werkte wel, maar uiteindelijk toch weer alerts = true aangezet, want ook bij sluiten van bestanden etc. waren ze weg zonder melding :p

je zou eigenlijk die ene specifieke melding uit moeten kunnen zetten... kan dat eigenlijk ook?
 
Je moet het ook alleen vóór je macro op False zetten en aan het einde weer op True (al aangegeven in #2).
Dus bijvoorbeeld:
Code:
Sub Spaarie()
Application.DisplayAlerts = False
'je macro
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Zo zie je alleen van de betreffende macro geen foutmeldingen...
 
nee dat begrijp ik maar ik krijg de melding bij personal.xlsb. Als ik m daar dan dus in de auto_open zet dan krijg ik dus helemaal geen meldingen meer. Volgens mij kan dat ook niet anders of wel?
 
Je kan de DisplayAlerts = True ook middenin je code zetten als je verder de meldingen wilt zien...
Code:
Sub Spaarie()
Application.DisplayAlerts = False
   'je code waar je geen meldingen wilt krijgen
Application.DisplayAlerts = True
   'je code waar je wel meldingen wilt krijgen
End Sub
 
OK, ja soort "standaard meldingen uit" behalve als je het specifiek aanzet. Maar dat wil je ook niet want als je dan afsluit zonder opslaan ben je alles kwijt zonder melding... niet fijn...
 
Mijn pakket opent bij iedere export een nieuwe excel-sessie ipv binnen 1 window
Wat is 'mijn pakket'? Iets wat je zelf geschreven hebt? Misschien is het dan verstandiger om daar aan te passen niet steeds een nieuwe excel instance aan te maken maar de bestaande te gebruiken?
 
'mijn pakket' is idd een zelfbouwsysteem. boekhouding die achter het planningssysteem is aangeplakt zeg maar. Niet geavanceerd en weet bijna zeker dat dat niet kan worden aangepast. Er kan namelijk nooit worden aangepast daar. ik mag al blij zijn dat ik kan exporteren naar excel :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan