Melding bij opstarten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

phmdelange

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
11
Bij het opstarten van Windows Vista krijg ik sinds kort de volgende melding:

"C:\ Windows\system32\igfxres.dll is niet geschikt voor windows of het bevat een fout."

Deze melding verdwijnt na 3 x aankilcken,wanneer ik bv een programma open verschijnt het nogmaals en is dan in een keer weg te klicken. Daarna functioneert alles normaal.

Wat betent dit en wat kan ik er aan doen?
 
Dat is je intell video kaart driver :) . installeer eens de nieuwste van de website.
 
Dat kan ik natuurlijk altijd proberen :D

Je videokaart in de pc/laptop is van het bedrijf "Intel".
Die heeft een driver nodig om te werken (die hebben ze op de website van intel).
Bij jou is er iets mis met die driver vandaar die foutmelding.

De oplossing voor je probleem is vrij simpel. Download de nieuwste driver voor uw videokaart van de intel website
 
Hoi,
Welkom op Helpmij
Kleine aanvulling op vorig bericht, als het een OEM installatie is (Vista stond er al op toen je hem kocht) dan kun je ook eens bij de fabrikant van je pc/laptop op de website kijken.
 
Windows Vista wordt geleverd en geïnstalleerd met heel erg veel drivers 'on board'. Met een heel klein beetje mazzel is je probleem opgelost als je in apparaatbeheer naar de video adapter gaat, daar rechts op klikt, vervolgens kiest voor 'installatie ongedaan maken' en daarna de machine opnieuw opstart.
 
Beste gast0225,

Bedankt voor de tip.Echter, ik kan in mijn apparaatbeheer geen "videoaddapter" vinden.
 
Ik bedoelde dan ook de 'beeldschermadapter'. Daar je zo te lezen kenelijk ietsje minder 'vertrouwd' bent met het configuratiecherm en de daar gebruikte kretelogie, bij deze dan ook een uitlegje over wat er gebeurt als je mijn advies zou volgen :

de registerinstellingen van de huidige adpter worden gewist, Windows zit dus even 'zonder' instellingen voor je videokaart, maar omdát Windows zoveel drivers mee heeft gekregen van Microsoft, is de kans zeer groot dat tijdens het opnieuw opstarten van de machine, Windows 'nieuwe hardware detcecteert' en volledig automatisch de juiste driver installeert vanuit de op de harddisk staande -en tijdens de ooit gedane Windosinstallatie, driverbiblitoheek.
En ja idd., ik had beter gelijk de juiste naam kunnen gebruiken, ik realiseerde mij niet voldoende dat niet iedereen kan 'lezen en schrijven' met 'configuatiescherm' en alle daarin voorkomende namen.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik de Mobile intel(R) 965 Expres Chipsel Familie van het syssteem verwijderen?
 
Je moet rechts klikken / verwijderen wat er achter : 'beeldschermadapter' staat.
 
Beste gast0225,

Het is gelukt. Ik ben altijd huiverig om wat te verwijderen.

Wel waren de ikonen etc 2 x zo groot ,na herstarten van de PC. Deze heb ik met de "persoonlijke instellingen ,beeldscherminstellinngen" weer kunnen verkleinen door de resolutie aan te passen. resolutie stond in de laagste stand en nu op 1024x768. OK?

Zijn er nog algemene adviezen om mijn PC sneller te laten werken? Het gaat allemaal erg traag.
 
Check even of apparaatbeheer nu oké is, d.w.z. geen uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin?
Check of de naam van de beeldschermadapter overeenkomt met wat je hierboven schreef als in het systeem aanwezige adapter.
Bezoek Windows update en laat even op updates checken.

Sneller werken:

- spyware tool draaien
- Ccleaner gebruiken
 
het probleem bij het opstarten is opgelost,waarvoor mijn dank.

met vr. gr.
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan