• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding #n/b

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix474

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Ik maak gebruik van een ongesorteerde zoekmogelijk. Het antwoord op mijn zoekvraag wordt weergegevenin een aparte kolom.

Als in kolom a ballon staat komt in kolom b 4 centimeter te staan. Nu het probleem als ik in kolom a niets invul krijg ik in kolom b de melding #n/b.
Normaal is dit relatief op te lossen met een puntkomma en een spatie maar dat gaat nu niet op. Heeft iemand een idee. Voor de volledigheid de formule die ik gebruik is =index(lijst!a2:b5;vergelijken("ballon";lijst!a2:a5;0);2)

Aan je formule mankeert niets.
Het feit dat je bij Vergelijken als laatste argument een 0 ingegeven hebt, betekent dat je niet hoeft te sorteren.

Maar... als je de cel geselecteerd hebt waarin ballon staat, dan moet je eens in de formulebalk klikken. Vermoedelijk staat er een spatie achter het woord.
Bij verwijderen ervan krijg je het gewenste resultaat.

Nog een tip: geef je tabel waarop de functie index zoekt en de matrix waarin vergeleken moet worden een naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan