melding na opstarten laptop over onvoldoende schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.
De schijf zit vol en dus moet je dingen gaan verwijderen. Wij kunnen hiervandaan niet zien wat er op geinstalleerd is.

Zo'n partitietooltje zou ik niet gebruiken in jouw geval. Vaak kun je daar ook partities mee verwijderen en als je dan niet weet wat je precies doet maak je wellicht meer stuk dan goed. Heb je geen kennis die hier veel van af weet en dit voor je kan doen? Een systeembeheerder op je werk misschien?

onvoldoende schijfruimte

Hoi,

Hier op het werk is het helemaal zakelijk en weinig toeschietelijk. Dus hier heb ik geen hulp te verwachten.
Wat ik wel kan/wil doen (als het zin heeft tenminste !) om een soort van printjes te maken wat er allemaal op de E-schijf te vinden is op mijn laptop. Zodat ik dan een soort van advies (via Helpmij) kan krijgen welke onderdelen of programma's ik kan verwijderen.....
Ook privé, ken ik eigenlijk niemand die (zelfs redelijke) kennis van dit soort zaken heeft.

voldoende schijfruimte

Hoi,

Ik heb dat tooltje gedownload en geïnstalleerd.
Ik heb de gebruiksaanwijzing uitgedraaid en een gedeelte, waar ik volgens mij mee moet werken eerder als "quote" op dit forum gezet.
Tot nu toe verder niets mee gedaan.

ok....
okan je als je dat geopend hebt staan even een screentje plaatsen van je schijven?
Oftewel het wscherm waarbij je de "balken"van je schijfpartities ziet.

printscreen schijven laptop

Als printscreen lukt me dat niet; de mogelijkheid om te plakken wordt niet geboden.
Als pdf-document bijlage geprobeerd, maar bestand ia 120,3 en max. grootte mag maar 100,0 zijn.
Kan ik het als bijlage (pdf of word) naar jou emailen ?

Maak een file aan, bv ruimte.reg en zet dit er in:

ÿþW i n d o w s R e g i s t r y E d i t o r V e r s i o n 5 . 0 0

[ H K E Y _ C U R R E N T _ U S E R \ S o f t w a r e \ M i c r o s o f t \ W i n d o w s \ C u r r e n t V e r s i o n \ P o l i c i e s ]

[ H K E Y _ C U R R E N T _ U S E R \ S o f t w a r e \ M i c r o s o f t \ W i n d o w s \ C u r r e n t V e r s i o n \ P o l i c i e s \ E x p l o r e r ]

" N o D r i v e T y p e A u t o R u n " = d w o r d : 0 0 0 0 0 0 9 1

" N o L o w D i s k S p a c e C h e c k s " = d w o r d : 0 0 0 0 0 0 0 1

Het heft niet je probleem op, maar onderdrukt wel de melding. :thumb:

Als je meer ruimte wilt moet je systeemherstel uitzetten en de prullenbak eens legen.

Als printscreen lukt me dat niet; de mogelijkheid om te plakken wordt niet geboden.
Als pdf-document bijlage geprobeerd, maar bestand ia 120,3 en max. grootte mag maar 100,0 zijn.
Kan ik het als bijlage (pdf of word) naar jou emailen ?

en als je als mail wilt sturen dan kan je onder rmijn naam me profiel aanklikken.

Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Laatst bewerkt:
en als je als mail wilt sturen dan kan je onder rmijn naam me profiel aanklikken.

Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Hallo,

Als niet-verenigingslid kan ik jou via Helpmij.nl niet rechtstreeks emailen.
Ik heb een email met bijlage (printscreen schijven laptop Alphonse) gestuurd naar webmaster@helpmij.nl ter attentie van jou.

Hoi...

als goed is kan dat wel...
krijg wel eens meer mail van niet -leden..

maar ik wacht hem even af..:thumb:

bijlage: printscreen schijven laptop Alphonse

Goede avond,

Bedankt voor alle moeite en geduld.
Ik denk, dat het nu wel gaat lukken met die bijlage.

Mvg,
Alphonse

Bijlagen

• printscreen schijven laptop Alphonse.jpg
    printscreen schijven laptop Alphonse.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan