Menu op dvd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb enkele dia-bestanden met muziek die ik op dvd wil branden. Dat gaat prima met NTI cd/dvd maker, het brandprogramma dat is bijgeleverd met de computer, alleen kan ik geen menu maken. Moet ik nu een ander brandprogramma, of is er een andere manier.

Wat bedoel je met dia-bestanden, powerpointpresentaties ofzo?

Nee, ze staan als vob bestand. Gemaakt met magix foto op cd en dvd. Als het hele project klaar is dan wordt het weggeschreven als vob bestand. Als ik dat op dvd zet speelt dat prima af. Maar nu wil ik dus meerdere van die bestanden op een schijf zetten en een menu maken waar uit ik kan kiezen.

Je zou kunnen proberen met Magix de verschillende diashows achter elkaar te plakken. Dan bij het begin van elke diashow een markering aanbrengen. Die markeringen worden dan de hoofdstukken als je in de editor gaat werken. Die hoofdstukken kan je dan ook elk een andere naam en afbeelding geven. Je kan dan ook kiezen dat alle diashows achter elkaar worden afgespeeld maar ook dat na elke diashow naar het menu terug moet worden gegaan. Kan je me nog volgen?

Ik gebruik Magix foto's op cd/dvd 3.0 en Magix video de Luxe 2005 plus

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen met Magix de verschillende diaschows achter elkaar teplakken. Dan bij het begin van elke diashow een markering aanbrengen. Die markeringen worden dan de hoofdstukken als je in de editor gaat werken. Die hoofdstukken kan je dan ook elk een andere naam geven. Je kan dan ook kiezen dat alle diashows achter elkaar worden afgespleed maar ook dat na elke diashow naar het menu terug moet worden gegaan. Kan je me nog volgen?

HJet vervelende met magix is dat je niet meer dan 100 foto's in een diasow kan doen. Ik heb er een muziekstuk onder en dan worden het te veel foto's, ik wil het niet onderbreken.

Nou mijn ervaring is dat je er wel meer dan 100 foto's op kunt zetten. Alleen maakt Magix er dan een nieuw menuonderdeel bij. Maar de foto's kunnen gewoon in één diashow hoor. Je merkt en ziet er bij het afspelen toch niets van dat er een extra menuonderdeel bijgekomen is.

Ik heb hier een diashow bestaande uit meerdere hoofdstukken, en er zijn hoofdstukken bij met elk wel 143 foto's. no prob.

Dan moet ik dat nog maar eens proberen, Het lukte niet. wordt vervolgt.

Hallo,

Ik gebruik zelf Nero 6.6.0.12. Als ik daar via Smart Start kies voor DVD Video aanmaken kun je allerlei bestanden kiezen waaronder VOB bestanden. Nadat je de bestanden geselecteerd hebt krijg je de mogelijkheid om een menu aan te maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan