Menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titto

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Hallo,

Mijn website www.zee-online.be bestaat uit een heel reeks pagina's en op dit moment staat er op elke pagina een menu.
Nu is het probleem, als ik een nieuwe link in het menu wil toevoegen, wijzigen of verwijderen dan moet ik dit handmatig gaan aanpassen op alle pagina's van de website en dat zijn er behoorlijk wat en neemt enorm veel tijd in beslag.

Nu zou ik graag een snellere manier hebben dat ik maar 1 ding moet aanpassen en dat het op alle pagina's van de website automatisch wordt aangepast.
Kan iemand mij vertellen hoe dit moet a.u.b?

Dat kan door middel van een include bestand Dit heet voluit Server Side Include (SSI). Je maakt op 1 pagina een werkend bestand aan en die delen die overal het zelfde zijn hoef je slechts 1 x te downloaden op de bewuste pagina.

Ik begrijp het niet zo heel goed, kan je er iets duidelijker wat meer informatie over geven a.u.b? Zoveel ervaring in webdesign heb ik nog niet.

Hier staat een goede uitleg.

EDIT: let wel, dit is een uitleg voor PHP (waarmee je dit ook kunt bereiken), niet voor SSI

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het niet zo heel goed, kan je er iets duidelijker wat meer informatie over geven a.u.b? Zoveel ervaring in webdesign heb ik nog niet.

De link verwijst naar een mini cursus in 6 delen wat over de ins-en-outs van SSI gaat. Lees dat eerst en kom daarna met vragen...

En hier staat een samenvatting van het principe van de mini-cursus, op 1 pagina:
Oftewel (samenvatting van de samenvatting):
  • Je knipt het menu uit de pagina, slaat het op in een apart bestandje, en op alle pagina's zelf zet je een verwijzing naar dat bestandje.
  • Je noemt de pagina: pagina.php in plaats van pagina.htm. *)
  • Klaar!
  • Verander het menu-bestandje, en alle pagina's hebben het nieuwe menu.
  • Hoppa!
:)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
En welke verwijzing van pagina moet dat zijn?
Ik heb nog geen ervaring met PHP.

btw: als je het menu op www.zee-online.be ziet is dat ook mogelijk met dat menu?

En welke verwijzing van pagina moet dat zijn?
Ik heb nog geen ervaring met PHP.

btw: als je het menu op www.zee-online.be ziet is dat ook mogelijk met dat menu?
Heb je de link die csshunter postte gevolgd en het verhaal daar gelezen? Daar staat toch echt het antwoord op je vraag. En er is geen reden dat jouw menu niet zou werken.

er is geen reden dat jouw menu niet zou werken.
De enige eventuele reden zou kunnen zijn, dat de server van zee-online geen php zou ondersteunen.

Maar als de whois het goed heeft, zit je bij webcreating.be, en al hun Linux webhosting pakketten ondersteunen php5.
Andere webhosting-pakketten hebben ze niet, dus dat moet goed gaan! :)
Als ultieme test kan je dit doen:
  • Download dit zip-bestandje: zee-phptest.zip
  • Pak het uit, zodat je ergens "zee-phptest.php" hebt staan.
  • Upload nu deze "zee-phptest.php" naar ergens op de site zee-online.
  • Ga met de browser naar zee-online.be en naar deze pagina.
  • Zie je dit, dan is het goed. Zie je niks, dan is het fout.
  • Wat zie je?
Als je wat ziet, kan je met een gerust geweten de bovenstaande tips/tutorials gaan lezen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ok, dat ga ik vanavond eens uitproberen se.
Ja, mijn provider webcreating.be ondersteunt php ja. :)

Ziezo, ik heb nu een eigen php formulier met hulp kunnen maken en ook die referentienummer werkt nu.

Bedankt iedereen voor de hulp, mijn vraag hier is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan