Menukaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan je aan de knop Toevoegen (nieuw form opent zich met textbox en Toevoegen knop) de code zo maken dat je kunt kiezen in welke categorie het komt te staan? Voor meer duidelijkheid zie foto's:
Interactieve Menukaart.JPGArtikel_Toevoegen.JPG

Wat bedoel je precies met 'hoe zet je overschrijven uit'?

Ik zie i.p.v van blauwe knipperlijntje een grijze rechthoek knipperen. Als ik dan typ typt het programma over het vorige heen terwijl ik er tussen wil typen

Ik heb in mijn TabControl 5 tabs waaronder:
- home
- voorgerechten
- hoofdgerechten
- nagerechten
- drank

In alle tabs heb ik een ListBox gezet. Nu wil ik dat er vanaf het begin dat ik op de Tab klik het er staat en dat als je dan op klikt het bij de rekening komt. Kan dit of moet ik toch maar buttons gebruiken? Of zijn er andere mogelijkheden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan op dezelfde manier als ik dat deed met een Ober een aantal eigenschappen aan een klasse geven.

[cpp]
Public Class Bestelling
Private _naam As String
private _prijs as Double
'overige data die je van een ober wenst op te slaan

Public Property Naam() As String
Get
Return _naam
End Get
Set(ByVal value As String)
_naam = value
End Set
End Property

Public Property Prijs() As Double
Get
Return _prijs
End Get
Set(ByVal value As Double)
_prijs = value
End Set
End Property
'rest van de properties voor het getten/setten van alle data

Public Sub New(ByVal naam As String, ByVal prijs As Double)
_naam = naam
_prijs = prijs
End Sub

Public Overrides Function ToString() As String 'deze string komt in de listbox te staan
Return Naam & ", " & Prijs
End Function
End Class
[/cpp]

Vervolgens zou je een button oid kunnen gebruiken voor het optellen van het bestelde item:

[cpp]
private totaalPrijs as Double 'totale prijs van alle producten

Private Sub btTelDrankOpBijRekening_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btWissel.Click
if lbDrank.SelectedIndex <> -1 then
Dim b as Bestelling = CType(lbDrank.SelectedItem, Bestelling)
totaalPrijs = totaalPrijs + b.Prijs
end if
End Sub
[/cpp]

Niet getest, maar het zou moeten werken. Uiteraard wel alleen op voorwaarde dat je de bestellingen op dezelfde manier toevoegt aan de listbox zoals ik dat in het eerdere voorbeeld deed.

Laatst bewerkt:
Ik zie i.p.v van blauwe knipperlijntje een grijze rechthoek knipperen. Als ik dan typ typt het programma over het vorige heen terwijl ik er tussen wil typen
Druk op Insert. ;)

@JoZ1: Hoe kan je in een nieuwe ListBox nieuwe items toevoegen?
Ik snap de vraag niet helemaal.
Zoiets misschien:

[CPP]Dim lb As New ListBox
lb.Items.Add("Hallo")[/CPP]

Hoe kan je aan de knop Toevoegen (nieuw form opent zich met textbox en Toevoegen knop) de code zo maken dat je kunt kiezen in welke categorie het komt te staan? Voor meer duidelijkheid zie foto's:
Dat zou je in principe met een combobox o.i.d. mee kunnen geven.

Ik raad je trouwens aan even naar de posts van CoD_NL te kijken :)

Kun je je vraag iets uitgebreider stellen? :confused:

CoD_NL gaf toch al antwoord op post #47?
Bovendien is het verwarrend als je zoveel vragen op ons afvuurt in allemaal verschillende berichten ;)
Dan mis je nog wel eens wat.

@JoZ1: klopt, srry. Maar ik begrijp die antwoorden van hem niet echt. Wat moet ik nou doen bij mijn probleem? En dan heb ik het over het probleem met de artikelen. Ik wil namelijk dat er in de TabControl een ListBox is met daarin een soort van Ober Wijzigen-functie. Hoe moet dat?

Ps. dit hoort bij post #53 eerste zin...

Laatst bewerkt:
O! Jij wilt dat er een ListBox in je TabControl is i.p.v. een new Form?
Dat kan.

Kijk eens naar de code in mijn voorbeeldproject van het selecteer-ober-form. Die kun je ook toewijzen aan een knop op een tabcontrol ;)

Gewoon een andere ListBox gebruiken.

[cpp]Public selectedOber = ""
Private Sub Button1_Click() Handles WisselKnop.Click
Dim Obers As String() = {"Piet", "Jan", "Jan-Piet", "Piet-Jan", "JoZ1", "Kerkrade"}
If Huidige_Ober.Text.Length > 14 Then selectedOber = Huidige_Ober.Text.Split(":")(1).TrimStart(" ")
ListBox1.Items.AddRange(Obers)
If selectedOber <> "" Then ListBox1.SelectedIndex = Array.IndexOf(Obers, selectedOber)
Huidige_Ober.Text = "Huidige ober: " & selectedOber
End Sub[/cpp]

Misschien begrijp je me beter als je volgende foto gezien hebt:
ListBox.JPG

Het programma sluit ook niet volledig af..
Het proces blijft nog aan staan als je op kruisje klikt.

@bloodshed: zou je me je rekenmachine in je voorbeeld willen uitwerken? Als zich andere vrijwilligers melden ook goed...

@koen1234: bij mij niet hoor, maar zoals je kunt lezen ben ik nu bezig met een betere...

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je hoe je gewoon kan rekenen in visual basic?

Als je dat weet, dan heb ik hier een manier om af te ronden op 2 decimalen achter de komma:
Code:
i = Math.Round(i, 2)

Let er wel op dat bijvoorbeeld een integer geen getallen achter de komma kan bevatten. Integers worden afgerond op gehele getallen. Dus gebruik geen integers als je met decimale getallen wilt werken... Wat je wel kan gebruiken kan je hier zien: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/47zceaw7%28v=vs.80%29.aspx.
Ik zou je Doubles willen aanraden.

MartinJM

*EDIT*
Kerkrade: Er is een bewerken knop, dus wil je a.u.b die knop gebruiken als je vlak na een post iets bedenkt wat er nog bij moet, in plaats van een nieuwe post... Daardoor worden alle onderwerpen zo lang....

Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met het scannen ervan. Dat doe ik normaal ook altijd, maar nu kreeg ik ook nog deze melding: http://www.siteadvisor.com/restricted.html?domain=https:%2F%2Frapidshare.com%2F%23!download|762p12|547489377|Menu_1.0.rar|696|R~70B3469FD6174F7F5A1DDEED75A62931|0|0&originalURL=-1701485404&pip=false&premium=false&client_uid=2261789636&client_ver=3.4.1.195&client_type=IEPlugin&suite=true&aff_id=0&locale=nl_nl&ui=1&os_ver=6.1.1.0

Misschien eens overwegen om je bestanden ergens anders te uploaden? Eventueel een eigen server? (Vragen daarover kan je in het desbetreffende forum kwijt.)

Malwarebytes Anti-Malware kon niks vinden. McAfee nog bezig...

MartinJM

*EDIT*
Ik ga hem testen als het scannen klaar is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan