• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Messagebox

Status
Niet open voor verdere reacties.
kopiëren is blijkbaar moeilijker dan ik dacht.....

Voor de TS zal het dan deze zijn anders loopt het terug fout :p
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If MsgBox("       De informatie in dit bestand is vertrouwelijk!", vbCritical + vbYesNo, "Gaat u akkoord met de algemene bedrijfsvoorwaarden?") = vbNo Then ThisWorkbook.Close False
    Sheets("Klanten").Visible = True
    Sheets("Beleid").Visible = True
    Application.Goto [Klanten!A1]
End Sub
Revdutchie ; ]Ik weet het niet, maar ik vraag me af of dit echt is wat je wil.
Als iemands beveiliging te hoog is voor macros of je schakelt macros uit dan werkt dit alles niet.
Voor de gewone gebruiker zonder achtergrond kennis ..... voor de gevorderde is dit een fluitje van een cent om te omzeilen , maar hier heeft het geen enkel nut , zelf onvriendelijk dat ze eerst die msgbox moeten aanklikken .( mijn mening hierover )
 
Laatst bewerkt:
Het is ook onvriendelijk.. Maar tegelijkertijd duidelijk.

Kijk het is ook niet mijn idee.. de pop-up die er orgineel stond was helemaal schokkend.

Ik voer in dit geval alleen uit :) Toch bedankt voor jullie medeleven.

Anywayz, ik ben eruit!

Bedankt!!

Case Closed.
 
Hmm.. Macro's doen het ook als de beveiliging op hoog staat. Iets veranderd in policy zodat je deze melding niet krijgt en de macro's gewoon doen.

Ik ben er nu zo goed als uit. Of jij moet nog een betere suggestie hebben?

p.s. Jij ook bedankt nlsb'er!

Gr,

Plenk

Volgens mij doet dit alles wat je wil, probeer maar eens met en zonder macros inschakelen.
 

Bijlagen

  • Macrobeveiliging.xls
    32,5 KB · Weergaven: 21
Revdutchie,

Overigens kan je in jouw bestand ook zonder op de button te klikken naar de andere tabbladen gaan.
Is dus niet helemaal waterdicht nog..
 
Volgens mij doet dit alles wat je wil, probeer maar eens met en zonder macros inschakelen.

Ik kan nog steeds op de tabknoppen van de volgende sheets klikken " Klanten " , " Beleid " zonder het inschakelen van de macro's of het accepteren van de commandbutton
Edit : Plenkie was me voor
 
RevDutchie!

Ik vindt die van jou misschien nog wel beter, ik heb gekopieerd en het gewenste effect behaald.

Alleen hoe krijg ik die command button te zien?

Ik heb het nu zover dat ik de waarschuwing krijg, alleen de commandbutton is nergens zichtbaar en kom ik dus niet verder :p

Hoe maak ik die button aan? En zou ik een button erbij kunnen maken met Nee, Sluiten dat het bestand zich vervolgens sluit?

Gr,

Plenk
 
Laatst bewerkt:
RevDutchie!

Ik vindt die van jou misschien nog wel beter, ik heb gekopieerd en het gewenste effect behaald.

Alleen hoe krijg ik die command button te zien?

Ik heb het nu zover dat ik de waarschuwing krijg, alleen de commandbutton is nergens zichtbaar en kom ik dus niet verder :p

Hoe maak ik die button aan? En zou ik een button erbij kunnen maken met Nee, Sluiten dat het bestand zich vervolgens sluit?

Gr,

Plenk

De commandbutton krijg je maar 1 keer he, bij het opstarten.
 
RevDutchie!

Ik vindt die van jou misschien nog wel beter, ik heb gekopieerd en het gewenste effect behaald.



Gr,

Plenk

Is ook nog niet wat het zou moeten : ik open het bestandje via het opstartscherm , ik vul in het tabblad "Klanten" enkele gegevens in , sla mijn werk op sluit af en negeer het tweede maal opslaan > bij de volgende opstart open je gewoon op het laatst opgeslagen blad :eek: ( Revdutchie :thumb: enkel opbouwende kritiek )
 
Ja nee dat snap ik :)

Ik heb de macro's gekopieerd naar het oorspronkelijke Excel bestand.

Ook nu kom ik gewoon in het blad waarschuwing ( je ziet die andere twee niet). Alleen de button is niet meer aanwezig.

Hoe tover ik dit weer tevoorschijn? En kan ik een button Nee, sluiten toevoegen?
 
@Daniel, ja dat weet ik, maar beide methoden haperen zoals je weet :D

Nu met nee button
 

Bijlagen

  • Macrobeveiliging.xls
    42,5 KB · Weergaven: 13
En nog iets beter om Daniel zijn opmerking een beetje te tackelen.
 

Bijlagen

  • Macrobeveiliging.xls
    44 KB · Weergaven: 20
Haha Revduitsie!

Zoiets moet ik hebben :p

Maar! hoe maak ik nu dan zo'n commandbutton?

Als ik de macro's naar 1 van de andere bestanden kopieer doet alles, behalve de button, die is niet zichtbaar...

Gr,

Plenkie
 
zoiets

Ik maak de knop via Beeld -> Werkbalken - > Besturingselementen.
Dat is in excel 2003 weet niet wat jij gebruikt
 

Bijlagen

  • Klantenverloop2.xls
    38,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ja ik snap dat het werkt en daar ben ik dan ook dankbaar voor.

Ik moet dit echter voor +/- 10 bestanden hebben.

Als ik de Macro's kopieer dan doet alles wel, maar zoals ik aangeef kopieert de commandbutton niet mee...

Hoe creeer ik die command button ?

Mvg,

Plenki
 
Ja ik snap dat het werkt en daar ben ik dan ook dankbaar voor.

Ik moet dit echter voor +/- 10 bestanden hebben.

Als ik de Macro's kopieer dan doet alles wel, maar zoals ik aangeef kopieert de commandbutton niet mee...

Hoe creeer ik die command button ?

Mvg,

Plenki

Ik maak de knop via Beeld -> Werkbalken - > Besturingselementen.
Dat is in excel 2003 weet niet wat jij gebruikt
 
Revdutchie!

Bedankt, ik ben eruit gekomen zo!

Bedankt voor de wijze lessen :)

Trucker ook uiteraard, maar handjes aan het stuur! en niet bellen onder het rijden!
 
Revdutchie!

Bedankt, ik ben eruit gekomen zo!

Bedankt voor de wijze lessen :)

Trucker ook uiteraard, maar handjes aan het stuur! en niet bellen onder het rijden!

Belen tijdens het rijden doe ik via " parrot " bleutooth carkit ;) excel , macro's enz. is met 1 hand en een paar vingers op het klavier , maar ik heb stops genoeg om tussendoor wat te typen met meerdere handen en vingers :p
Suc6 verder met je opdracht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan