blacksheep
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 nov 2000
Dit is om jullie te waarschuwen. Wat mij vanmorgen is overkomen. Ik sprak mijn kleindochter van 12 aan op msn, omdat haar moeder vandaag jarig is en ik niet kan komen wegens persoonlijke omstandigheden. Dat is dus al vervelend genoeg. Toen ik haar opriep kreeg ik op mijn diverse vragen, zulke gekke antwoorden, dat ik even helemaal niet meer wist hoe ik het had. De antwoorden waren van een dusdanig gehalte dat ik heel verdrietig weggelopen ben van de computer. Later realiseerde ik me dat dit niet normaal was. Ik sloot Messenger af en riep haar opnieuw op. In grote hoofdletters stond daar te lezen : IK HEB GEEN ******, IEMAND ZIT MET MIJN MSN TE KL........ Ik schrok danig. Wat bleek, ze was gehackt, door iemand die haar password geraden had. (Zou je zeggen dat ze dan maar een goed password moet nemen) dat heeft haar moeder nu voor haar geregeld. Eén en ander is onderzocht en nu blijkt een vriendje van een vriendje een programma te hebben waarmee je (zoals ik heb begrepen) het i.p. adres van msn kunt achterhalen. Dus al haar contacten werden ook bekend. Resultaat als hierboven beschreven. Ik zet dit als een waarschuwing neer, ook voor ouders met kinderen die vriendjes op msn hebben. Houd het alsjeblieft in de gaten. Want dat internet kan toch wel heel gevaarlijk en risicovol zijn.
Gelukkig is het met mijn dochter en kleindochter uitgepraat en goedgekomen.
Gelukkig is het met mijn dochter en kleindochter uitgepraat en goedgekomen.