Messenger Gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Dit is om jullie te waarschuwen. Wat mij vanmorgen is overkomen. Ik sprak mijn kleindochter van 12 aan op msn, omdat haar moeder vandaag jarig is en ik niet kan komen wegens persoonlijke omstandigheden. Dat is dus al vervelend genoeg. Toen ik haar opriep kreeg ik op mijn diverse vragen, zulke gekke antwoorden, dat ik even helemaal niet meer wist hoe ik het had. De antwoorden waren van een dusdanig gehalte dat ik heel verdrietig weggelopen ben van de computer. Later realiseerde ik me dat dit niet normaal was. Ik sloot Messenger af en riep haar opnieuw op. In grote hoofdletters stond daar te lezen : IK HEB GEEN ******, IEMAND ZIT MET MIJN MSN TE KL........ Ik schrok danig. Wat bleek, ze was gehackt, door iemand die haar password geraden had. (Zou je zeggen dat ze dan maar een goed password moet nemen) dat heeft haar moeder nu voor haar geregeld. Eén en ander is onderzocht en nu blijkt een vriendje van een vriendje een programma te hebben waarmee je (zoals ik heb begrepen) het i.p. adres van msn kunt achterhalen. Dus al haar contacten werden ook bekend. Resultaat als hierboven beschreven. Ik zet dit als een waarschuwing neer, ook voor ouders met kinderen die vriendjes op msn hebben. Houd het alsjeblieft in de gaten. Want dat internet kan toch wel heel gevaarlijk en risicovol zijn.

Gelukkig is het met mijn dochter en kleindochter uitgepraat en goedgekomen. :)

Ja niet best die kleine kinderen van 14 die stoer proberen te doen met zulke dingen en hun helemaal geweldig en stoer voelen als ze een wachtwoord geraden hebben.

Hoop dat die jongen flink aangepakt wordt!

En met een IP adres kan je niet zoveel met MSN voor zover ik weet, kan je ook alleen krijgen als je een directe verbinding met die persoon hebt (cam, bestands overdracht enz).

Niet dat ik een hacker ben, maar ik ken wel de truucjes om paswoorden van MSN, Hotmail en Messenger te achterhalen. Goede raad: probeer ze nooit uit! Onthoud dat bij het hacken ook je eigen info wordt blootgesteld. Dus een hacker is een zeer makkelijk slachtoffer om te hacken, hoe ironisch het ook moge klinken.
Wie de bal kaatst krijgt hem hoe dan ook terug!
I can tell! :o

Geplaatst door KurtVanHulle
Niet dat ik een hacker ben, maar ik ken wel de truucjes om paswoorden van MSN, Hotmail en Messenger te achterhalen. Goede raad: probeer ze nooit uit! Onthoud dat bij het hacken ook je eigen info wordt blootgesteld. Dus een hacker is een zeer makkelijk slachtoffer om te hacken, hoe ironisch het ook moge klinken.
Wie de bal kaatst krijgt hem hoe dan ook terug!
I can tell! :o

En terecht...

gehackt

Ik verdenk ook een bekende van mij dat hij mij volgt met msn
messenger. Ik heb dat uitgeprobeerd door enkele keren een andere account aan te maken en prompt wist hij mij te vinden. Hij wist precies mijn geheime vraag van hotmail. Hoe dat weet ik niet, maar het verontrust mij wel. Hoe kan ik nu echt voorkomen dat ik word gevolgd via mijn msn messenger? Ik kan hem niet als kontaktpersoon verwijderen omdat ik hem prive ontmoet en hij dan doorheeft dat ik weer een ander account heb aangemaakt. Ik heb altijd gedacht dat hotmail veilig is in gebruik m.b.t. het privekarakter. Wie geeft me de gouden tip? groetjes

senior

tja msn is niet zo veilig als gedacht werd he... het kan zijn dat er een keylogger of een trojan op je pc zit of hij pikt gewoon wachtwoord door op 'wachtwoord vergeten' klikken en dan veranderen.
ik denk dat je ook heel voorzichtig moet zijn met wie je toevoegt...

Er staat in de nieuwste pcm pc tijdschrift een artikel over de veiligheid van messengers , er wordt in dit artikel besproken hoe je messenger berichten kan versleutelen, en dat jabber veiliger is (heb ik ook in miranda) dat is in jabber al versleuteld

gehackt

bedankt voor je reaktie, maar wat is jabber en wat is miranda? ik heb er nooit van gehoord.

senior

gehackt

Bedankt Mario..helaas is mijn engels van dien aard dat ik er geen brood van kan bakken. Is er een nederlandse vertaling of waar kan ik daarover uitleg vinden? groetjes

senior

Hoe kan ik nu echt voorkomen dat ik word gevolgd via mijn msn messenger? Ik kan hem niet als kontaktpersoon verwijderen omdat ik hem prive ontmoet
Ik weet het niet zeker, maar als je hem blokkeert zal hij het niet merken (denk ik). Rechtsklikken op contactpersoon/Blokkeren

Als je iemand blokkeert kan deze het gemakkelijk merken er is een website op de markt waarmee je de status kan checken van iemand. De gene die word gecontroleert krijgt hiervan wel bericht via e-mail.

Helaas heb ik de website niet bij de hand.

Maar het is volgens mij onmogelijk om in iemands acount te komen/gegevens te zien als deze het wachtwoord niet weet. Dus als er iemand in mijn msn wil zou deze toch eerst de geheime vraag moeten raden of het wachtwoord. Of op de andere manier maar dan moet de gebruiker hier gelijk achter komen.

Puntje 3 goede hacker zal altijd zijn gegevens goed afschermen waardoor deze niet te achterhalen zijn.

Greetzzz York

Als je iemand wilt blokkeren gewoon doen.. moeten ze maar niet ouwe****en?? Boeit dat als je ze IRL kent.. doe ik nooit zo moeilijk over.

Indr gewoon blokken ik reageerde effe op bericht van KurtVanHulle

'Ik weet het niet zeker, maar als je hem blokkeert zal hij het niet merken (denk ik).'

Greetrz York

gehackt

Bedankt voor alle reakties. Het achterhalen van het wachtwoord en de geheime vraag schijnt heel gemakkelijk te zijn, dat is wel bewezen. Omdat de betreffende persoon tot mijn kennissenkring behoort en ik hem niet voor het hoofd wil stoten is de reden dat ik niet blokkeer. Ik denk dat ik maar op zoek ga om naast msn messenger een ander messenger programma te installeren. groetjes

senior

Re: gehackt

Geplaatst door senior
Bedankt voor alle reakties. Het achterhalen van het wachtwoord en de geheime vraag schijnt heel gemakkelijk te zijn, dat is wel bewezen. Omdat de betreffende persoon tot mijn kennissenkring behoort en ik hem niet voor het hoofd wil stoten is de reden dat ik niet blokkeer. Ik denk dat ik maar op zoek ga om naast msn messenger een ander messenger programma te installeren. groetjes

senior

Wanneer ik iemand in mijn kennissenkring zou hebben die dit soort grapjes uithaalde, zou hij heel snel niet meer tot mijn kennissenkring behoren. Ik vind het geen manier van doen dat je zoiets met een vriend of kennis uithaalt. Het is zelfs strafbaar. En ik zou deze persoon heel snel op zijn manier van handelen aanspreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan