• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een opdrachtknop in excel een word document openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pippi2000

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Beste lezer. Ik heb geprobeerd om wat meer te begrijpen van VBA of macros'maar dat is helaas niet zo goed gelukt.
Ik heb hier en daar wat gelezen op internet maar ik kom er niet uit. Beginneling.
Wat ik zou willen is via een opdracht knop in excel verschillende word bestanden openen.

Wie kan mij daar bij helpen.

Met onderstaande kan je een Word-document openen. Afhankelijk van hoe jij het wil zal je het rode gedeelte nog moeten aanpassen aan jouw situatie (selectie uit lijst, selectie uit validatielijst in cel, ...)+ uiteraard het juiste pad naar jouw bestanden aanpassen.
Code:
Sub Document_Openen()
    Dim objWordApp As Object, objWordDoc As Object

Set objWordApp = CreateObject("Word.application")
    objWordApp.Visible = True
    Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Open([COLOR="red"]"D:\Mijn documenten\Zaak\Faktuur\Verkvoorw.doc"[/COLOR])
End Sub

Beste Rudi

Het is gelukt, ben super blij.:D
Zou je het ook zo kunnen maken, dat wanneer je op de opdrachtknop drukt de pagina gelijk naar voren komt.
Nu krijg ik een icoontje onder in het beeldscherm.

Ik wil je nog nog een paar vragen stellen:

Ik zo ook graag hetzelfde willen doen met PDF en Excel bladen?
Is het ook mogelijk om meerdere bladen tegelijk te openen met 1 opdtrachtknop?

Ik hoop dat ik niet teveel vraag maar ik ben je nu al zeer dankbaar.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Voor PDF-files wordt dit (eventueel pad naar opstartbestand reader wijzigen)
Code:
Shell "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe D:\Mijn documenten\Testbestanden\Formules_Excel_NL_EN.pdf", 4
Voor XL-bestanden
Code:
Workbooks.Open ("D:\Mijn documenten\Zaak\Faktuur\Faktuur.xls")

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik weet niet wat ik fout doe maar met een PDF file lukt het me niet.
Excel is geen probleem.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Heb je het juiste pad naar je Reader aangepast (AcroRd32.Exe) ?
Of heb je misschien een Full-version van Adobe Acrobat ?

Meer dan waarschijnlijk heb je een snelkoppeling naar Acrobat op je bureaublad staan. Kijk daar bij eigenschappen naar het juiste pad naar Acrobat.
Controleer ook het pad naar je bestand .

Ik ben echt een beginneling want ik kom er niet uit, ik ben nu helemaal de draad kwijt.
Waar kom bijvoorbeeld Shell te staan.
Zou je weer een voorbeeld willen maken.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Full versions doen blijkbaar moeilijk:mad:
Heb de bijlage getest op de laptop van m'n zoon (Acrobat 6.0) en dit was de enige die werkte

Ik heb Acrobat van laptop gehaald en alleen adobe reader 9 geïnstalleerd, maar ik krijg het nog steeds niet voor mekaar.
Ik van alles al geprobeerd.
Volgens mij maak ik gewoon een beginnersfout, foutmelding kan het pad niet vinden.
Zie bijlage.

Bijlagen

Ik wou dat ik kon zeggen wat je moet doen, maar dit werkt echt hoor:o
Ik heb het bestand opgeslagen op harddisk, op USB-stick en van beide locaties opgestart en ik kon gewoon een bestand selecteren en openen.:confused:
Als je nu de Reader gebruikt zou dit ook moeten werken
Code:
Sub TST()
Shell "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe D:\Mijn documenten\Testbestanden\Formules_Excel_NL_EN.pdf", 4
End Sub
Plaats dit in een standaardmodule en pas eventueel het pad naar het bestand aan.

Laatst bewerkt:
Ik krijg het maar niet voor elkaar, ik heb het volgende geprobeerd.

Sub Macro1()
Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader \AcroRd32.exe C:\Mijn documenten\Test_Excel_NL_EN.pdf", 4
End Sub

Test document gemaakt.
Deze staat op de C schijf in Mijn documenten.
Naam is Test.pdf.

Hoi Pippi,

Ik heb er niet zoveelv erstand van, maar als je bestand "test.pdf" heet, lijkt het mij logisch om dat ook in de code gebruiken, dus probeer het is als het rode is verwijderd.

Code:
Sub Macro1()
Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader \AcroRd32.exe C:\Mijn documenten\Test[COLOR="darkred"]_Excel_NL_EN[/COLOR].pdf", 4
End Sub

Heb dit nu ook getest op Windows 7 met XL2007 en geen probleem mee, bestand wordt onmiddelijk geopend
Code:
Sub Macro1()
Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader \AcroRd32.exe C:\Mijn documenten\Test.pdf", 4
End Sub

Bij mij doet hij het zo :

Code:
Sub Macro1()
    Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader \AcroRd32.exe C:\Users\[COLOR="DarkRed"]pippi2000[/COLOR]\Documents\Test.pdf", 4
End Sub

Joske

Ik draai op W7 met xl2010, maar ik krijg nog steeds dezelfde fout.
Ik wordt er helemaal gek van.:evil:

Met Acrobat 9, zoals vermeld in je vorige post

Code:
Sub Macro1()
    Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat.exe  C:\Users\Joske\Documents\Test.pdf", 4
End Sub

rood moet aangepast worden naar ??:

Code:
Sub Macro1()
    Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat.exe  C:\Users\[COLOR="DarkRed"]pippi2000[/COLOR]\Documents\Test.pdf", 4
End Sub

Werkt zowel in Excel 2007 als Excel 2010

Joske

Laatst bewerkt:
Ik heb dit bestand geprobeerd deze doet het wel, alleen krijg ik een tabblad van mijn mijn documenten.
Dus hij opent niet het document wat ik nodig heb.
Kan iemand mij vertellen waar ik wat moet schrijven, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.Zie bij;lage.

Test document gemaakt.
Deze staat op de C schijf in Mijn documenten.
Naam is Test.pdf.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan