• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een VBA drukknop naar een geselecteerd blad gaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter ebh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ebh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo allemaal,

Vraag;
Ik wil met 1 VBA drukknop in het Sjabloon naar een bepaald blad welke uitgelezen moet worden in cel F4.

Uitleg;
Ik heb in cel F4 van het Sjabloon een uitkomst staan van bijv. AA100 of AB100 enz..
Nu wil ik als in F4 (AA100) staat naar blad AA100 gaan met 1 VBA knop.
Tevens wil ik met dezelfde VBA knop, als in F4 (AB100) staat naar blad AB100 gaan.

wie heeft hier een oplossing voor?

Beste ebh ;)

Kijk eens naar deze topic.

Dit brengt je al in de goede richting.

Groetjes Danny. :thumb:

VBA knop

helaas, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb al activate worksheets e.d. gedaan maar het lukt me steeds niet.
ook met hetgeen je voorstelde lukt het me gewoonweg niet :(

De bedoeling is dat ik via het invoerblad genaamd "Sjabloon" cel F4 moet uitlezen.
afhankelijk van de inhoud in deze cel bijv. AA100, moet ik met een druk op de VBA knop welke ook in het Sjabloon zit, naar blad AA100 gaan. Als er nu AB100 staat in het Sjabloon cel F4 moet ik met dezelfde knop naar een ander blad gaan, in dit geval naar blad AB100. enz..enz..
zo kan ik via het Sjabloon naar diverse bladen gaan met 1 en dezelfde knop, geen hyperlink!.

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

alvast bedankt voor de moeite

thx

Heyy, perfect kerel. het werkt zoals ik het graag wilde hebben:)

Ik zie wel dat het toch anders is dan ik heb lopen zoeken/testen.

nogmals bedankt.:thumb:

edwin

Je kan hem ook nog wijzigen naar onderstaande. Dan ben je zeker dat hij enkel op de waarde in je invoerblad reageert.
Code:
Sub Bladnaam()
    Dim shName As String
    shName = [Sjabloon!F4].Value
    Application.Goto Worksheets(shName).[A1]
End Sub

Mvg

Rudi

ja, dat had ik voor de zekerheid al gedaan. bedankt

nu durf ik het bijna niet te vragen....maar...nog 1 klein dingetje.

Kan ik ook zo iets voor het printen maken?

ik print nu alleen het blad wat ik voor me heb met de volgende code;

Code:
Private Sub knop_printen_Click()
mededeling = MsgBox("U gaat nu het zichtbare formulier afdrukken.", vbOKCancel, "Printen")
If mededeling = vbOK Then
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End If
End Sub
Nu wil ik om het echt netjes te maken, in het Sjabloon op een VBA knop klikken (net zoals ik hierboven dus al doe) zodat er een msgbox komt waaruit ik kan kiezen uit bijv. 4 offerte's (Fax, Brief enz..enz.. en betreffende offerte(bladnaam dus) selecteren uit de lijst om deze uit te printen.

Ik verwacht niks maar vragen staat altijd vrij.

nogmaals bedankt voor de hulp :)

mvg,
edwin

Laatst bewerkt:
Edwin,aangezien deze vraag als opgelost staat is het aan te raden om een nieuwe topic te starten met je nieuwe vraag om alzo een bredere response te krijgen. Voeg indien mogelijk een voorbeeldbestandje(zonder gevoelige info) toe dat representatief is voor je gestelde vraag. Je kan eventueel een link naar deze vraag toevoegen als leidraad.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan