met kabel geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik ben een oud laptopje aan het opschonen ( compaq presario 1400 ) en kom draadloos wel op het net maar met de kabel niet
Normaal hoef ik de kabel maar ergens in te steken en zit gelijk op internet , ik zie bij netwerkverbindingen en in apparaatbeheer niets staan . Via everest zie ik een generic softk56 modem staan , de drivers hiervoor zijn geïnstalleerd , of is deze modem alleen voor de telefoon ?
Wie helpt mij om met de kabel op het net te komen ?
Mvg. Hans

Dat is alleen een modem. Zit waarschijnlijk dan ook een RJ11 (4 polige) stekker aan ipv een RJ45 (8 polig)

Zie je bij apparaatbeheer geen netwerk staan dan? Of iets met een kruis erdoor of zo?

Als ik de draadloze kaart eruit haal , dan staan er geen netwerken

Staan er in apparatenbeheer nog gele uitroeptekens of vraagtekens?

Kun je in de bios iets inschakelen van onboard netwerkkaart?
Lijkt nu, of er een apparaat mist.

Zonder netwerkkaart (Lan, 8 polige RJ45) kun je niet via de kabel internetten.
Of je moet een pcimia aartej met een lan stekkertje erin steken.

Laat de laptop eens zoeken naar nieuwe hardware.

Okee ,
Dan zie ik bij advanced - built-in devices alles op enabled , behalve MPU-401 en SECONDARY AC-LINK CHANNEL deze staan op disabled.

Mocht de kaart ( aansluiting ) kapot zijn , hoe kom ik daar achter of hoe kan ik dat zien ?

Zelfs dan zou ik nog iets verwachten in de hardware. Zit er toevallig een link ledje ergens naast/in de aansluiting?

Heb je trouwens ook geen 'overige apparaten' icoontje in apparaatbeheer?

Ook ik denk nu dat het hardwarematig is , er zijn geen ledjes en in apparaatbeheer geen overige apparaten

Kun je eens een screenshot plaatsen van je apparatenbeheer, met geopende netwerk tab?

Leeg scherm bij app. beheer? Dat is onmogelijk, want dan draait je laptop echt niet.
Even geduld hebben na het klikken op apparatenbeheer.
Kan soms tot 30 sec. duren.

Bij apparaatbeheer is alles ok , bij netwerk is het scherm leeg .

Plaats toch even een screenshot als je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan