• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met macro bepaaldecelle kopieren als een cel een bepaalde waarde heeft (per muisklik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernhem

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Hallo , ik heb een voorraad lijst met auto's , nu wil ik graag aan het einde van het kwartaal per muisklik de auto's die nog op voorraad staan kopieren naar het volgende kwartaal en de verkochte auto's naar het werkblad verkocht.
Is dit eventueel mogelijk met een macro?

ik heb een voorbeeldje bijgevoegd.

Mvg. Ben

Bijlagen

Test het eens Ben.

De code in het blad uitvoeren wat gekopiëerd moet worden.

Code:
Sub hsv()
With Activesheet
.Range("A7:I" & .UsedRange.Rows.Count).AutoFilter 9, "Voorraad"
  If Mid(StrReverse(Sheets(Activesheet.Index + 1).Name), 2) = Mid(StrReverse(Activesheet.Name), 2) Then
     .UsedRange.Copy
    Sheets(Activesheet.Index + 1).Range("A1").PasteSpecial xlPasteAll
  End If
    .Range("A6:I" & .UsedRange.Rows.Count).AutoFilter 9, ">0"
    .AutoFilter.Range.Offset(1).SpecialCells(12).Copy Sheets("verkocht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    .Range("A7:I" & .UsedRange.Rows.Count).AutoFilter
 End With
 Sheets("Verkocht").Columns.AutoFit
End Sub

Hallo Harry

Harry Bedankt voor je macro, deze werkt perfekt, op 1 ding na , want als er in de kolom onder verschil 0,00 euro of -50,00 staat word deze niet gekopieerd naar het werkblad verkocht.
verder werkt het perfekt , thanks.
Gr. Ben

Laatst bewerkt:
Hallo Ben,

Verander in de regelcode de ">0" in de rode tekst (+ de 7).
Code:
.Range("A[COLOR="#FF0000"]7[/COLOR]:I" & .UsedRange.Rows.Count).AutoFilter 9, [COLOR=#ff0000]"<>Voorraad"[/COLOR]

Laatst bewerkt:
Dankjewel Harry voor je snelle reactie , nu werkt het helemaal zoals ik het wil.
Thanks en de Gr.
Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan