• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met meerdere mensen tegelijk gegevens toevoegen in excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb hier een matrix (is al eerder geupload). Nu zijn er hier zo'n 5 personen die informatie in deze matrix invullen. is het mogelijk om ervoor te zorgen dat men gelijktijdig in hetzelfde bestand informatie toe kan voegen?
Want ik begrijp dat er problemen kunnen ontstaan als 2 mensen tegelijkertijd informatie toevoegen in bijvoorbeeld regel 208 en dan het bestand opslaan. zijn hier mogelijkheden voor?

Dit kan je in stellen onder:
Extra/werkmap delen.

Hou er wel rekening mee dat als je deze bewerking gaat doen dat al je macro's al juist moeten werken. Na het instellen naar werkmap delen zullen de volgende aanpassingen op je macro's niet meer werken. dit houdt in dat je dan eerst je map mweer terug moet zetten, aanpassingen doorvoeren, map weer delen.

Moet dan geen probleem zijn. :D Gebruik zelf ook deze methode naar tevredenheid. Let er wel op dat wanneer je het delen van de file opheft, jezelf de enige bent die op dat moment de file gebruikt. Anderen worden dan namelijk direct afgesloten van de file (daar merken zij niks van) en de door hun ingevoerde wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de op dat moment niet meer gedeelde file:shocked:

Succes

apikills

thanks. Ik heb de file nu gedeeld. Snap alleen 1 ding niet. Ik heb bij een kolom nu validatie aangezet. Waarden mogen alleen uit een specifieke lijst komen. Maar dat werkt niet. Ik kan rustig iedere willekeurige waarde intikken die niet in de lijst staat. Kan dit komen doordat het blad gedeeld is? Nee toch?

Arjoderoon,

waarschijnlijk heb je in je validatielijst een lege cel staan.
Door deze lege cel kun je nu iedere waarde invoeren die dus niet in de validatielijst voorkomt.

Is dat het?

Koosl

ja.. als ik nu kijk naar het bereik van die naam dan zie ik dat er inderdaad ook een lege cel is geselecteerd. Maar hoe kan ik dan zorgen dat dit bereik wel automatisch uitbreidt als er iets nieuws wordt toegevoegd, maar wel dat de validatie het dan doet?

maar dat is misschien handiger voro in het topic over 'validatie werkt niet'

het probleem is al opgelost met de volgende code, gebruikt voor het bereik van de betreffende naam:

Code:
=VERSCHUIVING(Lev.nrs!$A$2;0;0;AANTALARG(Lev.nrs!$A:$A)-1;1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan