Met vb.net een word file aanmaken...??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restinpeaces

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hey iedereen,

Ik ben op dit moment met een programma bezig, en ik moet nu bepaalde tekstvelden in mijn vb.net (visual studio 2005) gaan plaatsen in een word file (office2007), maar zou echt niet weten hoe ik hier aan moet beginnen.. zijn hier bepaalde functies voor of?

Ik zou ook de layout van deze wordfile vooraf bepalen, bvb het 1e tekstveld moet de titel zijn etc..

Alvast bedankt!
:)

Ben ook wel benieuwd naar een antwoord op deze vragen.

Ben zelf ook bezig hiermee. Ik heb eerst een Word-document gemaakt (in Word zelf). Dit document openen via vb is geen probleem. Maar dan moet ik nog velden vervangen door de waarde die via vb wordt doorgegeven. En dat lukt me niet echt.

Ik kan het aantal velden tellen in mijn document en zo maar om het veld effectief in te vullen lukt me niet. Het enigste wat ik nog niet bekeken heb, is MailMerge en dat zal waarschijnlijk wel de oplossing zijn :D

@ restinpeaces: om met een word te kunnen werken moet je eerst een COM-reference toevoegen. Ik zit nu op mijn werk en is beetje moeilijk om het uit het hoofd te zeggen. Dacht dat het was: menu Project - Add Reference - tabblad COM - Microsoft Word (en nog iets) - OK

Dan kan je in je code werken met:

Code:
dim app as new word.application
dim doc as new word.document
dim field as word.field

app.visible = true
doc = app.document.add("c:\test.doc")

hiermee kan je al iets doen, dacht ik. Let wel, de syntax kan verkeerd zijn. Ik typ dit nu volledig uit het hoofd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan