met welk programma maak je een programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uit persoonlijke ervaring raad ik aan om niet met Visual Basic te beginnen, eigenlijk zou niemand dat moeten gebruiken, ten eerste zijn andere programmeer talen veel uitgebreider. ten tweede is dan de overstap naar een taal als C++, C#, Java, Python of wat je maar kan bedenken zo ***. Het is misschien iets moeilijker om onder de knie te krijgen maar ik raad toch zeker C++ of C# aan. Java trouwens ook een goede keuze.

Gr, Hertebeest

Mijn nonkel heeft me juist aangeraden om vb.NET te leren. Hij zij me zelfs dat de overstap van java naar C++ moeilijker is dan de overstap van vb.NET naar C++. Ik heb dan ook een cursus van hem gekregen. Achja ik hou het toch maar bij vb.NET deze is tenminste een beetje makkelijk en eventueel kan ik daarna nog andere talen gaan leren.

Ik ben begonnen met pascal,
wat best goed te doen is om mee te beginnen,
daarna had ik op school Struktograaf geleerd,
wat enorm makkelijk is, dus voordat je begint
met welke programmeertaal dan ook, zou ik
eerst een keertje Struktograaf doen;)

Dat zou zo kunnen zijn, maar een latere overstap is ook lastig hoor(spreek uit ervaring)!!!
ik ben het met hem eens. miss is het in het het begin moeilijk maar als je het eenmaal doorzet en de basis onder de knie hebt en verder kijkt kun jer heel veel mee..

Ik ben begonnen met pascal,
wat best goed te doen is om mee te beginnen,
daarna had ik op school Struktograaf geleerd,
wat enorm makkelijk is, dus voordat je begint
met welke programmeertaal dan ook, zou ik
eerst een keertje Struktograaf doen;)
kun je even uitleggen wat Struktograaf is?? ik kan er niets van vinden op wikipeadia...

Laatst bewerkt door een moderator:
het is een niet heel bekend programma'tje,
voor meer info kan je denk het best op de site kijken
maar het kenmerk is dat het is gebaseerd op PSD's (programma-structuur-diagrammen)
en geloof me, heeeeeeel makkelijk

Ikzelf ben begonnen met html en later php. Sinds iets meer dan een half jaar nu ook java, en daarbij merk ik dat ik er heel veel aan heb al de basis van php te kunnen aangezien de basis van de meeste programmeertalen wel overeenkomen.
Op school heb ik vorig jaar ook iets gehad met programmeren in Java Logo. Opzich wel leuk om eens naar te kijken, om java te leren, maar meer om mee te tekenen en te leren dan echt iets mee te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan