Lampie173
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2012
- Besturingssysteem
- Windows 11 Pro
- Office versie
- Office 365
Hallo allemaal,
In toegevoegd voorbeeld is het mij gelukt om de tab van het werkblad een kleur en van een tekst te voorzien als er iets wijzigt op het werkblad.
Start: Witte tab
1e wijziging in bereik A2:A6 : Tekst "In behandeling" en Gele Tab
2e wijziging en verder in bereik : Tekst "Cpl 152 niet klaar" en Rode Tab
Laatste wijziging in bereik : Tekst "CPL 152 is klaar" en Groene Tab
Het gaat om het invullen van meterstanden, de opnamedatum komt dan in bereik B2:B6
Maar deze kunnen, vanwege de grote hoeveelheid (en de verschillende locaties) aan uit te lezen meters nooit op 1 dag opgenomen worden.
Er zitten dus steeds verschillende dagen in het opnemen.
Maar het bestand wordt wel regelmatig uitgelezen op wijzigingen (nieuw opgenomen standen)
Men kan dus niet zien of de standen zijn verwerkt.
Ik heb zelf bedacht dat er een soort reset moet komen waarbij de eerder ingevulde meterstanden en datums uiteraard behouden blijven!
Het werkblad krijgt dan weer zijn witte tab (Start) met de naam (CPL 152) om vervolgens weer verder met stap 2 in bovenstaande route.
Hoe kan ik deze macro verder uitbouwen?
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Toon
In toegevoegd voorbeeld is het mij gelukt om de tab van het werkblad een kleur en van een tekst te voorzien als er iets wijzigt op het werkblad.
Start: Witte tab
1e wijziging in bereik A2:A6 : Tekst "In behandeling" en Gele Tab
2e wijziging en verder in bereik : Tekst "Cpl 152 niet klaar" en Rode Tab
Laatste wijziging in bereik : Tekst "CPL 152 is klaar" en Groene Tab
Het gaat om het invullen van meterstanden, de opnamedatum komt dan in bereik B2:B6
Maar deze kunnen, vanwege de grote hoeveelheid (en de verschillende locaties) aan uit te lezen meters nooit op 1 dag opgenomen worden.
Er zitten dus steeds verschillende dagen in het opnemen.
Maar het bestand wordt wel regelmatig uitgelezen op wijzigingen (nieuw opgenomen standen)
Men kan dus niet zien of de standen zijn verwerkt.
Ik heb zelf bedacht dat er een soort reset moet komen waarbij de eerder ingevulde meterstanden en datums uiteraard behouden blijven!
Het werkblad krijgt dan weer zijn witte tab (Start) met de naam (CPL 152) om vervolgens weer verder met stap 2 in bovenstaande route.
Hoe kan ik deze macro verder uitbouwen?
Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Toon