Micro SD kan niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste Mensen,

Ik heb sinds kort een tytn 2, en daarbij een 4gig microSD gekocht. Op de telefoon werkt hij prima. Maar wanneer ik hem in een adapter stop, en in de computer wil doen, kan hij hem niet openen. Ik klik op verwisselbare schijf (f:), het zandlopertje komt tevoorschijn, en stopt niet eerder dan dat ik het kaartje uit de pc trek, gebeurd dus niks. Wanneer ik het kaartje eruit trek geeft de pc aan dat ik een schijf of ander geschikt medium moet plaatsen. Hij ziet de kaart dus wel, maar kan hem gewoon niet openen.
Nu kan ik de telefoon ook via usb aansluiten op mijn pc, maar ik wil een bestand van 1.5 gig kopieeren, en daar stopt hij gewoon mee. Ik kom op die manier dus niet verder.

Weet iemand wat dit is, en vooral hoe het op te lossen valt?

Alvast bedankt!

Groeten Bertal

Zelf had ik een soortgelijk probleem met een Sandisk 2GB Ultra II kaartje. De kaartlezer in mijn toen nieuwe notebook wilde hem niet uitlezen via een MicroSD naar SD adapter, mijn huidige notebook heeft er geen problemen mee. Het zit hem in de kaartlezer, je kunt zoeken naar nieuwere drivers en kijken of dat het probleem verhelpt.

Maar het rare is dat ik een andere transflash kaart er wel in kan doen, en het ook gewoon doet. Heb zojuist een aantal drivers geupdate, maar volgens mij geen 1 goede... heb een hp pavalioen t3240, maar kan die cardreader driver niet vinden bij downloads...
Weet iemand raad?

Groeten Bertal

Die andere transflash, is het merk/type daarvan ook verschillend ?
Is de nieuwe kaart toevallig niet een SDHC kaartje ?

Het kaartje die het wel doet is van Kingston, en het kaartje die het niet doet is van Sandisk. En idd, bij de Sandisk kaart gaat het om een mirco SDHC.
Wat wil dit zeggen dan?

Groeten Bertal

Als de cardreader die jij hebt geen SDHC kan lezen kan dat het verklaren. De meeste cardreaders zijn wel compatible maar lang niet allemaal.

SDHC is de opvolger van SD

Dan denk ik dat dat het is. Ik heb gewoon de cardreader die in de t3240 zit.
Maar dan weet ik genoeg!
Bedankt!

Mocht het erg lastig zijn kan je altijd een losse cardreader kopen die wel SDHC compatible is. Inbouwen is niet al te lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan