microfoft networking

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Voor een PC met Win'98 en ADSL die stand alone draait zoek ik een oplossing voor de volgende twee problemen:
Bij het opstarten wordt om een wachtwoord gevraagd van Microsoft Networking. Omdat de PC maar door 1 persoon wordt gebruikt, is dat overbodig. Hoe verwijder ik deze melding?
Vervolgens start de PC op, maar dan wordt internet niet automatisch geactiveerd. Er staan 2 iconen op het bureaublad: 'mijn verbinding' en het explorericoon. Ik ben inmiddels zover dat met het explorericoon internet wordt geactiveerd (mijn verbinding heb ik dus niet meer nodig, terwijl ik ze eerder bij moest activeren), maar kan dat ook automatisch?
Thx.
 
Netwerkwachtwoord scherm verwijderen

Ga naar start en dan zoeken, type daar in *.pwl en dan zoeken, als hij pwl bestanden vindt: deze selecteren en verwijderen.

Start daarna de computer opnieuw op. Dan verschijnt als goed is voor de laatste keer het wachtwoordschermpje. Geef geen wachtwoord op, maar klik op ok. De gebruikersnaam moet je gewoon zo laten. Als je hierna nog een keer de computer opnieuw opstart, dan moet het wachtwoordschermpje weg zijn.

Bron: Tips & Handleidingen
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door roby
Netwerkwachtwoord scherm verwijderen

Ga naar start en dan zoeken, type daar in *.pwl en dan zoeken, als hij pwl bestanden vindt: deze selecteren en verwijderen.

Start daarna de computer opnieuw op. Dan verschijnt als goed is voor de laatste keer het wachtwoordschermpje. Geef geen wachtwoord op, maar klik op ok. De gebruikersnaam moet je gewoon zo laten. Als je hierna nog een keer de computer opnieuw opstart, dan moet het wachtwoordschermpje weg zijn.

Bron: Tips & Handleidingen


Ik kwam met deze tip niet verder, in tegendeel. Ik vond 1 pwl bestand dat ik heb verwijderd. Vervolgens kon ik internet niet meer op.
ben zelf gaan zoeken en heb in netwerkverbindingen de 'client voor microsoft netwerken' vervangen door 'windows aanmelding'. Hiermee is het probleem verholpen.

Toch bedankt voor je (poging tot) hulp.
 
Jammer dat het zo niet gelukt is .

Daarom heb ik de bron erbij geplaats het is een oplossing die in de sectie tips en handleidingen komt van deze site die worden pas geplaats na het controleren van de werking ik denk die moet goed zijn .

Maar soms zijn er meerdere dingen die meespelen , ben in iedergeval blij dat het opgelost is .

Zou kunnen dat de tip bedoeld is voor mensen die een netwerk draaien , zou fijn zijn als iemand hier nog op zou reageren .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan