Microsoft koopt producent van antispywaretools...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows AntiSpyware (beta) nu te downloaden

Iedereen die zijn of haar PC op spyware wil scannen kan nu ook gebruik maken van een anti-spyware programma van Microsoft. De publiek beta versie van Windows AntiSpyware is namelijk te downloaden. Het programma zou de negatieve gevolgen van spyware, zoals verminderde prestaties, irritante pop-up reclames, ongewenste aanpassingen van de browser en ongeautoriseerd gebruik van vertrouwelijke gegevens moeten voorkomen. Door de continue bescherming die de software biedt, zijn gebruikers tegen 50 manieren waarop spyware de PC kan infecteren beschermd. De beta versie zou tot 31 juli werkzaam zijn, waarna Microsoft mogelijk haar A1 security abonnement zal invoeren. Volgens gebruikers van Windows AntiSpyware zou de software spyware hebben gevonden en verwijderd die niet door Adware en Spybot werden ontdekt. Aldus een bericht op security.nl

De link waar het programma gedownload kan worden blijkt niet meer te werken. Zodra er een werkende link komt zullen we dit melden. Of Microsoft de link heeft verwijderd omdat de software nog steeds als GIANTAntiSpywareMAIN.exe in Windows Taakbeheer voorkwam is niet bekend. (Neowin)

Heb een downloadlinkje gevonden, nu werkt het nog, maar straks?
http://download.microsoft.com/downl...-fca2f2c6f0cc/MicrosoftAntiSpywareInstall.exe Bron: http://www.neowin.net/comments.php?id=26555&category=main

*clicks download button*

Ben benieuwd :).

En ad-aware en adaware, hihi, ik heb ooit eens LavaSoft tot AD-WARE maker bestempeld dus het is een bekend foutje :o.

Grrrrrrrrrr! Meestal zie ik de fouten (Adware ipv Ad-aware) wel als ik berichten plaats van andere sites maar dit volstrekt over het hoofd gezien, zucht. Gaat iemand hier deze bèta nog uitproberen? ;)

Had em zopas gedownload en nu krijg ik het bericht dat het niet werkt met m'n Win Me ,terug eraf dus

Een tijdje geleden had ik de oorspronkelijke Giant erop staan (voor het van Ms werdt) en die deed het wel met Me en was goed........waarom hebben ze dat niet zo gelaten........ach ja ....Microsoft hé
:evil:

Uit de hierboven gegeven link:

Minimum system requirements for Windows AntiSpyware (Beta):

• Microsoft Internet Explorer 6.0 or higher

• A 300 MHz or faster processor with at least 64 MB of RAM

• Microsoft Windows 2000, Windows XP, or Windows Server™ 2003

• At least 10 MB of available free space on your hard disk

• Internet access with at least a 28.8 Kbps connection to use SpyNet™

Uit de eerste post in dit topic: "De software zal hiermee een aanvulling vormen op de beveiligingsmogelijkheden van SP2 voor Windows XP, maar zal ook beschikbaar zijn voor Windows 2000."

Ik had idd. wat oplettender moeten lezen,stond al eerder vermeld,toch spijtig van de oorspronkelijke Giant voor alle Win versies
:(

Geplaatst door Happyhippie
Een tijdje geleden had ik de oorspronkelijke Giant erop staan (voor het van Ms werdt) en die deed het wel met Me en was goed........waarom hebben ze dat niet zo gelaten........ach ja ....Microsoft hé
:evil:

Dat hebben ze ook zo gelaten. Ze bieden alleen geen nieuwe beta aan voor 98 en ME gebruikers.

As a currently licensed customer of GIANT Software, Microsoft will continue to:

* Support Windows 98SE / ME / NT (with SP 3, 4, or 6a).

* Provide product updates to you through the length of your subscription period.

* Offer access to Online Support, which can be requested by product through the Support page. When you fill out the Online Support Request Form, please note that you will need to input your registration key to verify that you are a currently licensed customer.

Bron: http://www.giantcompany.com/commonQuestions.htm#gen_acq

Heb de meest uitgebreide scan gedaan, die het programma biedt. Heeft wat cookies gevonden, Messenger Plus met alleen een mededeling dat dit optioneel spyware bevat tijdens de installatie, zover was ik ook al........

Ziet er wel leuk uit, je kunt 'm laten meelopen als een virusscanner.

Het enige wat me opviel dat ie, ondanks de meest uitgebreide scan die ik heb gekozen, 'slechts' ong. 18.000 bestanden heeft gescant, terwijl Adaware op mijn puter iets van ong. 160.000 files meeneemt. De tijd die een volledige scan neemt is evenlang als Adaware nodig heeft, heeft ie dan toch wel alles meegenomen?

Nou, heb em geinstalleerd en bevalt tot nu toe prima. Had eerst gescant met Ad-Aware en daarna met Microsoft en die vond er toch nog 18 (!). Veel info en keuzes over wat er gevonden word en wat er voor actie er ondernomen moet worden (direct of voortaan met bepaalde verdachte bestanden)

MS antispy schijnt heel veel dingen te vinden die ad-aware en spybot niet vinden (bij mij ook). Ik las ergens al het gerucht over vals positives maar aangezien Giant hoog aangeschreven staat en ik dit nog maar één keer gelezen heb...

Geplaatst door XP_PC
MS antispy schijnt heel veel dingen te vinden die ad-aware en spybot niet vinden (bij mij ook). Ik las ergens al het gerucht over vals positives maar aangezien Giant hoog aangeschreven staat en ik dit nog maar één keer gelezen heb...

Giant heeft (in tegenstelling tot SpySweeper) geen kwalijke reputatie op het gebied van 'false positives' hoor. Je moet alleen goed kijken naar de scanresultaten. Om een eenvoudig en bekend voorbeeld te noemen: Messenger Plus! Zoals we weten, kun je Messenger Plus! installeren zonder sponsor en dan wordt er géén spyware op je pc geïnstalleerd. Desalniettemin zal Giant/Microsoft AntiSpyware in de scanresultaten aangeven dat Messenger Plus! is gevonden. Daarmee beweert het programma NIET dat er spyware gevonden is! Dat wordt trouwens ook overduidelijk aangegeven. Er wordt duidelijk aangegeven dat het gebruik van dit programma niet raadzaam is omdat er mogelijkerwijs spyware bij geïnstalleerd is, maar er wordt niet beweerd dat Messenger Plus! zélf spyware zou zijn. Standaard wordt dan ook "ignore" ingesteld als Messenger Plus wordt gevonden. Terecht, want het is niet Messenger Plus die moet worden verwijderd maar de eventueel bijgeleverde Lop.com spyware. Wat dit betreft zit Giant echt goed in elkaar, vind ik. Maar het is wel een programma waarbij je goed moet lezen wat de scanresultaten precies inhouden. Maar moeilijk is dat niet, want de informatie die het programma geeft over wat gevonden wordt is bijzonder duidelijk. Ik ben al jaren een fan van AdAware en Spybot, maar wat betreft de duidelijkheid over wát er nu precies gevonden wordt, kunnen AdAware en Spybot nog wel het nodige leren van Giant/Microsoft AntiSpyware.

Wat dit betreft zit Giant echt goed in elkaar, vind ik. Maar het is wel een programma waarbij je goed moet lezen wat de scanresultaten precies inhouden.

Eens, het ziet er goed uit. Maar op het eerste gezicht kan het misschien voor verwarring zorgen. Vandaar ook de berichten over valse positives, zoals ik zie had ik dit nog niet eerder gezien.

Hmm, ik heb het net even uitgeprobeerd en het ving dingen die Ad-Aware en Spybot niet zagen. Interessant. Maar wat is nou eigelijk het verschil tussen quarantine en remove?

Geplaatst door Systemizer X100
Hmm, ik heb het net even uitgeprobeerd en het ving dingen die Ad-Aware en Spybot niet zagen. Interessant. Maar wat is nou eigelijk het verschil tussen quarantine en remove?

Bij quarantine worden ze ergens afgeschermd neergezet, bij verwijderen zijn ze echt weg.

Dus quarantine is eigenlijk veiliger?

//Edit:

Nou ik heb een heel wat kunnen verwijderen. Onder andere een trojan die in het register zat, resten van Warez P2P en een paar andere dingen. Ik vind het best goeie software. Alleen wel gek dat de processnaam nog niet veranderd is :D

Laatst bewerkt:
Nouja veiliger.. Bij quarantine kun je de bestanden terugplaatsen mocht je ze nog onverhoopts nodig hebben.
Bij verwijderen zijn ze wegweg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan