Midi keyboard wordt niet gezien in Finale 2012.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompebled

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Berichten
47
Geachte forumleden,

Ruim een jaar geleden was ik met verouderde software en apparatuur aan het prutsen en kreeg de zaak niet aan de praat.

Inmiddels heb ik een nieuw MIDI keyboard, de nieuwe Finale versie en een verse installatie van XP home edition SP3 op m'n inmiddels één jaar oude computer.

Het keyboard is een Miditech Midistart 49, de chipset hierin is Hua Xing.

Als ik het keyboard aansluit via de USB aansluiting gaat het rode ledje branden en geeft de computer aan dat er een nieuw USB apparaat is gevonden en dat dit normaal werkt.

Niet dus.

In de MIDI set-up van Finale zou ik het keyboard moeten kunnen selecteren om noten in te geven in het programma, maar daar wordt geen keyboard gezien.

Ter controle heb ik een ander muziekmaak programma gedownload (Magix music maker 17, het 'huisprogramma' van Hua Xing), ook daar wordt het keyboard niet gedetecteerd.
Hetzelfde geld voor MIDI-OX, ook daar wordt geen MIDI input device 'gezien'.

Als ik Finale 2012 op de laptop(Win-7) van m'n vrouw installeer en het keyboard via USB aansluit, wordt dat gedetecteerd en functioneert alles zoals het moet, dus het keyboard is niet defect.

Wat gaat er fout in XP en wat kan ik hier aan doen?

Overstappen naar Win-7 is niet mijn bedoeling, want dan kost het, naast een nieuw keyboard & software, me nog meer geld omdat ik de oudere programma's die niet onder Win-7 draaien, opnieuw moet aanschaffen...
(Nog afgezien van het feit, dat ik 'niet goed' met Win-7 overweg kan, om het eens mild uit te drukken).

Groeten, Jan.
 
Het MIDI keyboard is plug & play, ik heb er geen drivers voor kunnen vinden.

"ook alle plugin boor je progjes erop, voor met de progjes te knnen werken? "
Zou je dat willen uitleggen?

Groeten, Jan.
 
Tot op heden 'bjusterbaarlik' weinig respons...

Geen XP experts aanwezig momenteel?

Groeten, Jan.
 
Hallo Lange Pier,

Ik hoop dat een scan van de data voldoende is.

Groeten, Jan.
 

Bijlagen

  • Computer.jpg
    Computer.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 52
Hallo Lange Pier,

Yep, dat is inderdaad het moederbord, ik heb ik overleg met de klantenservice van Miditech de driverset al eens opnieuw geïnstalleerd, maar ik zal nog eens specifiek naar de ATI system drivers kijken.

Ik laat hier weten of dat resultaat heeft gehad.

Groeten, Jan.
 
Hallo Lange Pier,

Er hangt nog een printer via USB aan en van tijd tot tijd (niet permanent, dus) een cardreader, een scanner, een DVD brander en een externe HD voor de back-ups.

Hoe zou het in gebruik zijn van meer USB poorten het zien van een MIDI keyboard kunnen beïnvloeden?

Groeten, Jan.
 
Zou idd kunnen indien die dingen ook aan staan, testen zonder kan denkelijk geen kwaad maar het kan ook in XP zitten, die moet het apparaat herkennen en die moet dan zichtbaar zijn in apparaatbeheer.

Maare, zijn er geen drivers voor dat ding nodig? kan ze niet vinden op de site van de fabrikant maar miss op een bijgeleverde CD?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan