Mijn adresboek is weg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Ik heb office 2003 opnieuw moeten instaleren .Voor die installatie procedure heb ik eerst de mappen outlook .pst en de wab file verplaats. Na de nieuwe installatie heb ik beide files uit outlook verwijder en de kopie terug gezet. Hier is blijkbaar iets misgegaan , want steeds als ik het adres boek wil open krijg ik de volgende melding .Kan adres lijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend de map is verplaatst of verwijderd. Ik heb de hele office verwijder en weer opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat steeds krijg ik weer die melding. Mijn vragen zijn dan ook concreet

Hoe kan ik office opnieuw instaleren met werkend adresboek in outlook. of kan ik via een andere pc office en daar het adres boek ban kopiëren. Als ik office verwijder moet ik dan het systeem register uitkammen naar office onderdelen en die verwijderen. Kort om hoe krijg ik mijn adresboek weer terug.
Alvast bedank voor de hulp

Controleer even of je .pst bestanden niet read-only zijn.
Outlook is inderdaad lastig met handmatig backups maken.

Als je de verse .pst na een herinstallatie eens niet verwijderd, maar je adresboek laat importeren, en dan wijzen naar je pst kopie?

Voor outlook express heb ik een handig document gemaakt voor handmatig backup maken en herstellen.
Ik zal er eens aan gaan werken om dit voor m.outlook ook te maken.
Ik hoor vaak mensen op helpmij, en in kennissenkring met dit probleem.

Beste Paul RT
Bedankt voor je reactie en sorry dat ik zo laat reageer .Ik ben er een paar dagen op uit geweest en lees je antwoord nu pas

Het probleem zit hem in het feit dat ik de standaard Nieuwe pst en wab file heb verwijder en probeerde te vervangen, door de Back-up files. Outlook heeft die niet aanvaard en laat ze ook niet terug kopiëren. Ik heb outlook uit office verwijderd en weer terug geïnstalleerd maar het probleem blijft. Ik heb toen de hele office verwijderd en weer op nieuw geïnstalleerd maar hij vind nog steeds niet zijn adres boek. Ik vermoed dat er een wijziging is gebeurd in her register van Windows XP en hij bij een her installatie het adresboek niet meer kopieert. Weet je geen, oplossing hiervoor of waar het probleem zit ik moet nu alle e-mail adressen handmatig intypen.

Nee, helaas heb ik daar nog geen oplossing voor.
Ik vecht er ook regelmatig mee.
Outlook express is daarmee veel makkelijker.

Heb je al eens op het Adresboek icoontje geklikt bovenin het scherm als je Outlook start?

Kijk vervolgens onder "Extra" en "Opties' of je instellingen voor je adresboek hier goed staan. :)

Hoi,

Dat werkt - na het opnieuw installeren van Outlook - iets anders.
Ik neem aan dat je de lijst met contactpersonen bedoelt.
Via de het menu: Bestand > Importeren en exporteren...
importeer je de gegevens uit outlook.pst die je had veiliggesteld.
Zondermeer het nieuwe bestand outlook.pst vervangen door het oude heeft vaak dit soort problemen tot gevolg.

Contactpersonen importeren in leef adresboek

Ik zit met een soortgelijk probleem vrees ik. MS Outlook 2k3 heeft blijkbaar net te accuraat gereageerd op een commando van mij :(

Ik heb al mijn contactpersonen nog, maar mijn adresboek is helemaal leeg. Een WAB die ik ergens teruggevonden heb bevat te oude info.

Kan ik niet 'gewoon' alle info van mijn uitgebreide lijst Contactpersonen naar een nieuw adresboek kopiëren/exporteren?
Het gaat over een paar 100 entry's, het is onbegonnen werk die manueel in het adresboek in te voegen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen...

Alvast bedankt.

Met zonnige groenten,

Sven

Great!

Beste Vecom,

Het werkte, waarvoor ik je uitermate dankbaar ben!:thumb:

Greetzzz

Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug