Mijn computer heeft koude opstart problemen en sluit zomaar af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri1324

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn dell: optiplex 270. 2,8ghz p4, 512mb, Ati radeon x1650 pro. als ik mijn computer opstart krijg ik eerst het laadscherm van mijn bios te zien daarna zegt mijn beeldscherm dat mijn computer geen signaal meer geeft en gaan de toetsenbord en muis op "stand-by" dat wil zeggen mijn muis geeft geen licht meer als ik hem beweeg en ik kan numlock niet meer aan en uit zetten op mijn toetsenbord. als ik dat een tijdje laat staat ongeveer tien tot 20 minuten en ik start hem dan opnieuw op doet hij het wel. als mijn computer uiteindelijk opgestart is valt hij af-en-toe ook nog wel is uit. Volgens mij is dit een probleem met de voeding dus denk ik erover om gewoon een nieuwe voeding te kopen. alleen weet ik niet of het probleem wel echt in mijn voeding zit. bij andere mensen op dit forum die de koude opstart problemen hadden lag het bijvoorbeeld aan de condensatoren op het moederbord. hoe kan ik zeker weten of het aan mijn voeding licht en waar moet ik op letten als ik een nieuwe voeding gaan kopen?

Hoi,

Het no-signal bericht kan ook gegeven worden als de videokaart/chip aan zijn einde is!
Heb je dit al gecheckt? probeer eens (als het kan) op de onboardvideokaart te werken.
Verder zou je idd. een andere voeding kunnen aansluiten mocht bovenstaande het niet zijn.

toen ik deze computer kreeg zat er al een videokaart in. ik weet niet hoe je hemop de onboard moet aansluiten. en de videokaart die ik nu heb is maar een half jaar ouden tog een redelijk goede van het merk saphire. en de voeding ziet er uit alsof i van voor de oorlog is er zit geen stikker op hoe oud die is ofzo

toen ik deze computer kreeg zat er al een videokaart in. ik weet niet hoe je hemop de onboard moet aansluiten. en de videokaart die ik nu heb is maar een half jaar ouden tog een redelijk goede van het merk saphire. en de voeding ziet er uit alsof i van voor de oorlog is er zit geen stikker op hoe oud die is ofzo

Dat kan wel zo zijn, maar een defect kun je altijd krijgen! Heb je al geprobeerd zonder videokaart op te starten? Heb je 2 vga/dvi aansluitingen? dus behalve je vaste pce-e kaart ook nog een onboard, dan plug je de stekker van je monitor hierin en start je opnieuw op! (wel zonder de vaste vk dus)

Als je de zijkant openhaald en dan de pc aanzet, draaien de fans dan van je cpu en voeding en eventuele systeemkastfans?

Hallo

"Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn dell: optiplex ..."

Heb je ook al gedacht dat je misschien wel eens "garantie" zou kunnen hebben ...:confused:

Peter

Hallo

"Ik heb nu ongeveer een half jaar mijn dell: optiplex ..."

Heb je ook al gedacht dat je misschien wel eens "garantie" zou kunnen hebben ...:confused:

Peter
een 2,8 ghz pentium 4. Denk je dan dat die computer pas een halfjaar oud is?

Ik denk dat ie pas een halfjaar in het bezit van joeri is. Sterker nog: ik weet het wel zeker...

Hallo

Verduidelijking van t.s. zal vermoedelijk wel volgen.

Peter

Dat kan wel zo zijn, maar een defect kun je altijd krijgen! Heb je al geprobeerd zonder videokaart op te starten? Heb je 2 vga/dvi aansluitingen? dus behalve je vaste pce-e kaart ook nog een onboard, dan plug je de stekker van je monitor hierin en start je opnieuw op! (wel zonder de vaste vk dus)
Dat sluit in elk geval niet uit dat het probleem toch zijn voeding is.
Immers zal een pc zonder losse videokaart minder verbruiken. Daarmee zou het kunnen dat zijn voeding het dan wel aan kan.
Krijg je geen vastlopers, dan is het een grotere kans dat het voeding of videokaart is.
Krijg je wel vastlopers, dan weet je in elk geval dat het niet aan de videokaart ligt.

Dus inderdaad is het een goed advies!

Ik ga er vanuit dat het t moederbord of de voeding is. Maar ja: je komt er pas met zekerheid achter als je een andere voeding of moederbord test. En een andere voeding is simpeler te testen, dan een ander moederbord. Misschien iemand met een redelijk goede voeding in de buurt (vrienden, familie, buren) welke je even mag proberen?

Hoi,

Wat je zegt klopt idd. Het sluit het één en ander niet uit.Het kan altijd de voeding nog zijn. Maar kun je niet in de bios komen? Kijk eens naar de voltages en temps. En waarom lijkt het alsof het een voeding is van "voor de oorlog" Vanwege aanwezigheid van veel stof? Graag wat meer uitleg hierover. Veel vuiligheid is tenslotte ook funest!
Zijn er verder ook geen "piepjes" hoorbaar bij het opstarten? Zitten alle kabels nog wel goed vast?

alle kabels zitten nog goed vast en geen vuiltje te bekennen.(komt door mijn extra ventilator denk ik) mijn computer doet het wel gewoon dus hoe kan het dan mijn videokaart zijn? en mijn voeding is een metalen doosje met een vaag stempel met cijfers derop. en ziet er gewoon niet echt geweldig uit.(ik neem aan dat als het een beetje goede voeding zou zijn het merk er tenminste op staat). en chico waar in de bios kan ik deze informatie vinden??

alle kabels zitten nog goed vast en geen vuiltje te bekennen.(komt door mijn extra ventilator denk ik) mijn computer doet het wel gewoon dus hoe kan het dan mijn videokaart zijn? en mijn voeding is een metalen doosje met een vaag stempel met cijfers derop. en ziet er gewoon niet echt geweldig uit.(ik neem aan dat als het een beetje goede voeding zou zijn het merk er tenminste op staat). en chico waar in de bios kan ik deze informatie vinden??

Jouw woorden: als ik mijn computer opstart krijg ik eerst het laadscherm van mijn bios te zien daarna zegt mijn beeldscherm dat mijn computer geen signaal meer geeft en gaan de toetsenbord en muis op "stand-by" dat wil zeggen mijn muis geeft geen licht meer als ik hem beweeg en ik kan numlock niet meer aan

Dit wijst vaak naar een defecte videokaart of slecht geheugen. Vandaar.
Maar Als je pc het gewoon doet, valt die optie dus af. In je bios vind je vaak de melding "pchealth" kijk daar naar temperaturen en voltages.
Doe anders ook een memtest. Om je geheugen te testen. Als het dit ook niet is, probeer dan met een andere voeding, of alles wel goed werkt. Maar laten we stap voor stap doen en eerst je geheugen testen.

http://tweakers.net/meuktracker/12422/MemTest-3.4.html

in bios vind ik niks over pc health ofzo. ik zit nu op een computer op school dus kan ik de memtest niet doen. en mijn broer vind eht teveel moeite dat ik zijn voeding mag proberen

ik heb de memtest gedaan. tot 1100 % coverage en geen errors. wat moet ik nu doen?

Andere voeding testen.
Als je zelf de voeding al niet vertrouwt, dan zal het wel niet best zijn.

Ik denk dus dat het dat idd is. En anders je moederbord, maar ja: voeding veranderen is simpeler.

Wat flauw van je broer,de voeding is binnen 5 minuten verwisseld.Iets anders,springt je beeldscherm op standby(geel lampje)? Gaat de lade van de cd/dvd nog open?Gaat 't lampje van de harde schijf uit?Draaien alle fans nog? Dit soort informatie is toch echt belangrijk als je de juiste diagnose snel wilt stellen. Maar ik vermoed dat 't toch je voeding is.Fabrikanten beknibbelen graag op dit soort zaken is mijn ervaring.Als je voeding stuk is koop 'n goeie van 500 watt(ong. €50) van ATX of zo.Een voeding kan altijd stuk gaan maar je hebt voedingen en voedingen als je begrijpt wat ik bedoel.Je voeding kun je ook laten testen in de pc winkel,gratis.

hij moet die voeding wel eerst loskoppelen. en waar kan ik mijn voeding allemaal laten testen?

waar kan ik mijn voeding laten testen en duurt het echt maar vijf minuten om de voeding uit iemands computer te halen en hem er dan weer in te stoppen. en waar moet ik allemaal op letten bij een nieuwe voeding

sorry van die verspreking (atx) moest AXP zijn.Klik 's op deze link ( dit is maar 'n voorbeeld) http://www.graficall.nl/Producten~category~voedingen-ups+pc-voedingen.aspx en lees dan vooral rechts op de site product info daar staat n.l. waarom 'n goede voeding belangrijk is voor je pc.Bij jouw pc boer in de buurt kun je je voeding laten testen en die kan je ook 'n goeie verkopen! ff googlen. http://www.pixmania.nl/nl/nl/767/xx/xx/103/9/criteresn.html "cooler master" is ook 'n goeie, kijk maar 's ff.Je voeding bevat maar 4 schroefjes aan de achterkant is zo los,leg je pc wel plat op de rechterzijde van voren gezien.succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan