Mijn CPU is 10 graden?? klopt dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

banana

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoi iedereen,
Weet iemand mischien of HWmonitor een betrouwbaar programma is om te temperatuur van je CPU te checken.

Ik heb het namelijk gedownload en hij zegt dat mijn CPU 9 of 10 graden is. ik heb geen dure of heel goede koeling dus dan lijkt mij dit onrealistisch.

Als het wel zou kloppen vraagt het er natuurlijk er om om overclocked te worden :p

dus mijn vraag:

Is HWmonitor een betrouwbaar programma??

Bij mijn videokaart en HD geeft hij wel reële temperaturen dus dat klopt waarschijnlijk wel.

Hoi iedereen,
Weet iemand mischien of HWmonitor een betrouwbaar programma is om te temperatuur van je CPU te checken.

Ik heb het namelijk gedownload en hij zegt dat mijn CPU 9 of 10 graden is. ik heb geen dure of heel goede koeling dus dan lijkt mij dit onrealistisch.

Als het wel zou kloppen vraagt het er natuurlijk er om om overclocked te worden :p

dus mijn vraag:

Is HWmonitor een betrouwbaar programma??

Bij mijn videokaart en HD geeft hij wel reële temperaturen dus dat klopt waarschijnlijk wel.

Geeft die dezelfde tempratuur als je een CPU benchmark uitvoert?

Hallo,

Je kunt ook even een ander programma gebruiken, bijv SpeedFan. (google en je zult het vinden)
Verder kun je de BIOS van je moederbord upgraden, dit wil vaak helpen...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Installeer het programma SpeedFan even en kijk welke temperatuur dat programma aangeeft voor je processor.
Die 10 graden is sowieso niet realistisch denk ik, dat krijgt geen enkele standaard koeler voor elkaar.
Maar check het voor de zekerheid nog even met speedfan.

Als die ook 10 graden aangeeft kun je er vanuit gaan dat je BIOS de temperatuursensor niet helemaal goed uitleest.
Die programma's halen hun informatie namelijk uit de BIOS, die alle temperatuurtjes en snelheden bijhoudt.

Hallo,

Je kunt ook even een ander programma gebruiken, bijv SpeedFan. (google en je zult het vinden)
Verder kun je de BIOS van je moederbord upgraden, dit wil vaak helpen...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Volledig mee eens, een BIOS upgrade kan het probleem inderdaad verhelpen.

Kijk simpelweg in het bios (hardware monitor) en je hebt de juiste temperatuur. (Weet je gelijk met hoeveel toeren je fan(s) draait / draaien. (Dit geldt niet voor de heel oude moederborden biossen)
Speedfan zit er vaak vele graden naast.
Een redelijk betrouwbare tool voor o.a. de temps is deze. Ik heb 'm nog niet kunnen betrappen op een grotere afwijking dan 1 graad Celsius t.o.v. de bios waarden.

heb een zelfde soort probleem. ik snap er geen ***** van. pc probe geeft aan cpu 48 mainboard 27.
PCwizard geeft aan processor 27 mainboard 48
en die andere :P ken ik niet aflezen.

bios geeft aan wat pc probe aangeeft. wat moet ik geloven?
ps. de temperatuuren zijn met een ventilator naast mijn open kast.
de standaard amd kooler zit er nog in.

pc probe geeft dan aan als ik die ventilator weghaal ongeveer 60 graden idle en ongeveer 65 stressed

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1267422.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1267423.html

Je BIOS geeft altijd de beste inschatting. Je kunt er dus van uitgaan dat PC Probe de beste weergave van je temperatuurtjes geeft.
Wellicht haalt PC wizard de sensoren voor de processor en moederbord door elkaar..

tja zou kunnen. dan vind ik het alsnog veels te heet voor een amdtje. acja. even ventilatore ernaast tot ik een mooie cpu kooler vind.

Het is een heethoofd merk ik ja.. Welke processor gaat het precies om?

tuurlijk. toen ik keef of het wel goed zat trok ik mijn cpu zo eruit....zat vast op de heatsink. de standaard amd van aluminium

tuurlijk. toen ik keef of het wel goed zat trok ik mijn cpu zo eruit....zat vast op de heatsink. de standaard amd van aluminium

Huh.
Als je de koeler er zo af trekt, dan zat ie dus niet goed.
Voor je het weer plaatst: nieuwe koelpasta aanbrengen!

ik weet het heb ik ook gedaan... maar wat dat wil zeggen hoe ongelooflijk goed die pasta is. en geloof me de processor zat heel goed vast

we praten hier over de arctic silver coelpasta. echt super goede pasta heb ik gehoord... alleen jammer dat mijn cpu nog zo heet is

Hoi !

De AMD 7750 is een erkende heethoofd !

Kijk bijv. eens hier: heb dit processor maandag avond besteld met 4 gig Geil 800 ram sticks... en een Asus M3N78-CM mobotje... en ik vind hem wel heerlijk draaien. de verzending duurde ook niet lang... had mijn pakketje vanmiddag binne. wel een ding wat ik niet zeker weet. ik vind wel dat hij idelt tussen de 50-60 graden... en stressed wordt ie niet heter dan 63 of zo. klopt zo iets? heb nog steeds de standaard koeler erop zitten. dit is mijn aller eerste dual core dus ik heb geen idee. zou ik de koelpasta moeten vervangen of zo? Help!.... behalve dat....HEERLIJK processor.

Vraagje op de Alternate-site.

Koop een echte koeler, bijv. http://www.alternate.nl/html/produc...-1074340/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor

Greetz,

Harry.

Nu weet ik niet of het dezelfde koeler is, maar 2 weken geleden had ik een 5400x2 (of 5600x2) in mijn handen: De tijd lijkt wel stil te hebben gestaan bij AMD.
Die koeler is net zo rot, als de boxed koelers van Intel van 5 jaar geleden.
Dit terwijl de koelers van intel (in elk geval op mijn E8400) prima in orde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan