Hallo allemaal,
ik ben net begonnen met Visual Basic (2008 Express) en heb een paar vraag.
Ik zou willen dat mijn programma een txt bestandje opstaat in de mijn documenten. Nu ben ik er eindelijk achter hoe ik een documentje moet aanmaken op de harde schijf maar ik wil hem graag in mijn documenten plaatsen.
Ik heb nu dit:
Omdat daar natuurlijk niet iedereen zn mijn documenten zitten, zou ik graag willen dat hij die automatisch invult in het script.
Dus iets van
Alvast bedankt!
ik ben net begonnen met Visual Basic (2008 Express) en heb een paar vraag.
Ik zou willen dat mijn programma een txt bestandje opstaat in de mijn documenten. Nu ben ik er eindelijk achter hoe ik een documentje moet aanmaken op de harde schijf maar ik wil hem graag in mijn documenten plaatsen.
Ik heb nu dit:
Code:
Private Sub SchrijfWachtwoord()
Dim rNr As Integer = 1
[B][I][U] Dim rNaam As String = "C:\Users\Lars\data.txt"[/U][/I][/B]
Dim Data1 As String = ""
Dim Data2 As String = ""
Data1 = Form1.Label4.Text
Data2 = Form1.Label3.Text
Try
FileOpen(rNr, rNaam, OpenMode.Output)
PrintLine(rNr, Data1)
PrintLine(rNr, Data2)
Catch ex As Exception
MsgBox("gegevens kunnen niet worden opgeslagen")
Finally
FileClose(rNr)
End Try
End Sub
Omdat daar natuurlijk niet iedereen zn mijn documenten zitten, zou ik graag willen dat hij die automatisch invult in het script.
Dus iets van
Code:
Dim rNaam As String = "<mijn documenten>\data.txt"
Alvast bedankt!