Mijn game pc, wordt het een succes of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebapt

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
22
Onlangs heb ik een offerte aangevraagd bij een webshop voor een game pc.
Op aanraden van de eigenaar en mijn eigen eisen is dit het geworden:


CPU: Intel Core i7-2700K 3,5 QuadCore

VGA: Sparkle Physx Nvidia GF GX580-1,5Gb HDMi DP

Optical: LG DVDRW brander GH22NS70 RAM

HDD: Sata3 Seagate 1TB 64Mb 7200rpm harddisk

ATX: KISS-Quit 14cm KS-850 ATX realpower

ATX: LC power gaming 919B Tower pro Blue LED Window

Ram: Corsair Vengeance 4x 4Gb DDR3 1600mhz (16gb)

Mobo: ASUS P8Z68-V LX Asus Intel Z68 chipset

12cm BlueWing Blue led fan Xilence (achter)

Naar mijn idee toch een mooi systeem om mee te gamen / voor opleiding ook te gebruiken.

Vragen:

- is dit een goed systeem, wat kan er beter?
Zeg het ook alsjeblieft als het rotzooi is!

- het gaat om een groot bedrag in mijn ogen ( rond de 1200 EU ) is dit een goede prijs?

Verdere opmerkingen / vragen zijn natuurlijk altijd welkom :)

Gebapt,
 
Wat heb je voor jouw opleiding nodig? Zware render programma's?
Zo niet, kies dan gewoon voor een i5-2500K en 8GB geheugen, meer heb je echt niet nodig voor een game PC.
Daarnaast heb je echt geen 850W voeding nodig. [is volgens mij ook niet echt van een verschrikkelijk goed merk]
En videokaart; is prima, maar persoonlijk zou ik voor de nieuwe generatie kaarten van amd of nvidia gaan.
 
Wat OS betreft, die kan ik er bij halen maar die heb ik ook thuis liggen.

opleiding: informatica --> software ontwikkelen, dit is ook mijn hobby dus de i7 lijkt me een verstandige keuze?
 
software ontwikkelen kan je beter een i7 voor pakken ja
 
Inderdaad ga ik me ook aansluiten wat betreft de voeding, te groot en van C-merk makelij. En voor dat geld kun je ook naar een 7950 kijken en eventueel de nieuwe Z77 borden zodat je ook meer PCI-E bandbreedte hebt.
 
@ wampier,


ehmm dus jou mvoorkeur gaat naar AMD pc?
Zou je me dan een voorbeeld kunnen geven, zelf samengesteld op azerty ofzo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Volgens mij is de z77 gewoon de nieuwste chipset met lga 1155 socket het is inderdaad wel een Amd videokaart.;)
En inderdaad ik zou ook een andere voeding nemen een crosair of een coolermaster dan van 600 a 650 watt.
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb op basis van andermans samenstelling het één en ander verandert, volgens mij is dit ook een prima setje.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[496951]=1&product[7517]=1&product[353335]=1

Zitten er grote verschillen in?
Ook vroeg ik me af of ik mischien een snellere 570 kaart er in zou doen, ( kloksnelheid van deze kaart is niet optimaal? )

Ik ben ook wel benieuwd naar een AMD systeempje maar heb hier veel minder research naar gedaan. mischien heeft er iemand voorstellen?
 
Inderdaad ga ik me ook aansluiten wat betreft de voeding, te groot en van C-merk makelij. En voor dat geld kun je ook naar een 7950 kijken en eventueel de nieuwe Z77 borden zodat je ook meer PCI-E bandbreedte hebt.

Zou u mij een voorbeeld kunnen geven van een AMD systeem dan?
Mijn buget is 1100 zeg maar, kan iets gerekt worden indien nodig.

Gebapt,
 
Volgens mij heb je in je nieuwe lijstje al een z77 bord nu. Het enige wat ik voor wilde stellen is te kijken naar een

asus-hd7950-dc2-3gd5

in plaats van de 580 als optie.
 
Werkt deze kaart goed met mijn i7 - 2700k etc..
of moet ik dan ook een AMD acht cores nemen??

Geen tot weinig ervaring met AMD :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zou het maar gewoon bij de I7 houden volgens mij.
 
maak van de GTX580 een GTX680 die is als het goed is zuiniger en toch een heel stuk krachtiger tenzij dit boven je budget is...
ik vraag me wel af hoe je zon grote videokaart in een MINI tower wilt plaatsen....
 
Laatst bewerkt:
Het is toch een midi tower of kijk ik nou vekeerd?
weet niet of een 680 binnen mijn budget ligt aangezien ik ook een harddisk ben vergeten mee te nemen,
Heb hier duidelijk nog hulp bij nodig..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NVIDIA kaarten zijn toch ook geen intel? AMD kaarten werken, niet anders dan NVIDIA kaarten, op alle computers met PCI-E.

De 680 is ruim 100 euro duurder dan de 580. Ik zou eerst je budget op orde brengen en dan nog eens kijken.
 
Dus het wordt afgeraden een 580 kaart te nemen?,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mwah, niet afgeraden. Er zijn gewoon alternatieven in die budgetgroep. Het kan interessant zijn daar na te kijken
 
Oke mijn budget heb ik gesteld op 1100 euro, hier moet dan ook alles al in zitten.

Dus ook al harddisk liefst 1 TB of meer.

Zou iemand mij dan een mooi systeempje voor mij samenstellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan