Mijn game pc, wordt het een succes of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ligt wel boven mijn budget ja, moet ook nog in elkaar worden gezet aangezien ik dit zelf niet wil doen.
Maar is deze kaart beter dan de GTX 580 dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Gebapt: Welkom nog op Helpmij:thumb:

Bij een directe reactie gaarne gebruik maken van knop: Reageer op vraag of Snel reageren.
Nu quote je telkens je voorganger ..topics worden zo onnodig lang met steeds dezelfde tekst.

Succes met je vraag;)
 
De 7950 is in alle opzichten iets beter en zit in dezelfde budget klasse. Je zou ook nog even kunnen wachten totdat AMD en Nvidia de rest van de nieuwe generatie hebben uitgebracht. Kunnen wel eens verrassingen qua prijs/prestatie tussen zitten. Ikzelf had vorig jaar bijna een GTX 460 gekocht terwijl de GTX 560, de opvolger net uit was en qua prijs maar een tientje verschilde! :p
 
Ik denk dat ik toch voor dit systeempje ga:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[454621]=1&product[454841]=1&product[7517]=1

Het is iets boven mijn budget maar dat is het ook waard naar mijn idee, opmerkingen / aanwijzingen zijn van harte welkom.
Laat het ook weten als er rotzooi tussen zit, of als ik iets vergeten ben.

Alvast bedankt voor de hulp hier,

Edit omda tik ging voor de 3GB GDDR5 kwam ik slecht 30 euro onder een 680 kaart, vandaar een aanpassing en zit er nu een GTX 680 in:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[454621]=1&product[7517]=1&product[496869]=1
 
Laatst bewerkt:
Ik weet vrijwel zeker dat je CPU koeler en je RAM geheugen elkaar in de weg gaan zitten, omdat die koeler zeer groot is. Je kan dan beter deze nemen: http://azerty.nl/0-750-425856/corsa...dr3-1600-mhz-pc3-12800-cl9-1-5-v-niet-ge.html Verder hetzelfde, alleen is minder hoog zodat de grotere koelers op de juiste manier geplaatst kunnen worden.
Dat is eigenlijk het enige wat ik er aan toe te voegen heb. Misschien zien de echte experts hier nog iets wat eventueel veranderd kan worden, maar ik denk dat het een goed systeem is.
 
zo groot is een mugen 2 niet hoor
maar je kan ook een waterkoeling nemen ...
 
zo groot is de mugen 2 helaas wel die hangt altijd over het geheugen heen
 
kast cm storm scout ; 70 euro mycom
moederbord asus p8z68 vgen3 ; 147.80 4launch
cpu i5 2500k ; 194.90 4launch
ramm 16 gb ; 74 - ik krijg van een bevriend persoon,jij zal er wat hoger mee zitten
voeding nexus nx6000 630wtt ; 70.- 4launch
blEURAY BRANDER lg ; 74.90 4launch
hdd seagate 2 tb ; 112.90 4 laUNCH
videokaart nvidia gtx 550 ti ; 106.- 4launch
cardreader sweex ; 9.90 4launch

totaal 861.30


eventuuel extra fans ; 120 mm / coolermaster red :€ 7.90 x 2 4launch

totaal ;877.10

dat is mijn samenstelling voor mezelf,maar aangezien jij 300 meer te besteden hebt zou je kunnen kijken voor een andere videokaart en/of processor.
ik hoop dat je er wat mee kan.
 
hij heeft een totaal ander systeem dus hij heeft er niks aan...
 
We kregen een misbruikmelding van bericht nummer 29. Echter in onze ogen is dit geplaatst om als voorbeeld te geven.
Iets wat ook uit de volgende citaat blijkt;
yutiop zei:
dat is mijn samenstelling voor mezelf,maar aangezien jij 300 meer te besteden hebt zou je kunnen kijken voor een andere videokaart en/of processor.
ik hoop dat je er wat mee kan.
 
Ik vind het fijn dat ik hier zo goed geholpen wordt ben er nog steed sniet helemaal uit, een paar andere samenstellingen lijken me nuttig om te bekijken.
@ bericht 29 : bedankt voor je voorbeeld, maar ik ben van plan alles bij azerty te halen.

Iemand anders nog een samenstelling?

ik hoor ook graag de cons en pros van het systeem.
 
je kan het ook bij azerty halen, het was alleen als een voorbeeld bedoeld zodat je een idee hebt wat je voor dat geld kan krijgen.je bent vrij om te halen waar je het wilt.suc6 ermee.
 
Je link werkt niet, ik zie een GTX570 is het wel verstandig om hier op te besparen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met een gtx 570 kan je nog steeds alle games op max hoor .
De duurdere videokaarten hebben natuurlijk meer fps maar daar heb je hellemaal niks aan omdat je dat toch niet ziet ..
ook overdreven dat mensen bijv 4 x gtx 680 aanelkaar knopen voor 2 miljoen fps waar je hellemaal niks aan hebt omdatje toch niet meer als 60 fps met je ogen kan zien
daarom een gtx 570 , verander je voeding naar een ocz modxstream pro 700 watt en je mugen naar een corsair h60 waterkoeling voor de cpu
 
games hebben meer baat aan een goede videokaart en neem aan dat de TS hiervoor juist zijn geld neerlecht
verder kun je net zo goed gewoon Kingston hyperx ram nemen die passen er wel onder
snap uberhaupt eigenlijk niet waarom je nu opeens van koeling veranderd alleen omdat het ram zo hoog eruit steekt en dat ten kosten van een videokaart...
en de H60 koelt amper beter dan een Mugen 2
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
laatste puntjes op de i

Ik heb een paar weken terug een andere vraag geplaatst met de vraag welke pc ik moest nemen.
Toen heb ik een aantal super mooie inzendingen gekregen, hierdoor ben ik veel wijzer geworden.
Dus nogmaals dank daarvoor.

Nu is dit het uiteindelijk geworden:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496951]=1&product[448680]=1&product[454621]=1

doeleinden:
* high-end gaming
* webdesign / software ontwikkeling ( ook videobewerking )
* multitasken

Wat ik verder belangrijk vind:
* Een stille pc, mag hem wel wat horen maar niet dat hij begint te blazen etc.
* optical digital audio, zo kan ik het geluid gemakkelijk over de versterker gooien
* weinig omkijken qua onderhoud, hiermee bedoel ik vooral de waterkoeling.

Vragen:
* Wat zou jij zelf veranderen aan het systeem?
* Is er genoeg power heb gekozen voor een 600V voeding van OCZ, had de test gedaan op azerty maar deze gaf 550 tot 700 aan.
* Heb ik goed begrepen dat je geen omkijken hebt aan de waterkoel setjes van corsair?
* Past alles netjes, ik doe de assemblage dan wel niet zelf maar ik wil wel dat de componenten netjes zitten en ruimte hebben.

Je zult mischien denken pff, wat een lang topic en wat een vragen heeft die jongen maarja een dure aankoop moet wel goed worden afgerond.

Tot slot het laatste: Azerty is qua prijs gunstig maar kan het nog voordeliger, aanzienelijk ik let niet op een paar euro 's. Want azerty ligt hier om de hoek ( halfuurtje rijden )

Alvast bedankt voor de hulp, :love:

Gebapt.
 
Hallo.
Je hebt een micro atx mobo gekozen , deze is heel klein en hier plug je dan een immers grote videokaart in ....
Je kan toch beter een grote atx (mid ) pakken , deze zijn wat sterker.( bijv deze asus http://azerty.nl/0-2528-496913/asus-p8z77-v-lx-moederbord-.html )

Bij die waterkoeling van corsair is het toch handig om om de zoveel tijd even uitgebreid te gaan controleren op lekage en de pomp + ventilatoren.
Het hoeft niet echt maar als er iets gebeurt dan is je hele systeem nat . ( wie weet ..fabrieksfout of met iets scherps eraan gekomen ofzo )
En beter pak je de corsair H100 want deze koelt veeel beter en is maar 3 tientjes duurder.

Ik zie dat je geen SSD hebt in je mandje , met die budget ( 1200 euro ? ) kan je dit wel doen.
Een ssd is eigenlijk de beste onderdeel voor snelheid.
Als je het zo niet haalt met je budget dan kan je voor een gtx 570 of een 7870 kiezen , deze kunnen ook alle games op max en je bespaart zo geld voor die ssd.

Je voeding is ok.
Alles past ja , heb jij windows 7 of moet je deze ook erbij ?
 
Bedankt het was me nog niet opgevallen dat ik een klein moederbord had gekozen, gelukkig dat ik het nog even laat controleren.
Ik zit ook nog te dubben met die waterkoeling, ik ga waarschijnlijk niet overklokken als een malle en ik wil zo min mogelijk onderhoud.

Maar aan de andere kant wil ik ook een stille computer, in beide gevallen moet ik consessies doen daarom dacht ik voor een corsair waterkoeling te gaan.

Als ik enkel even hoef te controleren en niks los te maken / water vervangen etc dan vind ik het een goede optie.

@MSI, echt heel erg bedankt voor al je hulp hier hebben we wat aan ( je bied echt goede hulp )

EDIT:

zo ziet het winkelmandje er nu uit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...454621]=1&product[410207]=1&product[492573]=1

even terugkomen op de SSD, ik snap dat als ik mijn windows hierop laaat draaien ik een hogere snelheid haal, maar de prijzen van de SSD liggen ook wel erg hoog.

* Zou het verstandig zijn een normale proccesor koeler te nemen, bijvoorbeeld de sythe shuriken en dan een SSD erbij nemen.

2e EDIT:
Als ik een SSD neem dan moet ik wel erg bezuinigen op de proccesor ben van een 2700k naar een 2500k gegaan, daarbij een andere koeler gekozen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...207291]=1&product[433238]=1&product[363903]=1

Laat me graag voorlichten over de voor en nadelen hiervan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan