mijn laptop vind mijn video kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

veenand

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
ik heb een laptop (SKY G300)
ik wil een online spel: soldier front spelen, maar daarvoor moet ik een videokaart driver downloaden
maar om die driver te downloaden wil ik weten wat mijn video kaart is en hoe ik hem kan vinden

B.V.D. veenand:thumb:

configuratiescherm.

Ga naar [start]>[configuratiescherm]>[systeem]>[hardware]>apparaatbeheer].
Daar vind je een onderdeeltje "beeldschermadapters". Als je daarop dubbelklikt, krijg je te zien welke videokaart er in je systeem zit.

er staat nergens systeem, maar uiteindelijk ben ik wel bij apparaatbeheer gekomen
maar er staat nergens beeldscherm adapter

er staat wel een gele vraagteken bij videocontroller (VGA-compatibel).

Laatst bewerkt:
Dat is dus je videokaart, behalve dat windows geen type kan noemen omdat hij geen stuurprogramma heeft.

Kijk anders op de site van de fabrikant van de laptop en bij het typenummer (of serienummer) en zoek daar naar een display driver.

ik heb per ongeluk op die vga geklikt en instalatie ongedaan geklikt en is nu weg... wat moet ik nu doen???

B.V.D. veenand

ik heb die vga alweer terug:cool:
maar ik wil weten wat ik voor die vga moet downloaden

B.V.D. veenand

Kijk anders op de site van de fabrikant van de laptop en bij het typenummer (of serienummer) en zoek daar naar een display driver.

Aan de hand van jou merk en type laptop is die driver terug te vinden, precies zoals G4M3R zegt...

ja maar, waar kan ik hem terug vinden???
ik ben op www.nvidia.com geweest en ik weet neit welke driver ik moet downloaden, maar nu wil ik nog wel weten WAT MIJN VIDEOKAART IS.:thumb:

B.V.D. veenand

Sorry, maar je leest niet goed.

Je zal via de website van de Fabrikant van jou laptop de driver voor je videokaart moeten halen.

Aangezien de fabrikant "weet" welke kaart jij hebt, kan je die daar weg halen. Daarna pas kan je eventueel via nvidea.com een nieuwere driver halen. Zoals je niet weet welke kaart je hebt, ga je dus via de site van de fabrikant.

dus ik moet op de site van mn fabrikant gaan (dat is sky)
maar als ik sky zoek op internet krijg allerlei site van sky radio enz.
sry maar ik ben egt stom met computers

B.V.D. veenand

Geef nou gewoon eens het volledige merk en type van de laptop!

op mijn laptop staat er SKY geschreven en mijn type is (als ik bij start> uitvoeren> dxdiag intypt> enter) staat er bij systeem model QID2000

ps: hoe zet ik een plaatje hier(printscreen)

Laatst bewerkt:
Dat merk is niet te vinden. Ben je er zeker van dat dit het merk is en niet het type oid?

Download anders pc wizard en plaats een hardware overzicht.

Of ga naar de nvidea site en kies voor optie 2 om de juiste driver te vinden.

op mijn laptop staat sky dus ik denk dat het wel de merk is
ik weet niet waar ik die pc wizard moet downloaden en bij nvidia optie 2 krijg ik een site van www.alienware.com maar ik weet niet wat ik moet doen

Typ eens bij start -> uitvoeren (in vista start -> zoekopdracht starten) "dxdiag" (zonder ").

Kies dan voor opslaan "alle gegevens opslaan", en voeg dat (tekstbestand) als bijlage bij een post, dan weten wij iig zeker wat jouw merk/type laptop is, en dat vergemakkelijkt de zoektocht nogal :P

het staat in je logje, jij hebt dus een: NVIDIA GeForce4 440 Go
Dus je kan als het moet bij nvidia de nieuwste drivers downloaden.

ik heb bij nvidia site www.nvidia.com maar ik zie nergens geforce4 448 GO
er staat wel geforce 4 MX series en geforce4 TI series bij legacy maar als ik hem download staat er dat het niet overeenkomt met mijn stuurprogramma
wat nu?

B.V.D. veenand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan