Mijn Nieuwe PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Steve

Dat gaat over de gewone Radeon 9800... Die overigens een stukje beter is dan de SE.

Uit me vorige bericht zag je dat een bepaald lapje tekst cursief stond gedrukt. Dat was dus het volgende:
Just recently ATI has quietly introduced another RADEON 9800 variant to its lineup, the RADEON 9800SE. The 9800SE differs from the rest of the 9800 family in that half of its rendering pipelines are disabled, bringing the total to four pixel pipelines, just like the RADEON 9600/9600 PRO. As we saw with the RADEON 9500 PRO versus 9600 PRO, this cuts fill rate drastically, but it retains the 9800’s 256-bit memory interface.

:D Ik zelf heb een 9800SE getweakd naar een 9800Pro ... en inderdaad, als SE presteerd hij stukken minder als een Pro, ALLEEN door die 4 pipelines. De Core en Mem clockrates zijn hetzelfde.

Ben druk bezig geweest met die tweak, maar hij werkt.

Bewijs ;)

Geplaatst door MrLee
:D Ik zelf heb een 9800SE getweakd naar een 9800Pro ... en inderdaad, als SE presteerd hij stukken minder als een Pro, ALLEEN door die 4 pipelines. De Core en Mem clockrates zijn hetzelfde.

Ben druk bezig geweest met die tweak, maar hij werkt.

Bewijs ;)

Ja is een softmod. Is toch vaak fiftyfifty of et werkt? (meende dat je met Club3D de meeste kans had op slagen)

Yup ... heb inderdaad een softmod gedaan op een Club3D, maar ik wilde alleen maar de verschillen in prestatie illustreren gezien ik nu wel 8 pipelines heb :thumb:

Melvin bestelt binnenkort ook een Club3D Radeon9800SE bij Alternate.nl. Volgens GoT (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/791899/0) zijn dit de beste kaarten die kans hebben om succesvol te worden gemod naar een 9800Pro.

Et is trouwens ook de 256bit-versie. Ook zegt men dat de winkels bij terugbrengen niet moeilijk gaan lopen doen.

Ik vertrouw et dus allemaal wel.

BIOS-flash en een driver-tweak moeten ervoor zorgen dat ie gaat draaien als een 9800Pro. Dan kan een OC van de Core en Mem ook niet uitblijven natuurlijk. :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond
Eeen Radeon9800SE presteert minder dan een Radeon9700 vanwege 4 van de 8 pipelines die uitgeschakeld zijn en dus op het niveau van een 9600/9600 Pro.

waar kan ik deze radeon 9800 of 9700 vinden? of wat is het merk dat het produceert want ik kan ze niet vinden?

groeten,

Berend Jan

Geplaatst door Berend Jan

waar kan ik deze radeon 9800 of 9700 vinden? of wat is het merk dat het produceert want ik kan ze niet vinden?

groeten,

Berend Jan

De Radeon9800SE, die overigens vrij succesvol is te veranderen naar een Radeon9800Pro, kan je o.a op Alternate.nl vinden:
http://www1.alternate.nl/html/nodes/009042999.html

De Radeon9700 Non-Pro wordt niet meer geleverd. De Pro-variant nog zo nu en dan. Het is nu meer de Radeon9600 of de Radeon9800 waar je uit kan kiezen.

-edit-
Of je moet ze 2ehands zien te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan