Mijn pc bromt in een keer als ik hem opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
344
Hoi,
Ik heb een pc met Windows Xp Home Edition erop staan,
Het is zon grote kist, van Medion.
Als ik heb opstart dan bromt ie heeel hard.
Zo hard dat ik schrik en snel de stroom uitschakel.
Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit probleem oplossen.
Ik heb dit vaker gehad.
Ik heb hem nog nooit open gemaakt, want ik heb geen verstand van de binnenkant van de pc.
Ik hoop dat jullie me meschien kunnen verder helpen.
 
hoe lang heb je die pc dan al???
Kan veel stof inzitten in die kast he ,is net een stofzuiger
dus open maken en ff met busje geperst lucht of een compressor schoon spuiten
 
OFFFFFFFFF het kan zijn dat je hardeschrijf tegen de kast staat en dat die herrie maakt! (dat komt erg vaak voor)
 
Gekke vraag wellicht..maar als dat wel gebeurt heb je dat toevallig een cd/dvd in je speler liggen?? En als niet gebeurt dan ligt er niets in.?
 
Ok...

Dan toch de kast maar eens los zetten en als weer gebeurt horen waar het vandaan komt.
 
Ok, ik heb nu me pc aan de praat gekregen,
Wat me opviel is , als ik hem lang in stand by zet dan gaat ie gewoon aan.
 
Hallo

Medion p.c.'s ---> veel voorkomende oorzaak "geratel" is de ventilator van de videokaart.

Stofophoping "zoals reeds eerder aangehaald" , is de vermoedelijke boosdoener.

Zeker als deze p.c. nog nooit zuiver is gemaakt.

Hoe staat hier beschreven # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Dit is voor een laptop , maar kun je uiteraard ook gebruiken voor een desktop p.c.

Indien het effektief de g.p.u. ventilator is , die de oorzaak is van het geratel , ZEKER niet te lang wachten om deze zuiver te maken.

Voor je het weet , zijn de "lagertjes/busjes" ingelopen , en dien je een nieuwe ventilator te monteren.(deze zijn niet goedkoop)

want ik heb geen verstand van de binnenkant van de pc

Of .... je laat dit uitvoeren door iemand met ervaring , indien al het bovenstaande voor u chinees is .

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dan zoals ik zei de kast los en luisteren waar vandaan komt.Zou me niets verbazen als dan 1 van de lagers is van cpu of gpu fan.

EDIT:zie dat VDK-P ook iets dergelijks denkt
 
Ik weet het al. Voor mij kan deze vraag dicht, heb net ff gedaan wat je zei,, en het kwam inderdaad van de fan.
Deze vraag is wat mij betreft opgelost.,
Bedankt voor jullie snelle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan