Mijn PC crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net nieuw geheugen gekocht en daar heb ik dezelfde test op uitgevoerd maar ook daar regent het errors bij. Ik heb memtest86 v3.0, bij de standaard test wordt er niks ontdekt maar als ik de instellingen als volgt neem:
Cache mode: test controlled
test selection: all tests
address range: test all memory
memory sizing: bios-all

Dan regent het fouten net als bij dat vorige geheugen. Ligt het nou aan mij of is ook dit geheugen niet goed? Of doe ik iets fout? Need help!!!

Wie snapt dit?

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog even naar gekeken en als ik ipv bios-all, bios-std gebruik dan zijn er voor beide geheugens geen errors. :confused:

Dus ik neem aan dat het probleem dan waarschijnlijk toch niet bij het geheugen ligt.

Wat nu?

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu ander geheugen in zitten maar hij crashed nog steeds. Ook heb ik de kast open dus aan de temperatuur zal nu zeker niet liggen.

Wie snapt dit? Kan het aan het moederbord liggen zoals ik van iemand heb gehoord? En zo ja wat kan ik dan doen?

Laatst bewerkt:
Iedereen is ook een beetje de mogelijkheid van de voeding vergeten???
Je hebt dus het volgende:
-P4
-512 MB RAM
-80 Gig schijf
-Radeon 9600
-300 Watt voeding

Op zich is de voeding dan niet heel ruim, zeker niet als je ook nog meerdere CD/DVD drives hebt en USB apparaten. Mocht dat het geval zijn, probeer dan eens te werken zonder die drives en USB en kijk of het minder/niet meer voorkomt.

Ik heb een:
CD drive
DVD drive
Printer
Digitale camera
Scanner

De CD en DVD drive gebruik ik zelden, zit eigelijk nooit een cd in. De printer staat bijna altijd uit. De digitale camera en scanner zijn normaal gesproken niet aangesloten. Ik weet niet of dit wel of niet uitmaakt.

Indien dit wel uitmaakt hoe kan ik dat dan uitzetten?

Laatst bewerkt:
Pfoe dat is behoorlijk wat voor een 300 Watt voeding... Ik zou het een keer proberen zonder de zojuist genoemde onderdelen.

Maar hoe zet ik die dingen uit? En maakt het niet uit dat ik die dingen niet gebruik? Dat mijn printer bijvoorbeeld altijd uitstaat en dan ik mijn scanner en digitale camera normaal gesproken niet heb ingeplugd? Gebruikt een dvd brander of een cd speler ook energie als ie niet wordt gebruikt?

Zo ja, hoe zet ik die dingen uit?

Laatst bewerkt:
Gewoon even de voedingskabel eruit halen. Als de CD/DVD drives zijn aangesloten verbruiken ze sowieso vermogen, zo ook de meeste USB devices. Natuurlijk is het wel meer als ze daadwerkelijk bezig zijn.
Loopt de computer toevallig ook meestal vast als ie vol draait???

Je bedoelt de kabels in de kast? Welke zijn de voedingskabels? Ik zie er namelijk 2, 1 platten die heel breed is en een aantal dunne draadjes die bij elkaar zijn gebonden.
Mijn USB poorten zitten aan het moederbord vast dus ik kan daar geen kabels uittrekken, hoe moet ik die uitschakelen?

Voor mijn gevoel loopt ie willekeurig vast. Is een aantal keren gebeurt vlak na het opstarten (weet niet of hij dan meer vermogen gebruikt) maar meestal is het als ie al gewoon een tijdje aanstaat. Soms heb ik bijvoorbeeld outlook, een paar sites en spel draaien. Soms alleen winamp en soms doe ik ook helemaal niks. Voor mijn gevoel is het dus willekeurig...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Da Weef inderdaad gelijk kan hebben, wat betreft je voeding.
Ik zit hier met hetzelfde probleem.:(
ZIe systeem voor m'n pc gegevens.

Ik zie er namelijk 2, 1 platten die heel breed is en een aantal dunne draadjes die bij elkaar zijn gebonden.
Die dunne(vier draadjes) moet je er ff uithalen.
(1x rood 1x geel 2x zwart)
Die platte brede kabels zijn de IDE kabels voor de data doorvoer.

Ik heb net de voedingskabels van de CD speler en de DVD writer er uitgehaald. Moet ik die van de printer er ook uit halen? Die heeft volgens mij zijn eigen voeding. Moet ik de USB poorten nog uitschakelen en zo ja hoe?

Net gebeurde het volgende: Ik typte dit bericht (net na het verwijderen van de voeding) en het viel me op dat de letters langzamer op het beeldscherm verschenen dan normaal (zoals nu). Terwijl ik dat type loopt ie weer vast :(. Ik heb hem net opnieuw opgestart en ff afwachten dus maar snap dus niet wat er net weer gebeurde. Had alleen outlook en dit open staan.

Laatst bewerkt:
Duidelijk dus dat het ontkoppelen van de CD drives weinig heeft uitgehaald. Dat is nog geen garantie dat het niet aan de voeding ligt, maargoed...
Tja, het enige dat ik nog kan verzinnen is om te proberen een andere (sterkere) voeding proberen te lenen van iemand.

Wat het anders kan zijn? Pfff...
Heb je de compu zelf samengesteld? Wat voor geheugen heb je en welke bussnelheid?

Anders is het misschien toch je moederbord, blijft lastig...

Kan het eventueel nog aan de netspanning liggen? Ik weet niet precies hoe dit allemaal werkt maar wat gebeurd er precies als ik meer voeding neem? Ik heb namelijk alles via 1 stopcontact lopen. Monitor, PC, Printer en nog een lampje. Monitor en PC staan normaal gesproken alleen aan.

Ik heb de pc wel zelf samengesteld maar niet in elkaar gezet. Volgens het bedrijf waar ik het heb gekocht (gistron) paste het wel goed bij elkaar maar misschien zegt dat niet zo veel. Ik heb er nu 256 DDRAM in zitten, ik had er 512DDRAM in zitten omdat ik dacht dat dat misschien niet goed was heb ik er 256 bijgekocht maar dat heeft dus niet geholpen.

Mijn bussnelheid, uhm weet niet zeker wat het precies is. Snelheid waarmee mijn harde schijf met mijn processor communiseerd toch? 400MB volgens mij en omdat ik Hyper Treading heb is dat volgens mij doordat ik 2 kernen heb nog het dubbele.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Mijn bussnelheid, uhm weet niet zeker wat het precies is. Snelheid waarmee mijn harde schijf met mijn processor communiseerd toch? 400MB volgens mij en omdat ik Hyper Treading heb is dat volgens mij doordat ik 2 kernen heb nog het dubbele.

Guido
Als je een Hyper threading processor hebt is je FSB(front side bus) snelheid 533mhz of 800mhz.
Als ik het goed heb, is de bussnelheid(FSB) de communicatie tussen het geheugen en de processor.

Ah, dat was het :D Ik heb 800mhz

Net liep hij weer vast toen ik de voeding van de cd speler en dvd writer er af had. Wel moet ik zeggen dat het gebeurde toen ik een hele grote database van 200MB opende.

Laatst bewerkt:
De (FSB) bussnelheid is de maximale snelheid van het verkeer tussen je processor en de rest van je computer (oa. het geheugen). Misschien dat je geheugen niet snel genoeg is voor je bussnelheid (je overklokt dan je geheugen), maar dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk als Gistron zegt dat alles bij elkaar past en je niet hebt overgeklokt. Overigens heb je DDR3200 geheugen nodig voor jouw snelheid.

Tja als dat het niet is en een nieuwe voding helpt ook niet dan is het waarschijnlijk toch je moederbord, hoe dan ook ik ben dan een beetje in het duister...

Ik heb nog wel een kleine tip voor je: Als je een FSB hebt van 800 Mhz, dan ondersteund je moederbord op zeker dual channel mode voor je geheugen. dwz. als je 2 (nagenoeg) identieke sticks geheugen hebt kan het geheugen 2 keer zo snel worden, doordat (de naam zegt het al) er 2 datakanalen worden gebruikt. Je moet het geheugen dan meestal in het 1e en het 3e slot doen, maar dat staat als het goed is ook in de handleiding van je moederbord.

Succes in ieder geval!

groeten,

René

Ik heb 3200DDR geheugen dus dat zit goed. Ik had 1 stick van 512MB en heb er gister dus een stick van 256MB bijgekocht.

Bedankt voor de tip in ieder geval en ik moet maar kijken of ik aan een nieuwe voeding kan komen. Ook geen idee of dat er makkelijk in te bouwen is of zo en hoeveel dat kost.

Hoe kun je testen of het aan het moederbord ligt? Of is dat niet mogelijk?

Laatst bewerkt:
Hetzelfde Probleem

Nou, ik heb hetzelfde probleem het verschil is alleen dat ik een Sony Vaio PC heb, die dus door Sony is samengesteld. Ik heb de PC meerdere malen gereset, dus met de instellingen van de fabriek, er vervolgens niets opgezet, en hij liep nog steeds vast. Wat ik wel even wil vermelden is dat ik denk dat het probleem van Kakabeeke aan z'n harddisk ligt, want ik heb namelijk gehad dat toen ik een spel installeerde hij 2x tijdens de installatie van het spel vastliep, en ik de PC opnieuw moest opstarten. Het kan niet aan m'n RAM liggen, want ik heb hem in een ander slot geplaatst, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij beschadigd is, anders zou bij Kakabeeke het probleem wel over zijn geweest nadat hij een nieuwe RAm heeft gekocht.

Het gebeurd ook wel eens, dat Windows 1 van m'n cd-drives niet herkend, die staat dan gewoon niet bij My Computer. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

Of moet ik gewoon m'n PC naar Sony sturen om het probleem te laten maken?

Een tijdje geleden heb ik cashing and shadowing uitgezet toen ik een foutmelding kreeg over het geheugen (daarvoor nooit foutmeldingen gehad). Sindsdien loopt mijn pc minder vaak vast maar het is nog niet helemaal over. Hij heeft nog niet langer dan 3 dagen gedraait zonder vast te lopen. Wat mij wel opvalt is dat als hij een tijdje uit is geweest en ik zet hem daarna weer aan dat hij dan in het begin een keer vastloopt. Na hem dan weer opnieuw te hebben opgestart loopt hij weer een hele tijd goed maar waardoor hij nou regelmatig crashed is mij een raadsel.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad heel vervelend. Ik moet zeggen dat ik er al 2 weken geen last meer van heb gehad, ik heb geen idee hoe dat komt. Want ik heb zeg maar niet iets veranderd aan mn pc. Wat me wel is opgevallen is dat er best wel veel mensen last hebben van dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan