Mijn pc crasht 20 keer per dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs Adema

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort een nieuwe pc maar deze loopt heel erg vaak vast. Waar kan dit aan liggen??

Mijn system.
AMD 64 Socket 939 3500+
Asus A8N-E Mobo
Ati radeon X 800 XT 256 MB
Maxtor 250GB S-ata HDD
Coolermaster 450 Watt voeding
1024 MB Kingston werkgeheugen (2 X 512 MB)
en nog wat ander spul.

welkom bij helpmij.

Doen wat bertus zegt en als je het zelf in elkaar hebt gezet dan moet je het even zeggen want dan moeten we wat anders proberen.

Ik heb hem zelf inelkaar gezet, maar mijn vriend heeft het precies hetzelfde gedaan en die van hem doet het uitstekend. het terug brengen naar de computerzaak is een probleem, want ik woon in sneek en zij zitten in R'dam das 3 uur heen en 3 uur terug :confused:

ik zou eens aan je maat vragen of hij toevallig even zijn geheugen in jouw computer wil steken.
Als dat de oplossing niet is dan de harde schijf eens proberen.

BTW is eigenlijk de cpu temp wel in orde. Dit kan een probleem geven als je hem zelf in elkaar hebt gezet

Owja ik heb een zalman 7000 AL/Cu cooler op mijn CPU en de temperatuur ligt rond de 30 graden. mijn HDD heb ik gisteren al om gewisseld dus daar ligt het niet aan.

ik zou eerder dus richting geheugen , moederbord cpu denken

Hoe bedoel je? Zijn werkeheugen met het mijne omwisselen??? En weten jullie misschien ook programma's waarmee ik mijn systeem kan checken??

Nouja, geheugen omwisselen lijkt me wat te ver gezocht(strax maak je het zijne ook kapot.) Draai eerst een memtest, regent die vol fouten(wat ik eerlijk gezegd wel vermoed) dan zal je geheugen naar de knoppen zijn, dan met 1 latje tegelijk testen en je ziet zo welk 1 kapot is.

Ja ik heb nu de memory laten testen met het booten en dat loopt door tot 1024MB. Dus volgens de bios zitten daar geen fouten.

dat is geen test van het memory.
Memtest86 moet je op een cdtje branden
En dan boot je van dit cdtje.
Dan word de memtest uitgevoert zonder dat windows draait

ok waar kan ik dit downloaden? Ik heb net met 1 membankje 10X opnieuw opgestart en daarna met de ander 10 X opnieuw. En hoe moet die memtest dan gedaan worden moet ik dan in de bois instellen dat er van mijn cd speler wordt geboot?

ja
download dit bestand
http://www.memtest86.com/memtest86-3.1a.iso.zip
unzip het en brand het als een iso bestand op een cd dus niet gewoon het bestand op een cd zetten he.
En dan de cd in het station doen en de pc opnieuw opstarten.
Als hij niet boot van de cd zal je in de bios moeten zien of de cd eerst staat in boot priority.

wat blijft nu nog over, je voeding, moederbord, cpu, harde schijf
Normaal de graka niet.

Ja danku voor het opspitten van dit topic.

mensen ik heb dus nog steeds porblemen met mijn pc.
ik heb een bios update gedaan memtest86 uitgevoerd zonder problemen. Ik weet niet waar het aan kan liggen. Ik heb 4 memorybanksloten. Ik had 1 memorybank in een blauw slot en 1 in een zwarte nu heb ik de 2e ook in een blauwe gedaan omdat een medewerken van ASUS mij dat zei.

P.S. mijn pc loopt meestal vast in spellen. Dan blijft het beeld staan, toetsenbord en muis reageren niet meer en het geluid herhaald zichzelf. Meestal loopt hij dus zo vast maar ik heb 3 keer gehad dat hij restarte en dat windows met een systeemfout aankomt.

Laatst bewerkt:
Heb je lekkende condensatoren op je moederbord? Ik zou je voeding es doormeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan