Mijn pc crasht 20 keer per dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een incompatibele netwerkkaart? kun je een andere testen(ja kweet tzal wrs onboard zijn, maar die zijn soms brak, ik heb er een pci kaartje es ingedaan na problemen en die waren toen ook opgelost.) Kost 5 euro.

Wynand ik speel counter strike 1.6 ( met mijn oude pc amd 1400 geforce mx220 kon ik ook zonder problemen CS 1.6 en Bitlord <- ook een p2p torrent download programma. draaien)
ik zei dus dat dat GING niet dat dat niet ging...

Geplaatst door wynand
29 graden???? met 3dmark05???? Met die procesor???

29 graden lijkt me wel haalbaar met een goede airflow en een goeie koeler... Ik haal met een koeler voor een oude amd k-6 op mijn athlon xp1800+(overclocked...) ook 36 graden...

Kwestie van goeie airflow te hebben:)

Gewoon ff vraagje, Welke freaky sterke luchtkoeler heb jij hier inzitten?

Koelertje voor athlon xp 3200+(heb 1800+) voor 8 euro. PC maakt wel veel kabaal, maar zit tog altijd met muziek aan en die koeler draait op 4700 rpm gemiddeld.

Kweet dat ik eerst zei dat ik werkte met een oude K6 koeler, maar later kreeg ik van iemand die 3200+ koeler. Maar met de K6 koeler gaat het perfect.:cool:

Mijn koeler draait 2500 RPM. Mijn pc is net onder NFS Most Wanted gecrashed en daar had ik geen Azereus bij aan :confused: Dus daar ligt het ook al niet aan.

Maja de processorkoeler is dus NIET het probleem.
Ik zal mijn pc binnenkort toch maar even bij een pc zaak laten onderzoeken.

Hmm ik heb windows opnieuw geinstalleerd(andere versie miss lag het daaraan). Maar weer crash. Mijn vriend d8 dat het misschien aan het voltage lag dat de cpu krijgt (ongeveer 1.392 volt). Dit was misschien te laag en zou mijn pc niet stabiel draaien. Ik draai meestal een torrent programma (Bitlord, Azureus e.d.) als hij crashed , dit zijn zware programmas. Zou dit het kunnen verhelpen? Zo ja wat zijn de risico's?

Bij voorbaat dank.

Hoe staat het met de andere spanningslijnen van je voeding? Met speedfan kun je dit zien. Voltages mogen maximum 5 procent afwijken.

Ik heb alle mogelijk voltages geprobeerd voor de cpu(van auto to 1,550 volt)
Hij bleef chrashen alleen onder BitComet, en mediaplayer (als ik Bleach of FMA keek) <-- Anime. maar als ik Naruto kijk (ook anime) gebeurd er niets. Ik ben radeloos.

@Skelle:
de +12V loopt op 11,776 tot 11,84,
de +5V loopt op 4,865 tot 4,892,
de +3V loopt op 3,248 tot 3.264 en de
CPU op 1,392

(ik gebruik ASUS PC probe, deze zegt dat alle voltages ok zijn.)

Soms als ik mijn pc opstart draait er een fan abnormaal snel. Ik heb nog niet uit kunnen vinden welke en hij stopt met overtoeren wanner ik me moet aanmelden bij windows. Dan hersteld hij zich.

kijk eens hoeveel procent de programma's van je cpu vereisen als je ze hebt aan staan, kan je zien door ctrl+alt+delete in te drukken en dan onder processen te kijken.

p.s al eens naar je videokaart gekeken of deze wel krachtig genoeg is? ik zie dat je het probleem ook hebt gehad/nog steeds hebt bij het spellen van spelletjes en bij films, dat zou best eens een grafisch probleem kunnen zijn.

Bij die anime die crashed gebruik ik 7 tot 13% van mijn CPU. Ik heb een ati X 800 Xt 256MB dit zou geen probleem moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan