Mijn PC/moederbord loop niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Ik denk dat het aan mijn moederbord ligt dus vandaar dat ik het hier plak.
Ik weet het anders ook niet. Wellicht dat iemand van het forum het kan herplaatsen?:rolleyes:

Ik heb onlangs een pc in elkaar gezet.:thumb:
Gekregen van het bedrijf, was over.
Te verstaan onder
Een moederbord, voeding, hardeschijf, en geheugen.
Er werd altijd Windows professional opgedraaid en werd gebruik voor professionele
Tekeningen te bouwen.;)

Ik gebruik het nu voor thuis, gewoon e-mailen, internetten, beetje gamen maar niet te zwaar.:)

Ik heb Windows XP home edition geïnstalleerd en alle drivers van de officiële site geplukt en
Geïnstalleerd. Maar nu komt het probleem.:mad:
Al vanaf dag 1 en dat is nu al 3 maanden geleden loopt de pc niet echt lekker.
Ik weet niet hoe ik het prefect moet omschrijven, maar hij moet soms te veel moeite doen om iets simpels
Te open. Zoals mail of de web browser. En ook bij andere applicaties.:confused:

Het is een Intel® Pentium® D Processor 945 (800 bus), moedernord van foxconn, 1 gig PC2-4200 DDR2 SDRAM en een 160 gig sata hardeschijf.
Chipset Graphique: Intel Graphics Media Accelerator 3000 XGA
280 wat voeding.

Zie hier de PC (helaas wel in het france.):confused:

Wat zie ik over het hoofd. Na 3 maanden begin ik me er flink aan te storen
Ik had een AMD 1700 Ghz processor en een chaintech moeder en 768 mb DDR geheugen en een 300 voeding,
En een 6800 LE nvidia grafische kaart. Dit liep trager maar veel soepeler. Toe was het logisch dat ik even moest wachten op
Outlook 2007. Nu met deze nieuwe dingen is het niets sneller geworden. enkel met het opstarten.:D

Ik die al maanden verschillende scans spy ware dokter laatste versie, avast, kaspersky, ccleaner, Regcleaner uitgevoerd.
En nog meer van dit soort scans, defragmentaties. Echter ik boek geen winst.
Ik heb zelfs de drivers opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen winst.

Heeft iemand een idee of een suggestie.

Groetjes megablaster.:cool:

Is er een procces dat je CPU-gebruik flink omhoog duwt?

nee halaas
dat is het niet.
prossen staat op 8 procent vaak. en de geheugen toch wel standaard op 400 a 500 mb.
maar ik heb altijd spyware dokter en avast actief. en azureas. dus dat lijkt me goed.

andere suggesties?

in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken

Wanneer je Azureus altijd aan hebt staan, zou dat best wel eens een of de boosdoener kunnen zijn!
Azureus werkt onder Java en is zeer zwaar voor je systeem!

helaas :confused:

ook hier heb ik wel eens over nagedacht, en ja azureas vraagt wel veel.:shocked: maar met azureas aan gebruikt hij maar 545 mb geugen
voornamelijk voor de upload. echter natuurlijk heb ik die niet altijd aanstaan.:D enkel voor het downloaden van "dingen". :o

deze staat enkel s'nachts aan en overdag is azureas uit... en ja ik reboot mijn syteem zeker elke dag. :rolleyes:

nog een suggestie:confused:

in iedergeval alvast bedankt!:thumb:

megablaster:cool:

Laatst bewerkt:
Je zegt iedere keer azureas, maar bedoel je niet Azureus?

hoi je hebt gelijk idd. echter dit helpt me niet met mijn probleem

wellicht heeft u nog suggesties?

spelling is niet mijn sterkste kant. echter je begrijpt wat ik bedoelde;)

Kan het zijn dat je voeding niet goed werkt of dat je pc meer nodigt heeft dan je voeding geeft?
Ik heb daar zo goed als geen verstand van en wat dan de symptomen zijn. Als er mensen zijn met wat meer kennis op dit gebied zouden die dan wat meer hier over kunnen zeggen?

De voeding is aan de lage kant, maar het is de zelfde voeding als waar zware teken programma's op werden gebruikt op het bedrijf.

zou kunnen maar dan loopt de prossesor toch vast? of valt de pc toch uit.

de symtomen zijn dat het is een pentium D 3.4 ghz cpu met 1 gig geheugen maar loopt als een pentium met 2.2 ghz en 768 mb geheugen om het zo maar uit te drukken.

als ik de web browser open van het internet van microsoft. dan moet zeker 5 seconden na denken om de browser te openen. als ik outlook 2007 open duurt dit net zolang als met mijn oude 1700 ghz AMD.

nou dat stoort omdat deze pc meer kan.
extra info: als ik speedfan wel eens heb merk ik dat de temparaturen vaak rond de 50 a 55 graden zijn. de HD plus minus 41 graden.

ja inderdaad. ik weet er zelf genoeg van maar ik loop hier al maanden mee te klooten en ben door mijn ideeen heen.
ik heb echt raad nodig, dus als iemand dit leest en heeft eens een dergelijk ervaring, noteer dat, kan ik daar weer op verder borduren. alle hulp is winst, want nu kom ik ook niet ver.

alvast bedankt

megablaster

als niemand het erg vindt laat ik deze nog even open staan. in de hoop dat er een knappe kop langs komt met ideeen ;) ...
ik ben best radeloos :D

als niemand het erg vindt laat ik deze nog even open staan. in de hoop dat er een knappe kop langs komt met ideeen ;) ...
ik ben best radeloos :D

weet je wat ik denk, ik den dat de koeling niet goed is of niet goed vast zit als ik lees dat hij 50/55 .C idle wordt dan is dat niet egt een normale temperatuur en je hebt wel dezelfde kenmerken eigenlijk, als ik bij mij heel lang heb gegamed dan is ie bij mij ook best sloom dus kijk even naar je CPU koeling

Groetjes Stephan

50/55 graden valt volledig binnen normale bedrijfstemperatuur, dat zal niet de reden van de traagheid zijn.

Heb je ook service packs geinstalleerd, en de chipset drivers?

50/55 graden valt volledig binnen normale bedrijfstemperatuur, dat zal niet de reden van de traagheid zijn.

Heb je ook service packs geinstalleerd, en de chipset drivers?

Nou het is niet gevaarlijk hoog maar egt normaal ook niet mijn Pentium 4 2.0 GHZ wordt in een kamer op Kamertemperatuur, idle tussen de 36.C en de 38.C en als ik hem 5 uur lang laat stressen via orthos wordt ie bij mij ook maar iets van ronde de 50.C dus egt normaal zijn de temperaturen van het systeem van MegaBlaster niet..

Groetjes Stephan

ik weet dat pentium volgens mij hoger ligt dan amd in de temparaturen. speedfan geeft 50 nog aan met een groen vinkje, en 55 met een vlammetje.

echter de chipset drivers, daar heb ik slechte vertrouwen in. waarom !
ik heb een moederbord van foxconn en heb nog weinig goede recenties gezien.
maar wat ik wilde zeggen is. toen ik de eerste keer de drivers installeerde deed multi tasking het niet. dat deed hij pas bij de herinstallatie, dus wie weet welke fouten de drivers nog meer bevatten.

ps: ja qua service pack ben ik volledig up to date

hey people idd vet bedankt voor het mee denken.

megablaster

ik weet dat pentium volgens mij hoger ligt dan amd in de temparaturen. speedfan geeft 50 nog aan met een groen vinkje, en 55 met een vlammetje.

echter de chipset drivers, daar heb ik slechte vertrouwen in. waarom !
ik heb een moederbord van foxconn en heb nog weinig goede recenties gezien.
maar wat ik wilde zeggen is. toen ik de eerste keer de drivers installeerde deed multi tasking het niet. dat deed hij pas bij de herinstallatie, dus wie weet welke fouten de drivers nog meer bevatten.

ps: ja qua service pack ben ik volledig up to date

hey people idd vet bedankt voor het mee denken.

megablaster

wat dat betreft heb je idd gelijk Intel ligt iets hoger in de temps afgezien van de nieuwe proccesoren zoals de dual core's die vaak maar 45 graden worden gestressed heb je wel gelijk. maar heeft het iets geholpen met de koeling van je CPU of heb je daar nie naar gekeken

ik kan nu nog niets doen.
hij is helemaal schoon maar ik heb geen koelpasta. dat valt nog te proberen.
en anders probeer ik een andere koeler. ik heb de kast wel open gezet, zodat de warme lucht weg kan.

als ik de testen heb gedaan zal ik het laten weten.

ik kan nu nog niets doen.
hij is helemaal schoon maar ik heb geen koelpasta. dat valt nog te proberen.
en anders probeer ik een andere koeler. ik heb de kast wel open gezet, zodat de warme lucht weg kan.

als ik de testen heb gedaan zal ik het laten weten.

En heb je al getest want we horen zo weinig

Groetjes Stephan

hey prossesor junky

helaas, nee ben ff weg geweest vaknties he ;) moet ook gebeuren.
en ik dacht nog een koeler te hebben, maar die had ik weg gegeven.
het zal ff duren voordat ik deze test kan doen. want de planning voor de komende weken liggen vol.

hey prossesor junky

helaas, nee ben ff weg geweest vaknties he ;) moet ook gebeuren.
en ik dacht nog een koeler te hebben, maar die had ik weg gegeven.
het zal ff duren voordat ik deze test kan doen. want de planning voor de komende weken liggen vol.

Oke dan horen we het vanzelf wel hé suc6

Groetjes Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan