mijn pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

pirewiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
hoikes iedereen

ik ben nieuw hier maar hoop wel van jullie veel te kunnen leren dus ik heb ook een probleem anders zagen jullie mij niet hé logiscch.
als ik mijn pc opzet dan gaat eerst de monitor lampje pinken dus er gebeurdt niets als ik dan de reset toets bedien dan zegt de pc één maal piep er begint een memorytest telopen dan verschijnt er een tekstje award plug and play bios extension en daar blijft hij ook hangen je ziet wel een streepje zoals in dos dat knippert maar verder doet hij niets .dit gebeurdt allemaal in het eerste scherm waar je ook de info hebt om op DEL te drukken voor in de bios te komen maar dat doet hij ook niet .
nu opstarten via een opstartdiskette lukte eerst nog wel in veilige modus maar dit was maar een keer nadien heb ik nog wel in de dosmodus geweest via opstartdiskette en cd rom ik heb toen een vorige bestandsversie van winsdows kunnen terug zetten maar dat gaat nu allemaal niet meer . Dus ik zit nu totaal vast
dus heeeeeeelp
groetjes pirewiet

weigerachtige PC

Vertel eens iets meer over de specs. van je systeem.

Maw. Type processor, geheugen moederbord etc.... of als je dat niet weet, eventueel het merk en type van je systeem.

Dit lijkt in ieder geval op een hardware fout.

Verklaar je dus nader :)

mvg.

Hoi, Welkom op Helpmij.nl

Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
Wat voor configuratie heb je?
Zoals moederbord, processor, intern geheugen, harde schijf etc.

-Heb je al een BIOS reset geprobeerd?

oei een moeilijke vraag
maar het is een pc die ik gekregen heb over een paar weken en die ik nu in netwerkje op mijn ander pc aangesloten heb
het is een pentiumMMX CPU at 233MHZ met een hardeschijf ergens rond de 4 G en ben nog eenkeer in de bios geraakt sinds het probleem ontstond en heb toen die reset gedaan denk ik nadien is het probleem erger geworden en kan ik niks meer en blijft hij hangen na dat de memorytest verlopen is
het geheugen bedraagt 128 mhz en draaidt normaal win 98 sec ed op ik hoop dat dit de gegevens zijn die je nodig hebt
ik weet het het is een oud beestje maar wij gebruiken deze om samen te kunnen chatte en dit was zo leuk
in ieder geval al bedankt voor de snelle reaktie en blijf hopen op een uitweg
groetjes pw

Pentium 1

Het is een wat oudere PC dus er kunnen legio dingen aan de hand zijn.

De standaard procedure is normaal gesproken dat je controleerd of alle stekkers goed zijn aangesloten (een weigerachtige stekkerdoos kan de boosdoener zijn)

kijk daarna of de fan van de cpu nog draait. (kan vol stof zitten)

Druk eventuele kaarten (zeker de videokaart) nog eens aan.

Je zou evt. de ide kabel van de harddisk eens los kunnen trekken en opnieuw proberen op te starten.

Indien je nog een oude voeding hebt liggen dan zou je die eens kunnen proberen.

Helpt dat ook niet dan zal het probleem bij de cpu, geheugen of het moederbord liggen (die onderdelen zijn 2e hands voor een prikkie op de kop te tikken)

Het is moeilijk zoeken op afstand maar beter iets meer werk dan dat je lukraak nieuwe onderdelen gaat kopen.

Suc6

hoikes
in ieder geval al bedankt voor de reacties maar het probleem is nog niet opgelost het is wel zo dat ik nu wel terug in de bios geraakt en dit kwam door het batterijtje er even uit te nemen en terug te plaatsen maar nu blijf ik hangen op een volgende scherm waar de gegevens die opgestart worden door de bios getoond wordt met van onder een melding
veryfing DMI code en dan blijft hij weer hangen
af en toe kan ik opstarten met de diskette en kom ik in dos terecht en daar heb ik scandisk /restore al eens laten draaien en een vroegere versie op de pc gezt dat venster verteldt dan dat de systeembestanden vervangen zijn en dan ben ik weer op af
wat moet ik nu nog doen om een uitsluitsel van de fout te kennen .
ik denk dat de bios nog niet juist zit of dat de harde schijf defect is omdat ik in de bios zie staan bij
primair disk master geen waarde ingevuld zie .
ik ben momenteel opzoek naar gegevens over de bios in het nederlands hoe dat alles zo een beetje ingesteld moet zijn .Maar met deze warmte zoek ik meer verkoeling in het zwembadje dan achter de pc
groetjes pirewiet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan