mijn playstation 2 kan geen spellen meer lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinkod

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
ik heb de ps2 fat misschien net een jaar (als 2de hands gekocht)

toen ik hem kocht dee hij het perfect,

maar de laaste dagen niet meer, als ik er een spel in doe, gaat hij erg ratelen en laat het spel niet

(een cd kan gewoon weer wel :S )

alvast bedankt!

zijn de spellen niet te "Beschadigd"
want er was een model van de ps2 die krassen op de spellen veroorzaakte. dat was mijn ps2 fat.
dus misschien ligt het daar wel aan?

alle spellen zijn nog zo goed als nieuw ook met dvds gaat hij ratelen

ik weet niet precies hoe oud hij is ,

het is een 2de hands en ik heb hem net een jaar ik denk 3 a 4 jaar oud ;)

Hallo

(een cd kan gewoon weer wel :S )

Mits c.d.'s wel nog worden geladen , en indien je geluk hebt , kan enkel de leesoptiek "laser" zuiver maken misschien voldoende zijn.

Of ... je doet het toestel open en reinigt deze manueel (oorstokje , eau de cologne , etc...)

Of je probeert een deftige reinigings c.d. op de kop te tikken , eentje met deftige borsteltjes en niet slechts een paar haartjes , waarmee je alsook de leesoptiek zuiver kunt maken.

Persoonlijk open ik de toestellen (goedkoper , en zijn dan ook volledig en deftig stofvrij gemaakt)

Indien je pech hebt , dan is het d.v.d. lasergedeelte defekt , en dient in de p.s.2 een nieuwe laseroptiek te worden gemonteerd. (let op : de leesoptiek verschilt soms tussen de verschillende modellen)

Duur zijn deze niet .... zie e-bay , maar deze dienen dan nog te worden afgeregeld in het toestel , = niet moeilijk indien je dit al hebt gedaan.

Indien je dit nog nooit hebt gedaan , zal er vooraf het nodige "google" opzoekwerk moeten worden gedaan.

Blijf zeker van de potmeters v/d lasers ... deze zijn voor u afgeregeld tijdens produktie en testfase door de fabrikant.

Peter

Laatst bewerkt:
ok bedankt

ik ga het eens proberen met zo'n reinigings CD

als het lukt of niet reageer ik nog ffe op deze topic ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan