Mijn website ziet er anders uit in andere webbrowsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mickel1982

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
:confused::confused:

wie kan mij helpen ? Mijn website is www.web2earth.com , en die ziet er bv in Internet explorer en Opera goed uit, maar in Firefox, Google Chrome enz... zie ik dat foto's en google adds verschuiven :confused:. . Dit gebeurt met iets langere pagina's hoe meer ik naar beneden scroll hoe meer de foto's en adds verschuiven.

Hoe los ik dit op alvast bedankt

Gr Mickel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb van jouw vraag een eigen vraag gemaakt.
het inbreken in een ander zijn/haar topic is niet toegestaan bij Helpmij.nl

Hoi Mickel1982,
Ik zie dat je de oorspronkelijke vraag gewist hebt. Heb je nog een vraag?
Zo nee, dan kan je (als je ingelogd bent) boven in een blauwe balk "vraag is opgelost" aanklikken. :)

Hoi Mickel1982,
Ik zie dat je de oorspronkelijke vraag gewist hebt. Heb je nog een vraag?
Zo nee, dan kan je (als je ingelogd bent) boven in een blauwe balk "vraag is opgelost" aanklikken. :)

Bedankt voor de tips, ik zal eens op die websites kijken wat eraan kan doen
mijn website is http://www.web2earth.com/ het is gemaakt met webpage maker.Ik heb het probleem alleen bij langere pagina's, hoe lager ik ga hoe meer de foto's iets naar boven verplaatsen, heb ik alleen maar bij firefox en google chrome. Bij IE en Opera en Avant ziet het goed uit.

nogmaals bedankt voor de tips csshunter

Laatst bewerkt:
Ik heb de vraag weer terug geplaatst, ik denk dat je mijn opmerking niet begrijpt.
Jij stelde jouw vraag in een ander zijn vraag en dat mag niet.
Daarom heb ik van jou vraag een eigen vraag gemaakt.
Dat is dus deze.
Hier kun je dus rustig verder gaan.

ik heb net op de html validator getest maar ik krijg dit bericht
Sorry, I am unable to validate this document because on line 300 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

The error was: utf8 "\xA9" does not map to Unicode

line 300 is mijn copyright code 300 document.write("Copyright ? 2011-" + update + " MV ");

heb bij de html validator meerdere en bekendere websites getest, en allemaal hebben ze fouten bij deze test en toch zien ze er goed uit op verschillende webbrowsers

Laatst bewerkt:
Hoi Mickel1982,
Het niet-valid copyrightteken is inmiddels verholpen met © zie ik (met © had het ook gekund). Mooi.

heb bij de html validator meerdere en bekendere websites getest, en allemaal hebben ze fouten bij deze test en toch zien ze er goed uit op verschillende webbrowsers
Tja, het is heel tragisch dat erg veel websites niet aan geldige html-code voldoen (waaronder ook die van grotere organisaties en bedrijven). Valid html hoort een absolute basisvoorwaarde te zijn: dan volg je de standaarden, en heb je o.a. de minste kans op verschillen tussen browsers. En verdien je een betere Google-positie, en is de site toegankelijker, enz.

Dat veel websites er toch nog redelijk uitzien, kan liggen aan:
  • Goede foutafhandeling door de browsers. Maar daar kan je niet van op aan: voor foutafhandeling zijn lang niet altijd standaarden, en dan kunnen browsers het op verschillende manieren doen; en/of
  • Minimale fouten in de html-code, die geen invloed hebben op de opmaak (bv. het weglaten van de slash / bij een <br /> als het xhtml is.
Conclusie: als je zelf een website bouwt, moet je er gewoon voor zorgen dat het valid html en valid css is (en de pagina's liefst ook met een score van 47/47 aan de Webrichtlijnen Quickscan voldoen): zo krijg je een kwaliteits-website voor een zo groot mogelijk publiek!

Op dit moment zitten er nog zo'n 20 html-errors en 6 warnings van de html-validator in de pagina.
Er zijn ook 2 css-fouten te bespeuren volgens de css-validator.
  • Waarschijnlijk heeft je WebpageMaker daar het meeste van op z'n geweten. Maar dat is ook niet echt een jofel programma, ook al claimen ze dat je heel vlot een goede website in elkaar zet.
Al met al:
eigenlijk kunnen we het pas hebben over verschillen tussen browsers, als de html- en css-fouten er uit zijn.

Een paar tips:

Als je een los css-stylesheet gebruikt, mag daarin geen <style type="text/css"> ... </style> om de css staan. De browsers weten al dat het "text/css" is door de .css uitgang van het stylesheet.

Het Doctype is nu:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
...
Dat is incompleet. Het hoort te zijn:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="nl">
<head>
...

De regel <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> moet de allereerste regel na de <head> zijn: dan weten de browsers hoe ze de letterteken-code van al het volgende moeten interpreteren.

In de <head> mag geen <noscript> staan. Wel in de <body>; nu heb je kans dat browsers er voortijdig een <body> tag in gaan plaatsen om van deze fout af te zijn. Maar dan klopt ook de </head> iets later niet meer, en de er op volgende echte <body>-tag al helemaal niet!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt css hunter, ik ben een amateur, maar ben er 1 jaar geleden achter gekomen dat ik het leuk vind om websites te maken, ik ben ook 1 jaar geleden begonnen ermee (wel met een andere website), maar er komt veel meer bij kijken ben ik nu achter gekomen. Weet jij welke programma's goed zijn?. Ik heb adobe dream weaver geprobeert (ilegaal gedownload) en Coffee cup visuel site designer. Dream waever is wel wat moeilijker. Wat is het beste programma volgens jou? En zijn er WYSIWYG programma's die goed zijn?

Ik heb mijn website index laten testen en aangepast met Klad blok en Kompozer, hier en daar wat gewisten aangepast en statcounter code opnieuw erin gezet, net voor de sluitende </body> daarna weer getest met de html vali.... nu heb ik nog 1 error
Line 79, Column 27: document type does not allow element "BODY" here<noscript></noscript><body>
The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed).

One common cause for this error is the use of XHTML syntax in HTML documents. Due to HTML's rules of implicitly closed elements, this error can create cascading effects. For instance, using XHTML's "self-closing" tags for "meta" and "link" in the "head" section of a HTML document may cause the parser to infer the end of the "head" section and the beginning of the "body" section (where "link" and "meta" are not allowed; hence the reported error).

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet doen.
en mijn website links home computers and internet create website links contact zien er alleen anders uit op google chrome en firefox ze staan tegen elkaar aan en de letters zijn kleiner
hoe pas ik dit aan?

Hoi Mickel1982,
Dat heb je vlot gefixt! :thumb:

Die ene html-error komt alleen omdat er in regel 67/68 staat:
HTML:
...
</head>
<noscript></noscript><body>
...
En er mag nu eenmaal niets tussen de <head> en de <body> staan: een html-pagina heeft geen nek. ;)
Maar de <noscript></noscript> is hier kennelijk een restantje van iets eerders, heeft geen inhoud (er staat niets tussen van wat er zou moeten gebeuren als javascript uit staat), en kan gewoon gemist worden:
HTML:
...
</head>
<body>
...
De uitleg van de html-validator is vaak een beetje cryptisch, maar dit is alles. :)

Ik zal nog even kijken of ik iets kan vinden waardoor FF en Chrome het anders doen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Mijn links "home computers and internet create website links contact" zien er alleen anders uit op google chrome en firefox. Ze staan tegen elkaar aan en de letters zijn kleiner. Hoe pas ik dit aan?
Bij mij staan ze op dit moment óók in Internet Explorer dicht tegen elkaar aan, en hebben hetzelfde kleine letterformaat als in Firefox.
  • Waarschijnlijk stond er in IE nog iets in het tijdelijk geheugen, zodat die de doorgevoerde veranderingen niet oppakte.
  • Remedie: in IE de pagina afsluiten, en dan in IE naar menu: Extra > Internetopties > tabblad Algemeen > Browsegeschiedenis, knop "Verwijderen..." > Tijdelijke Internetbestanden, knop "Bestanden verwijderen..." > "Weet u het zeker?" > JA!
  • Nu zou IE hetzelfde gedrag moeten vertonen als de rest.
Maar daarmee is de vraag nog niet opgelost. ;)
De webpagemaker heeft een aardig rommeltje van de styles gemaakt! De css met al die losse id's en classes is niet erg overzichtelijk, zacht uitgedrukt... Maar daar trekken we ons niets van aan.
Dat gaat als volgt. Als allerlaatste css-regel staat er in de html:
HTML:
...
div.c1 {position:absolute; overflow:hidden; left:0px; top:0px; width:1024px; height:40px; z-index:0}
   </style>
</head>
Daar voeg je twee regeltjes aan toe (die zo nodig overrulen wat er vóór staat):
HTML:
...
div.c1 {position:absolute; overflow:hidden; left:0px; top:0px; width:1024px; height:40px; z-index:0}
#g_text1.wpmd { font-size: 1em !important; }
#g_text1.wpmd a { padding: 0 10px; }
   </style>
</head>
Als het goed is, zou het nu in alle browsers op dezelfde manier moeten gaan: met wat grotere letters, en met meer afstand tussen de items.
- Alles is uiteraard naar wens aan te passen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt CSShunter, ik krijg alleen <noscript></noscript niet verwijdert, ik gebruik kladblok(notepad) ik verwijder <noscript></noscript daarna kopieer ik de code in kompozer, maar als ik deze index upload naar mijn webhost server en weer nakijk op verschillende browsers, dan zie ik bij broncode gewoon weer <noscript></noscript staan, hoe kan ik deze verwijderen?

Vriendelijke Groet

Mickel

Hé, dat is merkwaardig.
Het uploaden gaat 1:1, dus het moet voor die tijd al verkeerd gegaan zijn (tenzij je in je FTP-programa bij "dit bestand bestaat al; wijzigen?" steeds "nee " zou zeggen).

Als je het <noscript></noscript> in Kompozer hebt verwijderd, en het bestand weer opgeslagen ("vervangen" : ja), dan zou het er niet meer in mogen zitten.

Als je Kompozer afsluit, en dan weer opent op deze pagina, staat het er dan weer terug is? Dan zou het aan Kompozer liggen, maar dat vraag ik me af.
  • Mocht dat het geval zijn: dan het bestand na wijzigen niet meer opslaan via Kompozer, maar gewoon via Kladblok > en dan dat bestand uploaden.
  • Edit :: even in Kompozer geprobeerd: die doet het goed.
Maar zit de gewijzigde index.html wel in dezelfde lokale map als de lokale map van waaruit je met je FTP-programma het bestand upload? Ik vergis me ook wel eens, want een "index.html" in de ene map lijkt erg op een "index.html" in een andere map. ;)
Ter controle kan je altijd even naar de datum/tijd van opslaan kijken, dan weet je zeker dat je de goede te pakken hebt.

O, last but not least: heb je wel steeds de cache van de browsers geleegd?
Hmmm, ik kan het natuurlijk zelf even checken! :)

Resultaat van www.web2earth.com op dit moment:
HTML:
#g_text1.wpmd { font-size: 1em !important; }
#g_text1.wpmd a { padding: 0 10px; }
  </style>
</head>
<noscript></noscript><body>
<noscript></noscript>
<div id="container">
Zo! :d Het is er niet uit geknipt, maar nog een keer ingeplakt!

Laatst bewerkt:
Weer bedankt CSShunter, ik heb gewoon alles met notepad(kladblok) aangepast en opgeslagen als INDEX.HTML en deze html geupload, en nu is <noscript></noscript weg en heb ik zelfs
<html lang="en">
toegevoegd
alleen moet ik nu weer mijn share this buttons en mijn google plus 1 button plaatsen zodat deze weer zichtbaar zijn, maar mijn html code is nu stukken beter dankzij jou CSShunter, nu ga ik dit met alle pagina's doen ongeveer 65 pagina's te gaan.Maar ik heb nu al veel bij geleerd, mischien word het toch nog wat met mij,hahaha
P.S weet jij nog goede programma's voor website maken, want webpage maker heeft mij alleen meer werk gegeven.

Nogmaals bedankt, je hebt me veel geholpen en geleerd

Gr Mickel

Alleen toen ik "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> toegevoegd had zag ik dat mijn computers and internet/create a website/travel and holiday logo's links boven aan stonden hoe kan ik dit oplossen? ik heb in de tussentijd "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> verwijderd,kan ik dit mischien beter vervangen door "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> ??? of weet jij mischien een oplossing?

Ha, ik zag ze er net onder m'n ogen uitgeknipt worden, eerst de een, en twee tellen later de ander. De noscript's zijn er nu uit. :thumb:

Er is nog wel iets anders ingeslopen: de Doctype-declaratie deugt niet meer.
Er staat nu:
HTML:
<html xmlns="http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="en">
Daar struikelt de html-validator geweldig over. Het moet zijn:
HTML:
<html lang="en">
Het steekt nogal nauw, maar daarna heeft ie bij mij een groen hoera-valid kleurtje in de validator.

O, een paar kruisposten: zo verdiept in Kompozer dat ik #15 niet gelezen had. En nummer #16 was in dezelfde minuut.
Ik ga nog even kijken.

De 3 afbeeldingen zitten verstopt in div's met de veelzeggende classe-namen c24, c25 en c26...
Die hebben (net als alles) een absolute positie, maar de afstanden "top" en "left" zijn weggevallen. Dat komt omdat er achter de getallen geen maateenheid is opgegeven: "px" ontbreekt. Dan weten browsers niet of ze het moeten berekenen in px, of em's, of %, of kilometers, of in Engelse voeten, of in de lengte van schoenmaat 42, of ... enz.
Omdat ze het niet weten, plakken ze die afbeeldingen dan allemaal maar in de linker-bovenhoek: op positie 0,0. - Bovenop elkaar!
Code:
div.c26 {position:absolute; top:290; left:734; z-index:17}
div.c25 {position:absolute; top:290; left:435; z-index:16}
div.c24 {position:absolute; top:290; left:136; z-index:15}
moet zijn:
Code:
div.c26 {position:absolute; top:290px; left:734px; z-index:17}
div.c25 {position:absolute; top:290px; left:435px; z-index:16}
div.c24 {position:absolute; top:290px; left:136px; z-index:15}
Dergelijke fouten worden niet gezien door de html-validator, want het is geen html-code (het speelt zich af binnen <style>...</style> tags).

Maar behalve de html-validator is er gelukkig ook de css-validator.
Leerzaam! :)

Laatst bewerkt:
Bedankt CSShunter ik heb nu alleen nog een waarschuwing
Byte-Order Mark found in UTF-8 File.
The Unicode Byte-Order Mark (BOM) in UTF-8 encoded files is known to cause problems for some text editors and older browsers. You may want to consider avoiding its use until it is better supported.
Maar voor de rest is het allemaal goed, Ik ga de komende tijd alle pagina's van mijn website zo aanpassen (+-65 pagina's
) Kun je mij a.u.b nog zeggen welke programma's goed zijn voor websites maken

Vriendelijke Groet Mickel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan