Mijn windows explorer map is raar. Pictures zit in video

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Berichten
199
Hai. Ik heb zo een stom probleem. Moest zoeken waar dit te plaatsen. Hoop dat ik op de juiste plek ben want het is een tijd geleden.

explorer problem.jpg

Ik heb per ongeluk iets gedaan waardoor ik nu een vervelende horizontale rij heb wat ik niet wil plus mijn pictures zitten nu in de video map.
Hoe kan ik dit het beste oplossen.
Dit is een nadeel van windows 7 vind ik. Heel ingewikkeld met die mappen.

Bedankt.
 
Valt allemaal wel een beetje mee.

Begin eens door boven het woord 'arrange by' (rechtsbovenin) op het kleine zwarte driehoekje te klikken.
Vervolgens klik je daar op 'Details'. Je 'horizontale' probleem is nu opgelost.

Ik zie dat de oorspronkelijke map 'pictures' ook nog bestaat. (links in het scherm boven 'videos') Zitten daar nog bestanden in?

Afhankelijk van je antwoord lossen we je 'pictures'-map probleem op door 'm uit de videosmap te gaan halen.

Als ik nog even brutaal mag zijn : jij schrijft dat dit een Windows 7 probleem is. Da's niet echt zo. Het bestandsbeheer is als sinds Windows XP (ik geloof zelfs dat het ook al zo was in Windows 95) op deze wijze georganiseerd. Hoe jij het e.e.a. in de verkenner aangeboden krijgt, dat bepaal je zelf door een optie te kiezen in het menuutje dat verschijnt als je op dat kleine zwarte driehoekje klikt.
Dit is overigens redelijk basic bestandsbeheer dat je je als Windows gebruiker eigen MOET gaan maken, evenals het kopíeren van een map of een aantal bestanden van en naar een map.
Doe je dat niet, dan zal je nooit echt plezier aan Windows gaan beleven.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Ik ben iemand die windows verkenner heel veel gebruikt. Dat is eigenlijk je computer. heel veel mensen in mijn vriendenkring doen dat niet. Maar ik moet toegeven dat ik echt in de war kan raken van hoe de mappen in elkaar zitten en heb al vaker problem ondervonden.


Dat er pictures is en my pictures bv. Nu heeft my documents 1 locatie. My pictures 2 en my videos zelfs 3.

Ja in de linkse map my pictures zit alles ook maar als ik wat van de pictures map in my videos verwijder is dat ook weg uit die map.
 
Al gestopt met roken?:)

Indien je een handige file browser wil hebben, kijk eens naar TotalCommander, die gebruik ik altijd i.p.v. verkenner die ik erg onhandig vind.
Talloze plugins om van alles en nog wat te kunnen, zien openen etc. etc.
http://www.ghisler.com/
 
Ah bedankt. Nooit van gehoord.

Gestopt met roken? ja bijna 3 jaar nu. Gestopt en gelukt :) (Ik weet niet hoe je dat zo snel hebt gevonden :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je. Ik ben iemand die windows verkenner heel veel gebruikt. Dat is eigenlijk je computer. heel veel mensen in mijn vriendenkring doen dat niet. Maar ik moet toegeven dat ik echt in de war kan raken van hoe de mappen in elkaar zitten en heb al vaker problem ondervonden.


Dat er pictures is en my pictures bv. Nu heeft my documents 1 locatie. My pictures 2 en my videos zelfs 3.

Ja in de linkse map my pictures zit alles ook maar als ik wat van de pictures map in my videos verwijder is dat ook weg uit die map.
Ok, dan gaan we gewoon voorzichtig te werk. Je zorgt ervoor dat de inhoud van de picturesmap (die nu in de videosmap zit) op je scherm zichtbaar wordt. Vervolgens klik je 1x op het eerste picturemappie en je houdt vervolgens de shift-toets ingedrukt terwijl je op het laatste mappie klikt. Alle mappen zijn nu geselecteerd. Nu kopieer of verplaats je de hele boel naar de oorspronkelijke picturesmap en tot slot verwijder je de picturesmap uit de videomap.
Probleem opgelost.

Zorg er trouwens voor dat je ALTIJD een kopie van je eigen bestanden op externe disk of alternatieve locatie op de computer hebt. Je mag nooit vertrouwen op één locatie. Schijven kunnen kapot gaan. Een redelijk alternatief zijn de inmiddels vele gratis clouds waarnaar je bestanden kunt kopieren.

Ah bedankt. Nooit van gehoord.

Gestopt met roken? ja bijna 3 jaar nu. Gestopt en gelukt :) (Ik weet niet hoe je dat zo snel hebt gevonden :thumb:
:D ;) jouw 1e bericht, het plaatje, onderste rij, 3e van rechts :D ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Ik heb het anders gedaan. Heb eerst de pics gekopieerd naar de externe schijf. Ik heb veel op de hd maar idd niet mijn pictures dus bedankt daarvoor gast0225.

Toen klikte ik op 3 locations in my videos en durfde de pictures map te deleten en dat ging goed. De map pics was nog steeds daar in my libraries maar niet meer in video.
Volgende keer gewoon inderdaad eerst even een back up maken als ik twijfel. Blij dat deze site nog steeds bestaat en altijd fijne mensen online zjn die je willen helpen.

Volgens mij is dit buiten fok (1999) een van de oudste sites waar ik ook lid van ben. :thumb:
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan