Minder RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MinisterStan

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
23
Hallo. Ik heb vandaag mijn computer van Windows XP naar Windows 7 gezet. Alles werkt gewoon normaal, maar er is 1 klein dingetje: Vroeger zag ik altijd bij geïnstalleerd geheugen (RAM) 2,5 nu staat er na de Windows 7 installatie 1 gb ram?

Ik heb een
Dell Optiplex GX620
Intel Inside Pentuim 4

Hopelijk kunnen jullie mij helpen (of er bestaat een programma dat dat uitzoekt?).

Groetjes,
Stan
 
Nee, zo te zien niet. Er staat Installed Memory: 1 GB. Is er software die dat kan na checken ofzo?
 
Kan het ook zijn als je Windows 7 nog niet geactiveerd hebt dat hij dan naar 1 gb gaat? Ik had namenlijk geen internet tijdens die installatie?
 
Nee, dat staat er helemaal los van.
 
Hier wordt ik wel een beetje bang van :p Ik moet namelijk op deze pc een Minecraft server hosten. Is er echt geen oplossing :(
 
Kijk eerst met Speccy wat de werkelijke hoeveelheid aanwezige RAM is of post even een schermafdrukje.
 
Dat zal niet zijn veranderd maar eerder onjuist gelezen of begrepen. De hoeveelheid RAM wijzigt niet uit zichzelf en staat los van het gebruikte Operating Systeem.
Kijk met Speccy, dan kun je ook zien wat er in kan en of je nog ruimte vrij hebt voor extra geheugen.
Dat is tegenwoordig niet duur.
 
Behuizing open geweest?

Heb je bijgestoken?
Zitten alle repen er wel goed in?
 
Ik garandeer niets maar wil je eens kijken bij....

start -- en in zoekvak toets je in: msconfig.
Kijk bij tabblad: computer opstarten en dan geavanceerd.
Staat daar een vinkje bij: Maximaal geheugen??
Zo ja..vinkje weghalen
 
Ik zit nu wel met 1 probleem: Mijn engels is echt slecht, en ik heb hem op engels staan, en hoe kan ik hem in het Nederlands zetten me Windows 7?
 
Dat lukt alleen maar als je de Ultimate versie hebt.
 
Bedoel je dat je niet weet hoe in Engels in msconfig te komen??

Deze moet je dan hebben: Boot en dan advanced options
MSConfig_boot.gif

msconfig.jpg


Er mag dus geen vinkje staan bij Maximum memory
 
Laatst bewerkt:
@Zoefff
Dit kan ook bij Professional en Enterprise:p.
 
Bij Win7 niet bij Pro, Bassie9 ( voor zover mij bekend).
 
Ik heb het gevoel dat ik hier in dit topic tegen een muur aan het praten ben.:confused:

Succes verder met je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan