Minder RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.
laat crucial Scan eens scannen.
Dan weten we wat er inzit en wat er maximaal in kan.

Crucial Scan: http://www.crucial.com/systemscanner/

Als je dan ook de behuizing nog eens open maakt.
Haal er iemand bij alsd je niet weet hoe of wat.
Laat deze eens kijken wat er daadwerkelijk aan Ram in zit.
 
laat crucial Scan eens scannen.
Dan weten we wat er inzit en wat er maximaal in kan.

Crucial Scan: http://www.crucial.com/systemscanner/

Als je dan ook de behuizing nog eens open maakt.
Haal er iemand bij alsd je niet weet hoe of wat.
Laat deze eens kijken wat er daadwerkelijk aan Ram in zit.
Ik heb hem vanmiddag helemaal stof vrij gemaakt, maar kon nergens dat vinden? En ik denk niet dat dat 'ram' geheugen mag 'bekijken'.
Dat programma zegt dat er 1 gb in zit met, nog 2 dingetjes er onder met empty. Bij het opstarten de ik al F1, en daar stonden ook 4 en 2 met 500 mb.
Dit nog:
Memory Type: DDR2 PC2-5300, DDR2 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB
Currently Installed Memory: 1GB
Total Memory Slots: 4
Available Memory Slots: 2

Er staat installed memory, kan ik meer installeren (die andeere 1 gb terug 'installeren')
---
Me computer heeft echt helemaal niks meer aan geheugen? Ik kan nog geen eens mijn Minecraft opstarten of hij zegt al dat er niet genoeg ruimte is: Nu kan ik niet meer mijn server opstarten om met vriendjes op te spellen :(
Het opstarten gaat normaal, dan als ik op het bureaublad ben, zegt hij dat er iets niet goed is ofzo (iets met page ofzo?)
Weten jullie echt niks, om dit te verhelpen? Ik zouw het echt tof vinden als iemand weet hoe doet gemaakt kan worden.

Groetjes,
Stan
 
Laatst bewerkt:
Memory Type: DDR2 PC2-5300, DDR2 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB
Currently Installed Memory: 1GB
Total Memory Slots: 4
Available Memory Slots: 2


Het maximale aan geheugen wat ondersteund word door je moederbord is 4GB.
Op dit moment heb je 1GB geinstallerd met behulp van 2 512 MB reepjes, dus je bezet 2 geheugen slots.
Available memory slots: 2.
Dit houd in dat je nog 2 geheugen banken vrij heb om je geheugen uit te breiden met bijvoorbeeld 2x 1024 mb om in totaal op 3gb uit te komen.

Intern geheugen is hardware en dit zal je dus niet software matig kunnen wijzigen.
 
ik weet niet of dit eerder gemeld is hier , maar als je 32 bits windows hebt dan kan je maar max 3gb ram gebruiken
dus let hierop
 
@zoefff
Je hebt gelijk.
@MinisterStan
Om de taal van Windows 7 Starter, Home Premium en Professional te veranderen gebruik je dit tooltje: Klikkerdeklik! Zelf ook wel eens gebruikt, handig hoor:D!
 
Sooryr, Bassie9, maar dat werkt NIET als je sp1 erop hebt!
 
Compatible with win 7 sp 1 ...
Dus hij zou moeten werken
 
Okido, ik zit er helemaal naast.
Er is dus eindelijk een nieuwe (april 2012)!
Sorry, Bassie9.

Succes!
 
Ik krijg als ik me pc opstart (waar ik ineens weinig ram heb) een schermpje met:
Performance Options
Processor scheduling

en nog een paar dingen. Ik krijg als ik dit bericht typ met berichtjes van: Your computer is low on memory
Ik heb echt helemaal niks meer aan deze pc?
 
Laatst bewerkt:
Er is volgens mij al een aantal keren gezegd dat je geheugen bij moet plaatsen.
 
Nouw, ik ben 12 jaar? Dus dat gaat niet zo makkelijk, en mijn ouders hebben er geen verstand van.
 
Eig wel , je koop gewoon een stukje ram en je stopt hem in de ram slot in je pc op je mobo.
Kom je er niet uit dan vraag je het gewoon :)
 
Die van 12 jaar weten meestal meer van PC's dan ik ;)
Als je met het lijstje dat je gaf naar een computerwinkel gaat weten ze precies wat je nodig hebt.
Daar kunnen ze je ook vertellen wat het kost en hoe je het moet inbouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan