Minecraft server portforwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

khalid123

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Hallo,
Ik wil met mijn broertje en wat vrienden een Minecraft server starten,
Dat is ook gelukt. Maar het is hamachi en die loopt veel vast....
dus ik wil mijn server portforwarden zodat we goed kunnen spelen:thumb:
Info:
ik heb win. Xp pro
en de Router: Kpn xperia box v8
het gaat over een bukkit server
als iemand me via skype ook kan helpen kun je me een pm sturen of schrijf
voor meer info

Alvast bedankt

in principe is dit heel simpel te doen 1, poort van spel toevoegen aan firewall op de pc waar het gehost word uiteraard verbindigin toestaan.
2.ipadres van de lokale pc waar het spel word gehost doorven aan de router voor forwarding (bv 192.168.0.101) gevolgd door de poort (minecraf == > server-port=25565)
instellingen opslaan indien nodig router herstarten.

geef het publiek ip adres door aan uw maat. (kan je bekijken op http://www.watismijnip.be/)
en als alles goed gegaan is kan je dan verbinding maken indien dit niet werkt kan ik je nog 1 oplossing bieden maar deze zal wat meer werk vragen probeer eerst het bovenstaande

Als eerste raad ik je persoonlijk af een minecraft server op windows te draaien. Het 'slijt' je pc om het zo maar te zeggen je kan beter voor een klein bedrag een server huren van een hostingbedrijf.

Ik kon jou router niet vinden op portforward.com maar ik heb wel dit filmpje gevonden https://www.youtube.com/watch?v=jFoDKkQcLsE.

Mocht dat het ook niet goed zijn kan ik je hier wel uitleggen wat je in ieder geval moet forwarden voor minecraft en wat waarschijnlijk ook werkt.

1. Ga naar het opdrachtprompt/cmd en type in: ipconfig
2. Zoek naar het ipv4 ip en kopieer dit of schrijf het ergens op deze hebben we later nodig voor het forwarden zelf
3. Ga naar je router instellingen en zoek op waar je het port forwarden moet instellen (Ik heb zelf nog nooit met kpn v8 of wat dan ook gewerkt dus dit zal je zelf moeten uitzoeken)
4. Voor minecraft is het de bedoeling dat we de port 25565 forwarden voor UDP en TCP. Als je in je router ergens op nieuwe poort toevoegen klikt staat er waarschijnlijk zoiets:Bekijk bijlage 206824
Ook dit is voor elke router anders maar het zal er wel ongeveer zo uit zien. Op de plek van Enter the ip adress manually moet je ipv4 komen die we in stap 1 en 2 hebben gevonden. Let wel op dat je dit 2 keer moet doen maar op de plek waar nu TCP staat moet bij de 2e keer UDP staan.
5. Als je dit gedaan hebt ga je naar yougetsignal.com en dan klik je op what is my ip adress?, met dat ip moet je straks verbinden met de server. Ook heeft deze site een portchecktool die je kan gebruiken om te kijken of het echt werkt. Let op dat je hiermee niet in de war raakt want de server moet aanstaan voordat de port echt open is anders zal hij daar zeggen dat de port gewoon dicht is.

Verder even over bukkit. Bij hamachi is het als het goed is de bedoeling dat je bij je server.properties je server-ip verandert. Let op dat je dat als je geportforwart hebt leeglaat anders werkt de server niet! Hetzelfde geld voor de server-port in de properties die moet op 25565 staan.

Succes ermee ;)

HappyHarm

Laatst bewerkt:
en bijden lukt niet maar bedankt kan je via skype uitlegen mijn skype: khalid.amin21
er staat Public Port eror

Laatst bewerkt:
ip-address-rev-1.jpg

Als je hebt gedaan wat ik in mijn vorige bericht vertelde zul je als het goed is dit zien staan.

(mocht je het vergeten zijn druk op je toetsenbord de windows-knop en de R tegelijk in. Als het goed is opent zich dan een schermpje waar bovenaan uitvoeren staat. Tik in dat zoekvak CMD in en druk op enter. Type daarna in het zwarte vak (cmd): ipconfig)

Als je kijkt zie je dan heel duidelijk ergens Ipv4 adress staan.

public port error mmm, heb je de poort goed doorgelust op je router ?

wat moet je doorlussen:

je vraag je intern ip adres op wat HappyHarm je al heeft uitgelegd , en de meeste routers zullen ook een start en eind poort vragen daar geef je het poort nummer in van je server en bij eind poort zet je hetzelfde.
indien nodig router herstarten, de meeste routers van vandaag vereisen dit niet meer. dus het zou dan moeten werken. indien dit nog niet lukt zal je naar de oplossing moeten gaan zien van een vpn services of virtuele vpn server , deze kan je ook zelf opzetten ik gebruik deze optie omdat ik dan niet steed een andere poort moet doorlussen enkel mijn pptp poort staat open en de rest kan ik via het vpn netwerk bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan