mini netwerk laptop/desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Hallo,

de handleiding in tips/handleidingen heb ik gelezen over het aanleggen van een netwerk. gaat daar met name ook over meerdere pcs. mijn situatie is de volgende en wil even checken of ik het nu allemaal snap;

e e n desktop (XP Pro) en e e n laptop (XP home). ADSL van Wanadoo komt binnen op de desktop. Deze wil ik als Server laten werken.

Met een cross cable wil ik de laptop en desktop (beiden uiteraard met netwerkkaart) met elkaar verbinden. Met XP moet t dan heel makkelijk zijn als ik t allemaal goed begrepen heb de twee pc met elkaar te verbinden...

Klopt mijn redenatie of zie ik nu iets cruciaals over t hoofd??? Moet ik nu nog speciale instellingen doen op een van beide pcs???

Thanks alvast voor t ff meedenken...

Frank

Je ziet niets cruciaals over het hoofd, als je de desktop geschikt maakt voor internet delen dan werkt het op deze manier.

zo gezegd zo gedaan dacht ik....
echter ik kan op de desktop niet kiezen voor delen van internet...
als ik bij t bewuste vakje kom kan ik alleen firewall kiezen maar delen zoals ik wel zie op de laptop staat er niet bij...

Hallo franky99.

Zie het volgende scherm dan wordt je waarschijnlijk al wat duidelijker.

internetdelen.jpg

Groeten Erik Rothuis

Ps waarom werkt de img tag niet??????????

Laatst bewerkt:
Erik,

Thanks! ik moet toegeven een wizkid ben ik nie maar ik weet dat ik dat vakje moet aanvinken... probleem is alleen dat ik op de desktop alleen mar t bovenste vakje voor de firewall kan aanvinken... die onderste staan er niet op. op de laptop wel overigens maar je die wil ik als client gebruiken.

beide pc s gebruiken XP

Hallo franky99.

Kijk anders eerst eens in het "Netwerkverbindingen" ( "Start" -> "Verbinding maken" -> "Alle verbindingen weergeven") scherm of er een andere verbinding gedeelt is.

Anders kan het zijn dat je niet als beheerder bent ingelogd. Kijk hiervoor in gebruikers acounts.

Groetjes Erik Rothuis

Thanks

bedankt allemaal voor t meedenken...

het uiteindelijke probleem bleek een netwerkkaart te zijn die los zat in de desktop. Aangezien de laptop een foutmelding gaf dacht ik dat daar t probleem in zou zitten.
niet erg slim...

bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan