Minimaal 350 Watt voeding bij 9600 kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaarman

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Is het waar dat je minimaal een 350 W voeding nodig hebt bij de nieuwere kaarten?
Ik heb zelf 300 w en een radeon a9600/xt kaart en als ik de drivers heb geinstalleerd en me pc opnieuw opstart gaat mij monitor in standby mode en krijg ik verder alleen zwart beeld?!?
Er is mij verteld dat het aan de voeding kan liggen maar ik wil het zeker weten voordat ik misschien onnodig geld uitgeef aan een nieuwe voeding!?

Tja dat ligt er totaal aan om welk merk voeding het gaat.

Een Antec voeding is veel beter dan bijv. een Q-tech voeding.

Met een Antec zou je het makkelijk redden, met een Q-tech weet ik het niet...

ja ik heb laatst een radeon 9800 gekochtdeze kaart had ook extra voeding nodig.

Mu is het als ik de pc aanwil zetten dat ie het soms weigert. ff knopje achter uit en aan zetten en tadaa doet het weer.

voeding kopen kan altijd nog toch? ik doe de deze pas weg als ie het niet meer doet.

normaal gesproken moet het wel goed gaan.

Wat zit er voor de rest in?
meerdere harde schijven?
2 dvd-roms?
hoeveel koelers?
zware processor (bijv een energievretende P4 3000+)

Belangrijke vraag: heb je de oude drivers (van je vorige kaart dus) wel goed verwijderd?
Ik heb namelijk een zelfde probleem gehad. Na een nieuwe installatie was het (tijdelijk) weer in orde.

heb dvdspeler, dvd brander, p4 2,8 ghz ,radeon9800
1 koeler achter in kast en 1 op de videokaart

Geplaatst door mukkel
ja ik heb laatst een radeon 9800 gekochtdeze kaart had ook extra voeding nodig.

Mu is het als ik de pc aanwil zetten dat ie het soms weigert. ff knopje achter uit en aan zetten en tadaa doet het weer.

voeding kopen kan altijd nog toch? ik doe de deze pas weg als ie het niet meer doet.

Dit neemt wel een risico met zich mee.

Als een voeding niet goed is kan het moederbord en soms zelfs de processor ook zodanig beschadigen dat ie het niet meer wilt doen. :(

Oppassen dus!

tis wel het randje, mukkel.
maar zolang het werkt en de temperaturen goed blijven...

Ik had geloof ik een 250w voeding met ongeveer de specs die jij noemde (alleen 9600xt en zwakkere processor).
Het heeft een tijd gewerkt, maar op een gegeven moment is er toch iets kapot gegaan. Of dat daar rechtstreeks mee te maken heeft kan je natuurlijk nooit zeggen. Het kan toeval zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan