• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minuten verschil bereken cell formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Ik heb een excel bestand met kolommen: starttijd en een eindtijd waar tijden in staan, bijv 11:52 en 12:12.
De derde kolom is de minutenverschil en als ik de formule aanmaak: =B2-A2 dan krijg ik als waarde: 00:20 en ik wil het liefst alleen een getal zien staan: 20 ipv 00:00
De volgende kolom wil ik namelijk het aantal uur zien en dan kan ik deze delen door 60 anders krijg ik 0,00 te zien.
Ik heb betreffende bestand meegestuurd.

Bijlagen

van tijdswaarde naar decimale waarde ga je door de uitkomst te vermenigvuldigen met 24 (het aantal uren in een dag)

dus =(B2-A2)*24

Dankje voor je reactie alleen ik krijg dan als waarde: 08:00 en niet 20 dus dit lijkt niet te werken

Celeigenschap op getal zetten.

De formule van @roel is voor cel D2.
Zo heb je de 20 in C2 niet nodig.

Voor F2 met cel eigenschap op getal zonder decimalen:
=(B2-A2)*24*60

Sorry had het kennelijk niet duidelijk genoeg omschreven. door *24 te doen heb je meteen de waarde in uren bovenstaande formule levert bij 20 minuten als uitkomst 0,33 uur ofwel 1/3 uur en dat klopt.

als je toch eerst een kolom met minuten wilt dan moet je de boel nog eens maal 60 doen in kolom C

dus om (fracties van) uren in decimalen tonen, gebruik je
=(B2-A2)*24

om minuten als decimale waarde 20 te tonen, gebruik je
=(B2-A2)*24*60

Jaaa, Edmoor heeft de juiste oplossing:
Voor F2 met cel eigenschap op getal zonder decimalen: =(B2-A2)*24*60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan