Mis main.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Heb een nieuwe pc maar mis nogal wat.
Kan meerdere spellen niet spelen.
Ook krijg ik tijdens het opstarten steeds in beeld dat main.exe niet opgestart/gevonden kan worden.
Is er een manier om deze te downloaden ergens?
Weet trouwens helemaal niet wat main.exe betekent.
Misschien eens gewist, de kinderen zitten ook wel eens achter de kast dus niet onmogelijk......

Welkom op Helpmij.nl.

Je beschrijft een foutmelding van main.exe word er ook nog een bepaalde map aangegeven.

Krijg je foutmeldingen bij het spelen van spellen? Zo ja, wat (is/zijn) de exacte melding(en)

Groeten,

Het bestand main.exe kan eigenlijk van alles zijn. Download Startlog.com: http://home.earthlink.net/~rmbox/Reticulated/Only_IE.html

Het creëert een text file op je Bureaublad met daarin alle bestanden die in alle mogelijke opstartlocaties op jouw computer geladen worden wanneer je Windows opstart.

StubPath.txt hebben we niet nodig. Post alleen de inhoud van Startup.log

Wanneer je het bestand hernoemt naar Startup.txt kun je het zó als bijlage bijvoegen.

Dan krijgen we een aardig kijkje in je computer.

Groetjes,
Bennie

main

Dank voor de reacties.
De juiste foutmelding is:
WJVieuw-fout
Fout: kan Main niet uitvoeren:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Bennie, ik zal je advies opvolgen en laten weten wat er staat.

En Pete, ik heb meerdere spellen die niet werken.
Misschien niet de juiste beeldkaart.....
Kan de spelen wl installeren, zie ook het voorfilmpje er van maar als ik wil spelen springt het spel zo uit beeld en ben ik weer op mijn desktop belandt.
Heb een radion 9200beeldscherm, stuurprogramma ATI2DRAG.DRV, DirectX versie 9.0, Intel Pentium 4, 512MB RAM geheugen.
Hoop dat je er wat aan hebt en me verder informatie kan verschaffen.

Typ in start\uitvoeren:

msconfig [druk op enter]

Ga naar tabblad opstarten en kijk of er een vinkje staat bij wjview.exe. Zo ja, haal het weg. Als dat niet het geval is, is het waarschijnlijk Spyware (bijv. Limeware). Doe het volgende:
Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: <http://www.tomcoyote.org/hjt/>
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie,

Ik heb vast iets fout gedaan met de bijlage toevoegen.
Heb deze eerst gesaved en daarna geopend via word en daarna opgeslagen als tekstbestand.
Maar als ik deze in wil voegen bij deze post dan zie ik desktop staan.
Hoor het graag als ik dit anders moet doen.

Groetjes Janny

Bijlagen

Er zit flink wat Spyware bij. Zie je deze staan?

O4 - HKLM\..\Run: [EbatesMoeMoneyMaker] wjview /cp : p "C:\Program Files\EbatesMoeMoneyMaker\System\Code" Main lp: "C:\Program Files\EbatesMoeMoneyMaker"

Zie je daar ook wjview?:) Dat is dus de schuldige.

Doe het volgende. Download Spybot:
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download1

Installeer het en update het programma eerst. Run het dan en laat het alles verwijderen wat het tegenkomt aan Spyware en andere zooi. Start de PC daarna direct opnieuw op. Post daarna een nieuwe log.

Groetjes,
Bennie

Ha Bennie,

ga ik gelijk doen, is toch te warm om te slapen..pfff.

Bedankt hè, en een goede nachtrust nog gewenst.

Ik zie dat je ook een behoorlijk oude versie van Internet Explorer hebt (versie 5.0). Ik zou die echt updaten. Houd sowieso de Windows-updates wat beter in de gaten, in het bijzonder de veiligheidsupdates. Zo is het bijna smeken om moeilijkheden ...

Omdat de kinderen niet beter weten, doe je er ook goed om Spybot op regelmatige basis te gebruiken (en vergeet ook niet te checken op updates van dat programma). Spyware is helaas een ware plaag heden ten dage:confused:

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan