miserie met draadloos via Belkin N+ wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Hallo mensen
Ik begin hier stilaan krankzinnig te worden. Ik heb me een draadloze router aangeschaft voor mijn laptop, en ik zit al ongeveer acht uur lang te prutsen om draadloos op internet te kunnen.

Provider = telenet
laptop heeft windows XP home service pack 2
draadloze netwerkadapter in laptop = Ralink RT73
router = Belkin N+ wireless router

Ik heb alles gedaan wat de handleiding zegt, zonder resultaat.
De cd-rom die erbij steekt heet 'easy install'. Yeah right.
De installatiecd-rom begeleidt je doorheen de stappen, ik configureer de router, ik zou dan al op internet moeten kunnen (wat niet lukt) en dan moeten beveiligen. Nu heb ik 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'.

'k Snap er niks meer van, de guide spreekt van sleutel instellen, terwijl er op de doos iets staat van een knop die je beveiliging met één drukknop regelt.

Kan iemand helpen aub!!!???

Heb je wel een vinkje staan bij "automatisch een IPadres laten toewijzen" onder netwerkcentrum?

Advies:

- Router resetten (zie gebruiksaanwijzing router)
- Netwerknaam uit netwerkcentrum (Vista) verwijderen
- Verbinding met router opnieuw maken
- Beveiligingsinstellingen handmatig maken (zie site van Belkin)

Ik ga dat hier straks eens proberen.

Ik had gisteren de doos onmiddellijk geopend en aan de kant gezet, maar ik zie dat het logootje van windows vista (windows vista dan nog...) onder een mini-stickertje zit, en dat er juist een icoontje voor Mac op de doos staat. Het is vier bij vier milimeter klein, ik had daar niet op gelet. Zou mijn probleem daar aan te wijten zijn? Ergens hoop ik van wel, dan hoef ik slechts heel de boel terug te brengen en te kijken voor een doos met windows logo op....waar geen sticker op zit.

Nergens in de (slechte) handleiding staat er iets over het besturingssysteem vermeld. Zelfs de instructies op de doos spreken elkaar tegen:
Links staat uitleg over WPS, een push-button security
Rechts ervan staat er dat je de beveiliging handmatig moet instellen, dat je moet configureren.

alvast bedankt voor jullie hulp
levi

Eerst en vooral, ik heb geen 'netwerkcentrum', aangezien ik met XP werk.

Alles wat jullie adviseren, had ik al gedaan/gecontroleerd. Ik heb gisteren de modem gereset, dan uit- en ingeschakeld, dan de laptop heropgestart. Vervolgens heb ik http://192.168.2.1/ ingetypt in mijn adresbalk van de browser. Connection type op dynamisch gezet, en een "Mac" adress cloning uitgevoerd (nu begrijp ik wat die Mac daar staat te doen).

Ik heb nu alles eens opnieuw gedaan. Ik had eerst mijn draadloze netwerkkaart tevoorschijn getoverd door FN+F10 in te drukken, de drivers geïnstalleerd vanop de site van Ralink. Nadat ik de pc heropstartte, stond de kaart niet meer in de lijst van netwerkadapters!
Ik heb dit genegeerd, ben aan de setup via cd-rom begonnen, en nu krijg ik het bericht:
"Internetaccountinformatie niet geaccepteerd" Hilarisch, want ik heb ze nooit moeten ingeven. "Als de getoonde internetaccountinformatie correct is, is er mogelijk sprake van een ander probleem. Wij raden u aan contact op te nemen met de afdeling Technische Ondersteuning van Belkin. Klik op de link links onderin het scherm voor contactinformatie. Leg aan de ondersteuningsmedewerker uit dat u bezig was met de installatie van uw router en dat u handmatig de internetaccountinformatie moest invullen, maar dat deze informatie niet door uw ISP werd geaccepteerd. Geef aan dat u de ingevoerde internetaccountinformatie hebt gecontroleerd op juistheid."

Ik heb zin om iets kapot te maken :-)

Laatst bewerkt:
update:

Ik kan onbeveiligd draadloos surfen, da's al VEEL!

Het zal misschien aan mijn netwerkkaart liggen, dat die niet WAP2 ondersteunt?

Er is trouwens niks van info ivm compatibiliteit te vinden over mijn Ralink rt73. Ik zie alleen maar info op internet ivm linux, ubuntu....

Het werkt mensen, de aanhouder wint. Er stond NIKS van info hierover in de handleiding, maar ik heb bij netwerkverbindingen, eigenschappen voor draadloze verbinding, de ieee 801.x verificatie eens uitgezet, en nu kan ik beveiligd surfen zonder al die miserie!

*Juist nog een klein vraagje: Hoe voorkom ik dat ik steeds opnieuw een verbinding moet maken na heropstarten? Ik moet altijd eerst weer op FN+F10 duwen om de netwerkkaart weer te zien te krijgen. Moet ik de kaart activeren ofzo, in bios?*

*Wel vreemd voor een N router dat het bereik zo superslecht is. Ik ga nog maar tien meter verder staan, net buiten de deur van mijn studio, en het signaal wordt al laag. Is dat normaal????*

bedankt aan degenen die toch wilden helpen hoor

levi

Laatst bewerkt:
Ik ga hier een nieuw topic voor openen, want het aanvankelijke probleem is opgelost he.

dit mag dicht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan