Mislukte updates door Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
139
Ik heb net mijn besturingssysteem (W7-64) laten her installeren door mijn leverancier. Daarna heb ik een astronomisch groot aantal updates (alleen de essentiële) door Windows update laten installeren. Er waren een aantal mislukte update-installaties bij. Is er een manier om die toch in mijn computer te krijgen?
 
Ok, ten eerste kunnen na een nieuw-installatie nooit alle updates tegelijk geinstalleerd worden, want een aantal moet sequentieel in de juiste volgorde.
Ten tweede is het verstandig om ook de Aanbevolen Updates aan te zetten, want die werkt ook indien nodig de Hardware bij.

Handigste is om met handmatig het systeem bij te werken via Start, Programma's, Windows Update. Daar kan je eerst eventueel de Aanbevolen Updates inschakelen via Instellingen.
Dan naar Updates zoeken.

Na iedere sessie herstarten, in principe kunnen mislukte updates wel genoteerd maar verder voorlopig genegeerd worden. Bv. Service Pack 1 kan pas geinstalleerd worden nadat 2 verplichte voorbereidende updates zijn geinstalleerd & het systeem is herstart, & dan nog mislukt het vaak de 1ste keer omdat voor de installatie de BCD voorbereid moet worden, waar ook weer een herstart voor noodzakelijk is.

Wat je wel na iedere herstart even kan doen is op de Systeemschijf een Schijfopruiming uitvoeren, & via Internet-opties de Tijdelijke Internet-bestanden verwijderen. Dat zorgt ervoor dat de update-installatie-bestanden opnieuw schoon gedownload worden.

Verder is het een kwestie van net zolang doorgaan tot het Zoeken naar updates geen updates gevonden tot resultaat geeft.
 
De meest voorkomende situaties waardoor updates mogelijk niet kunnen worden geïnstalleerd, zijn :

1. de gebruiker heeft niet de juiste rechten om te installeren vanaf Windows Update

Aanmelden als administrator/beheerder
U dient over een gebruikersaccount met beheerdersrechten te beschikken voordat u updates kunt installeren. Om uzelf beheerdersrechten te geven kunt u zich op de computer aanmelden met de gebruikersnaam 'Administrator' (en het wachtwoord) of een ander account gebruiken waarvan u weet dat het de rechten van een Administrator/beheerder bezit.

Nagaan welke machtigingen uw gebruikersaccount bezit:

Klik op Start op de taakbalk van Windows en klik dan op Configuratiescherm.
(Dubbel)klik op Gebruikersaccounts. Hier kunt u bekijken welke machtigingen uw huidige account bezit.

Ga naar Microsoft Update en probeer nogmaals automatische installatie of volg de stappen via de tabbladen. Lost dit uw probleem niet op, ga dan door naar 2


2. Software die Windows Update beïnvloedt

Sommige programma's van 3e partijen kunnen de rechten van het huidige account hebben aangepast. Schakel tijdelijk alle antivirus- en antispyware programma's, downloadaccelarators en andere soortgelijke programma's.

Ga naar Microsoft Update en probeer nogmaals automatische installatie of volg de stappen via de tabbladen. Lost dit uw probleem niet op, ga dan door naar 3


3. de ‘Windows update map’ is beschadigd

Stop de Automatische Update Service

Klik op de start knop – selecteer de functie uitvoeren – en type services.msc in het invoerveld – klik OK. Dit zorgt ervoor dat het Services configuratiescherm wordt geopend. Zoek naar Automatische Updates of Windows Update – klik hier met de rechter muisknop en selecteer stoppen.

De map SoftwareDistribution hernoemen

Als de toepassing gestopt is klikt u met de rechter muisknop op de startknop en bladert u door de lijst naar de map Windows. In deze map zoekt u naar de map SoftwareDistribution. Hernoem deze map naar SoftwareDistributionold.

Software die Windows Update kan beïnvloeden tijdelijk uitschakelen

Sommige programma's van 3e partijen kunnen de rechten van het huidige account hebben aangepast. Schakel tijdelijk alle antivirus- en antispyware programma's, downloadaccelarators en andere soortgelijke programma's.

Start de automatische update opnieuw

Wanneer de map is hernoemd, gaat u terug naar het Services configuratiescherm. Zoek wederom naar Automatische Updates of Windows Update – klik met de rechter muisknop en selecteer starten.


Handmatig updaten - stap1

Ga naar: Start - configuratiescherm – beveiliging – Windows Update (een scherm als fig. 1 zal worden geopend)
Klik in dit scherm op de link ‘geschiedenis van updates weergeven’
In dit veld (fig. 2) ziet u het overzicht van alle updates. In deze lijst staan zowel de geslaagde als de mislukte updates.

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven


Fig. 1

WU_expl_1a.JPG


Fig. 2

WU_expl_2.JPG


Handmatig updaten - stap 2

Dubbelklik op de mislukte update. Hiermee opent u een veld met meer gedetailleerde informatie over het type update (fig. 3)
Noteer het KB …… artikelnummer en klik de link naar http://support.microsoft.com/

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven


Fig. 3

WU_expl_3.JPG


Handmatig updaten - stap 3

Dubbelklik op de mislukte update. Hiermee opent u een veld met meer gedetailleerde informatie over het type update (fig. 3)
Noteer het KB …… artikelnummer en klik de link naar http://support.microsoft.com/

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven

Fig. 3

WU_expl_3.JPG


Vul het KB …… artikelnummer uit de vorige stap in het zoekveld (fig. 4) in en start de zoekactie
De zoekactie geeft als resultaat het artikel waarnaar u op zoek bent(fig. 5)
Controleer of het door u genoteerde artikelnummer overeenkomt met het artikelnummer waarmee de beschrijving van het artikel begint
Klik op de link en open het knowledge base artikel

Het knowledge base artikel beschrijft welk probleem het artikel oplost in de paragraaf ‘symptomen’

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven


Fig. 4

WU_expl_4.JPG


Fig. 5

WU_expl_5.JPG


Handmatig updaten - stap 4

Als u in het artikel naar beneden scrollt, komt u de tekst ‘Informatie over de update’ tegen. In deze paragraaf worden tevens de links naar het download center weergegeven voor de producten waarvoor dit artikel bestemd is (fig. 6)
Klik de link die voor uw systeem bedoeld is
U wordt naar het Microsoft download center geleid

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven

Fig. 6

WU_expl_6.JPG


Handmatig updaten - stap 5

In het download center (of de Engelstalige versie daarvan) wordt de downloadpagina weergegeven van het artikel waarnaar u heeft gezocht. Controleert u nogmaals of het door u genoteerde KB …… nummer overeenkomt met het KB …… nummer op de pagina
Kies voor taal wijzigen wanneer een andere taal wordt getoond dan waarvoor u de update wilt downloaden (fig. 7) - De taalversie van de download dient dezelfde te zijn als de taalversie van uw product. Indien er alleen een Engelstalige download beschikbaar is, dan haalt u deze op.
Kies doorgaan – validatie van uw product kan onderdeel uitmaken van het download proces (fig. 7)
Als de software gevalideerd is, verandert de kleur van het download scherm en kunt u het bestand downloaden door op de knop ‘downloaden’ te klikken (fig. 8) – controleer nogmaals de taal van het te downloaden bestand
Klik de button ‘opslaan’ (fig. 9) en sla het bestand op een plaats op waar u het makkelijk terug kunt vinden (bijvoorbeeld het 'bureaublad')

Klik op de verkleinde afbeelding om de afbeelding in volledige grootte in een apart venster weer te geven

Fig. 7

WU_expl_7.JPG


Fig. 8

WU_expl_8.JPG


Fig. 9

WU_expl_9.JPG


Handmatig updaten - stap 6

Als de download is voltooid gaat u naar de plaats waar u het bestand heeft opgeslagen en dubbelklikt u op het bestand om de installatie te starten
Als de installatie is voltooid, start u uw computer opnieuw
Wanneer dit uw probleem niet oplost, neemt u dan kosteloos contact op met een support professional (Alléén voor Windows/Microsoft Update problemen).


Bron: http://support.microsoft.com/gp/ht_man_wupd_master/nl
 
Bedankt tot zo ver
Ik heb nog een paar aanvullende vragen voor van Genderen:
'Aanbevolen updates' stond al aan, maar ik installeerde ze tot nu toe nooit. Ik zal er op letten welke ik kan gebruiken.
Ik heb dus nuttige aanbevolen updates gemist. Kan ik die nog terugvinden en alsnog installeren?

Ik ben na her-installatie van W7 doorgegaan met updates installeren totdat Updates er geen meer vindt. Mag ik nu aannemen dat eerder mislukte updates later wel geïnstalleerd zijn? Of moet ik het hele rijtje (tientallen) afzonderlijk onderzoeken en zo nodig handmatig installeren?

Poekje, bedankt voor de uitgebreide handleiding voor het handmatig installeren. Ik heb h
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan