Missen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
IK weet niet of het aan mijn notebook komt maar ik moet bij alleswat ik aanklik naar beneden scrollen terwijl er ruimte genoeg ernaast is.
en komt vaak reclame mee
Modag
 
We llekker ook al die popups met reclame die je steeds krijgt.....
 
Dat zorgt er wel voor dat bezoekers nooit meer terugkomen, dus een succes zal het niet worden.

En ik moet ook steeds scrollen, heel irritant

Het is bedoeld om de mensen te laten weten wat en hoe Gambia is. Niet dat ze elke dag moeten komen voor nieuwe updates ofzo.
 
Kan je niet de enorme keuze menu naar de zijkant doen? Er is genoeg plaats. Daarnaast zou ik een dubbele scroll bar (dus een veld waar je ook nog in kan scrollen (waar bij jouw de info staat) absoluut weg laten want dat is uitermate iritant om te lezen. Ik vind persoonlijk de engelse versie veeel beter. Die is veel overzichtelijker en heeft die rare dubbele scrollbars niet. Het is misschien wat saai maar wel prettig om te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Dat doet XS4all:confused:
Simpel en goed, het doet mij een beetje denken aan Wikipedia.:thumb:

Nog even over XS4all als je van die reclame af wil, kan je misschien beter www.v3host.nl nemen, 100 of 150MB voor mijn website: http://myblogsite.nl
Gebruik ik maar 67,6MB
Daar heb ik nog een forum bij: www.forum.myblogsite.n;
Een test forum heb ik: http://maaike1.myblogsite.nl/phpBB3 (het test forum heb ik omdat ik voor Maaike haar forum aan het verranderen ben)

Dus dat is meer dan genoeg die 100MB!
Ten zei je er heel veel foto's op wil gaan zetten.


Joep
 
Hoi GambiaUser,
De pagina is niet zo sympatiek voor Firefox: content onder het menu. En ook niet voor Opera en Safari. En ... ik kom er achter dat Internet Explorer 7 (erg veel in omloop!) het ook niet doet met de content naast het menu. Ook Chrome doet het niet goed. IE8 heb ik hier niet bij de hand, dus dat kan ik niet checken; maar doet alleen IE8 het dan? :confused:
De pagina bij Browsershots zit (tot 20 uur geleden) i.i.g. vol van lege ruimte en content onder het menu: bij alle browsers!

OF: is de pagina uitsluitend ontworpen voor een resolutie van > 1280x1024px?
Ik draai op 1280x1024 en zie een mismaakte pagina, en veel surfers komen niet hoger dan 1024x768: 40% zit op 1024x768 of minder, zegt w3schools. Moeten die allemaal de vervormde pagina zien?

Wat ik mis, is geldige html-code (hier: 64 Errors) en geldige css-code (hier: 5 fouten).

Als u eens begint deze fouten te repareren, is de kans op een goede vertoning beter. ;)
Als het daarna nog niet werkt, kan gekeken worden wat er moet veranderen.
In elk geval betekent een reactie als:
Dat licht aan je notebook, bij mij staat het gewoon goed! (GambiaUser 13:36)
waarschijnlijk dat elke bezoeker van de site eerst dezelfde computer/laptop/monitor als GambiaUser moet kopen (en/of dezelfde instellingen moet gebruiken): een site hoeft natuurlijk niet op alle notebooks/monitors en met alle instellingen goed te zien te zijn; koop maar een goeie en gebruik de instellingen van de webdesigner! Ik zeg: Ha! :D
Misschien enige bezinning n.a.v. van de commentaren?

Succes ermee,
CSS-hunter
 
Even terzijde: de moeite om via Rapidshare de broncode (=het html-document) beschikbaar te stellen, hoeft niet. De meeste browsers hebben een menu Bestand > Opslaan als....
Dan heb je 'm meteen binnen. :cool:

CSS-hunter
 
het ergste aangepakt ...

Nou, daar gaat ie.;)
  • Je moet de menu-tabel dringend opschonen, want daar zitten restant-codes van cellen in die de boel verstieren.
  • De #wrapper-div kan er helemaal uit.
  • Het #menu kan een { float: left; } en een { width: 30%; } krijgen.
  • Het iframe kan een {float: right; } en een { width: 65%; } krijgen.
  • De padding van 100px (!) schrappen uit het iframe.
Zo, hiermee zitten er nog wel steeds 29 html-errors in, maar menu en inhoud hangen nu tenminste altijd naast elkaar. :rolleyes:

Succes!
CSS-hunter
 
Hey CSShunter.

Ik zit nu wel echt met een probleempje.. Het werkt namelijk niet..
Kijk:
Kladblok stukje:
Krijg deze foto er niet in.. Hier is de url: http://img44.imageshack.us/img44/8419/done1.jpg
Result:
243n2mu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Juist, maar dat kan kloppen.
Je hebt deze er in staan:
Code:
#menu ul {
  list-style: square;
  padding: 10px 3 19px 25px;
  float: left;
  width: 30%;
}
Eerst even de TIP om te onthouden:
  • Als je problemen hebt met de afmetingen van een element op een pagina, geef dan dit element tijdelijk een achtergrondkleur. Dan zie je precies hoe groot het element is.
Doe maar eens dit:
Code:
#menu {
  background: fuchsia;
}
Je ziet dan ... een Prachtig Paginabreed Paars blok ter hoogte van het menu. Als die ruimte ingenomen wordt, kan er dus nooit ruimte zijn voor het iframe. :confused:
Maar: het menu is helemaal niet opgebouwd als UL (Unordered List), maar als tabel! Dus de #menu ul { ... } slaat nergens op en zal ook niet de tabel laten floaten en hem 30% breed laten zijn ...
De hele #menu ul { ... } moet er dus uit. :)
Wat je wel wilt, is dat de tabel als geheel gaat zweven. Die is verpakt in de <div id="menu">, dus je moet de zweef-voorschriften in de #menu { ... } zetten:
Code:
#menu { 
  width: 30%; 
  float: left; 
  margin-left: 10px; 
  background: fuchsia;
}
En om de kolommetjes van de tabel mooi even breed te maken doe je:
Code:
#menu td { 
  width: 50%;
}
Nu kan de opgegeven breedte van je tabel in de html-code er uit:
HTML:
<table border="1" width="30%">
   moet worden:
<table border="1">
Als je dit gedaan hebt, zou het Prachtige Paars niet breder mogen zijn dan de tabel.
  • Als het paars nu nog steeds paginabreed is, zit er nog een foutje in de <tr><td></td><td></td></tr> opbouw van de tabel (zie vorige post).
En als alles goed is, zou het iframe nu naar boven moeten floepen op de lege plaats. Om het iframe niet stuik tegen de rechterkant van de pagina te plakken, kan je ervan maken:
Code:
iframe {
  width: 65%;
  float: right;
  margin: 0 5px 0 0;
  display: block;
  min-height: 500px;
  overflow: auto;
}
Dan kunnen we overgaan tot de Finishing Touch. De breedte van het iframe moet iets groter dan 65%, dan past de figuur er mooi binnen (zonder scrollbar links-rechts) bij een beeldscherm van 1024x768px. - De breedte van de tabel kan je fijnregelen tot 29% i.p.v. 30%; en met een ietsje kleinere lettergrootte in de tabel wordt het:
Code:
#menu { 
  width: 28%; 
  float: left; 
  margin-left: 10px; 
  font-size: .9em;
  background: fuchsia;
}

iframe {
  width: 66%;
  float: right;
  margin: 0 5px 0 0;
  display: block;
  min-height: 500px;
  overflow: auto;
}
Zo, nu past alles zelfs op een beeldscherm van 800x600! :D
Dat is het voordeel van een "liquid design" (alles in % in plaats van in vaste pixels).
En dan kan het fuchsia-paars er weer uit, met dank voor de bewezen diensten! :D

Succes,
CSS-hunter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan